Anza

Dujų terminalą – iš “Klaipėdos naftos” lėšų

Dujų terminalą – iš “Klaipėdos naftos” lėšų

Premjeras mano, kad suskystintųjų dujų terminalą valstybė galėtų pastatyti vien valstybinės „Klaipėdos naftos” pinigais.

Premjero Andriaus Kubiliaus teigimu, Klaipėdoje planuojamas statyti suskystintųjų dujų terminalą – alternatyvą dabar vien iš „Gazprom” perkamoms dujoms – būtų galima pastatyti be strateginio investuotojo, vien šiuo projektu besirūpinančios „Klaipėdos naftos” lėšomis.

„Klaipėdos nafta” yra pajėgi didele dalimi prisidėti prie terminalo statybos. Pastačius terminalą ir pradėjus jam veikti būtų galima tartis ir su regiono partneriais dėl jų prisidėjimo prie terminalo   veiklos. Gal būtų ir dar kokių nors mechanizmų ieškant investicijų, bet šiuo atveju mes norime kiek galima greičiau [pradėti statybas] sutelkę visus reikalingus resursus valstybės rankose”, – teigia A. Kubilius.

Bendrovė, kuriai patikėta statyti šį Lietuvai svarbų objektą, sako būsimos naštos nesibaiminanti. Tačiau ji, aišku, neapsieitų be paskolų ir vien savo jėgomis greičiausia galėtų ne pastatyti, bet išsinuomoti plaukiojantį dujų terminalą, kokį   žadama turėti Lietuvoje.

„Nuoma „Klaipėdos naftai” – pavežamas projektas.Tokį projektą galėtume „patempti”, nes mūsų pinigų srautai geri, tačiau tokios didelės sumos iš karto gal ir nepritrauktume”, – LTV teigė „Klaipėdos naftos” generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Preliminariai skaičiuojama, kad suskystintųjų dujų terminalo statyba gali kainuoti nuo 700 milijonų iki milijardo litų. Būsimieji terminalo statytojai sako, jog juo domisi ir daug potencialių užsienio partnerių. Tačiau pirmiausia reikia sulaukti pagrindinio projekto konsultanto, kuris turės pateikti išvadas, kiek kainuos terminalas, kokia tinkamiausia technologija ir per kiek laiko jis atsipirks. Kas konsultuos terminalo statybą paaiškės dar šį mėnesį.  

Projekto įgyvendinimas gerokai paspartėtų   terminalą paskelbus valstybei svarbiu objektu. Tokį siūlymą turės parengti pirmadienį Vyriausybės sudaryta speciali komisija.

„Klausimai yra labai sudėtingi: tiek žemės klausimai, tiek technologiniai, tiek uosto plėtros navigacijos klausimai. Pasirašytas nutarimas dėl komisijos įsteigimo padėtų sukoordinuoti visus labai skirtingus klausimus, visus skirtingus interesus ir rasti optimalų sprendimą”, – teigia energetikos viceministras Arvydas Darulis.

Premjeras tikisi, kad   terminalo statyba bus pradėta dar šiemet, o veikti jis esą turėtų pradėti po trejų metų.  

REKOMENDUOJAME

Jung Lietuva
Moderni izoliacija
GF bankas

Gfbankas.lt

GF BANKAS paskolos internetu!

Baltparma

Baltparma.lt

Baltparma - blokeliai ir kitos statybinės medžiagos

Ruukki Products AS

Ruukkistogas.lt

Plieninė stogo danga, lietvamzdžiai

Deinavos baldai

Deinavosbaldai.lt

Deinavosbaldai.lt - baldai internetu