Dviračių takai, nauji želdynai, patogesni šaligatviai ir partnerystės principu asfaltuojami žvyrkeliai – darbai, kurie taikant naują aplinkos standartą, pavasarį pradedami sostinėje. Infrastruktūros plėtrai iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto ir Kelių priežiūros ir plėtros fondo bus skirta kiek daugiau nei 26 mln. eurų.
Vilniuje nuo šių metų taikomas patobulintas aplinkos tvarkymo standartas, kurio tikslas – geresnė ir vilniečių lūkesčius atitinkanti infrastruktūros kokybė. Vieni pagrindinių jo principų – saugoti ir gausinti naujų želdinių, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, perteklinę asfalto erdvę skirti kitiems judumo būdams ir želdinimui. Didelis dėmesys skiriamas ir geresnei takų apšvietimo kokybei, taip pat estetiniam vaizdui gerinti.
Šiemet daug darbų bus nukreipta darniam judumui mieste – dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimui ir plėtrai, taip pat apšvietimo modernizacijai, gatvių remontui ir rekonstrukcijai.
Didžiausia dalis – beveik pusė visos sumos bus skirta kompleksinės infrastruktūros projektams įgyvendinti, kurie prisidės prie aukštesnės kokybės infrastruktūros mieste kūrimo, kuri bus patogesnė visiems eismo dalyviams. Vilnius ne tik išlaikys žalią veidą, bet ir bus dar saugesnis, Senamiesčio dalyje ketinama nužeminti pėsčiųjų takų bortus, dėl ko visi eismo dalyviai taps dar labiau lygiaverčiai. Tuo metu dalyje kitų gatvių atsiras žaliosios juostos, kurios ne tik prisidės prie saugumo atskiriant eismą, bet ir įneš dar daugiau žalumo Vilniuje.
Taip pat planuojama sutvarkyti apie 12 km gatvių, įrengti beveik 14 km naujų patogių pėsčiųjų takų bei suremontuoti daugiau nei 12 km esamų šaligatvių.
Dviratininkų takams šiemet planuojama skirti 3 mln. Eurų. Ši suma virs daugiau nei 14 km naujų dviračių takų, kviesiančių ne tik pasivažinėti laisvalaikiu, bet ir kelionėms į darbą rinktis mažiau taršią transporto priemonę.
Nauji dviračių takai – svarbios jungtys ir didelis žingsnis link nenutrūkstamo dviračių takų tinklo kūrimo. Planuojama pradėti įgyvendinti svarbias magistralines jungtis sujungsiančias urbanizuotas teritorijas su miesto centru (Algirdo, Dariaus ir Girėno, Geležinkelio, Žalgirio, T. Narbuto g. ir kt.). Taip pat ne mažiau svarbias vietinio susisiekimo – tarprajonines dviračių trasas (Tuskulėnų bei kitos).
Pirmąjį šių metų pusmetį savivaldybė žvyrkelių asfaltavimui suplanuotas lėšas skiria dalinio finansavimo („50 ir 50“) programoje dalyvaujančiųjų bendruomenių projektų įgyvendinimui kofinansuoti. Vilniaus miesto savivaldybės tarybai patvirtinus naują tvarką (su kuria galima susipažinti čia), savivaldybė tam tikrais nustatytais atvejais finansuoja dar didesnę dalį projektų negu iki šiol. Taip pat rengiamas seniai apgyvendintų teritorijų gatvių asfaltavimo planas, kuriuo bus siekiama pagerinti susisiekimo infrastruktūrą vietose, kuriose gatvių tvarkymo laukiama seniausiai. Apie konkrečius planus bus paskelbta vėliau.
Susipažinti su konkrečiais šiais metais suplanuotais infrastruktūros gerinimo darbais galite šiame žemėlapyje: https://maps.vilnius.lt/miesto-tvarkymas#layers (Pažymėkite sluoksnį „Planuojami 2021 metais miesto tvarkymo darbai” bei pasluoksnius „Planuojamų tvarkymo darbų taškai” ir „Planuojamų tvarkymo darbų atkarpos“).
Metų eigoje galimas suplanuotų darbų sąrašo papildymas, atsižvelgiant į iš infrastruktūros plėtros surinktas lėšas miesto infrastruktūrai gerinti.