Liepos 16 dieną Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas ir mero pavaduotojas Rimantas Mikaitis dalyvavo Vyriausybės strateginio planavimo komiteto posėdyje, kuriame Kauno apskrities viršininkas Romualdas Morkevičius pristatė argumentus dėl Kauno viešojo logistikos centro (VLC) įkūrimo tikslingumo Karmėlavoje.
Meras A. Kupčinskas pažymėjo, kad komiteto nariai iš esmės pritarė, jog Vyriausybei būtų pateiktas siūlymas dėl nacionalinio objekto statuso suteikimo KaunoVLC. Kauno delegacija išdėsto argumentus už VLC statybą Karmėlavoje, Susisiekimo ministerija išsakė savo argumentus dėl galimos kitos vietos Mauručiuose.
Numatyta, jog po savaitės šis klausimas bus vėl svarstomas komiteto posėdyje, kur bus pateikti preliminarūs skaičiavimai ekonomiškai pagrindžiantys galimas VLC vietas.
Primename, kad Kauno regiono plėtros taryba dar 2007 metais patvirtino Kauno VLC vietą šalia Karmėlavos ir pritarė šio teritorijos specialiojo plano rengimui. Vieta šalia Karmėlavos yra patraukliausia Kauno VLC įkūrimui, nes čia yra pagrindinių šalies oro, geležinkelio ir kelių transporto srautų sankirta. Atsižvelgus į tarptautinio Kauno oro uosto plėtros planus ir numatomos europinės „Rail Baltika” geležinkelio vėžės tiesimą gretą oro uosto, kai kurių Kauno VLC oponentų pasiūlymai įkurti logistikos centrą netoli Marijampolės ar Kazlų Rūdos buvo nepagrįsti ekonominiais argumentais. Nereikėtų pamiršti, kad Kauno apskritis sukuria 15,9 mlrd.litų dalį Lietuvos BVP. Kaune yra visa geležinkelio kroviniams skirta infrastruktūra. R. Morkevičius savo viešą poziciją ir argumentus pristatė liepos pradžioje Kauno pramonės ir prekybos rūmuose.
Komentuodamas aplinkosaugos klausimą, R. Morkevičius informavo, kad šiuo metu siūloma įsisavinti 60 ha valstybinio miško teritorija, kurios nereikia išpirkti. Teritorijos panaudojimui gautas ir Kauno miškų urėdijos pritarimas. Apskrities vadovas pabrėžė, jog vietoj iškirsto ploto bus skirta lėšų atsodinti dvigubai didesnį miško plotą, todėl Kauno VLC priešininkų argumentai dėl didelės žalos gamtai yra nepagrįsti.
Pristatymo metu išryškėjo ir neigiamos pasekmės jei Kauno VLC nebus statomas. Pirmiausia sumažės regiono ekonomikos konkurencingumas vieningoje išsiplėtusioje ES ekonominėje erdvėje, bus apsunkinta Kauno oro uosto plėtra, nauji krovinių srautai aplenks Lietuvą (reikia atsižvelgti į Vakarų šalių planus ir poreikius, nes europinės vėžės tiesimas per mažesnius miestus su neišvystyta geležinkelio infrastruktūra, neskatins nukreipti tranzitinius krovinius link Lietuvos). Galiausiai įkūrus logistikos centrą kitoje vietoje, gali ženkliai padidėti atmosferos tarša dėl nekontroliuojamai augančių pervežimų automobiliais.