Franke

Pažinkite istoriją malonioje aplinkoje „Uponor“ užtikrina komfortą hidroplanų uosto salėje

Pažinkite istoriją malonioje aplinkoje „Uponor“ užtikrina komfortą hidroplanų uosto salėje

Po ilgos rekonstrukcijos 2012 m. gegužės mėnesį atidarytas naujas Estijos laivybos muziejaus hidroplanų uostas, kurio didžiulėje ekspozicijoje galima apžiūrėti istorinius laivus. Milžinišką uosto angarą Estijos sostinėje Taline šildo efektyviai energiją naudojančios 6300 m2 ploto „Uponor“ šildomosios grindys. Įrengtos pagal Tichelmann sistemą, kuri Estijoje buvo panaudota pirmą kartą, šios šildomosios grindys suteikia architektams neribotas projektavimo galimybes, nes vietos neužima kolektoriai.

Uosto angaras buvo suplanuotas kaip alternatyvios energijos pastatas. Taigi, šildymo sistema turėjo būti labai efektyvi, kad patalpos galėtų būti šildomos naudojant žemą darbinę temperatūrą. Be to, norint išsaugoti pakankamai erdvės eksponuojamiems laivams, pasirinkti vietą taupantys HEVAC komponentai, kurie neužima vietos didelėje salėje. Kad būtų neviršytas šiam dideliam statybos projektui numatytas terminas, darbus reikėjo atlikti greitai.

Siekiant patenkinti šiuos reikalavimus, architektų bendrovė „KOKO arhitektid OÜ“ kartu su projektuotojais iš „Hevac OÜ“ sukūrė efektyviai energiją naudojančios šildymo sistemos koncepciją, leidžiančią uosto angare išsaugoti pakankamai vietos.

Lengvas ir greitas montavimas

„Uponor“ šildomųjų grindų sistema šildo didelį 6 300 m2 ploto uosto angarą. Kadangi šildomosios grindys šilumos energiją atiduoda spinduliniu būdu, tokia didelį plotą šildanti sistema suteikia šilumos pojūtį esant žemiems temperatūros parametrams – įtekančio vandens temperatūra yra 40 °C, o grįžtančio – 35 °C. Toks šilumos tiekimas naudojant šilumos siurblius ir jūros vandenį yra įmanomas tik su šia efektyviai energiją naudojančia sistema.

Panaudoti „Uponor“ susiūtojo polietileno (PE-Xa) vamzdžiai yra atsparūs didelėms mechaninėms apkrovoms. Susiūtojo polietileno technologija saugo vamzdžius nuo aštrių objektų ir taškinių apkrovų sukeliamų įtrūkių atsiradimo ir plitimo. Objekte įrengta 12 990 m „Uponor eval PE-Xa“ vamzdžių (nuo 25 iki 63 mm skersmens) ir „pe PE-Xa“ vamzdžių (20 mm skersmens). Vamzdžiai pakloti 150–450 mm intervalais.

Kadangi vamzdžiai buvo jungiami „Uponor Quick & Easy“ jungtimis, visi įrengimo darbai buvo atlikti greičiau nei planuota. „Uponor“ jungimo technologijoje „Quick & Easy“ panaudota PE-Xa vamzdžių „formos prisiminimo“ savybė. Išplėtus vamzdį ir apspaudimo žiedą ir užmovus juos ant jungties, medžiaga susitraukia į savo pradinę formą suformuodama sandarią ir ilgaamžę jungtį.  Toks vamzdžių jungimo būdas yra vienas iš patikimiausių.

Komfortas dideliame plote

Siekiant užtikrinti uoste pakankamai vietos laivams ir kartu suteikti komfortą muziejaus lankytojams, buvo panaudota speciali technologija, vadinama Tichelmann sistema. Uosto angaras yra pirmasis pastatas Estijoje, kuriame pritaikyta ši technologija. Tichelmann sistemoje vietoje kolektorių naudojami paskirstymo ir surinkimo vamzdžiai. Tokią sistemą ypač verta įrengti dideliuose plotuose su kontroliuojamomis zonomis, kaip šiuo atveju hidroplanų uoste.

Šildymo, paskirstymo ir surinkimo vamzdžius galima tvirtinti tiesiai prie plieninės betoninių grindų armatūros. Taigi, nesimato jokių vietą užimančių kolektorių, priėjimo skydų ir patikros šulinėlių. Be to, nereikalingos papildomos pertvaros šildymo sistemos komponentams paslėpti. Tai leidžia angare be jokių apribojimų išdėstyti didelius eksponatus, o lankytojai gali po jį laisvai vaikščioti.

Be to, šiuo atveju nebūtina atsižvelgti į išilginį plėtimąsi dėl vamzdžių įšilimo. Jei visos šildymo kilpos yra maždaug tokio pat ilgio, nereikalingi ir hidraulinio balansavimo vožtuvai.

Šilumos energija iš jūros

Šilumos tiekimo sistema naudoja greta uosto esantį šaltinį –  jūros vandenį. Jūros vanduo siurbiamas per šilumokaitį, kuris yra prijungtas prie pirminio „iš vandens į vandenį“ šilumos siurblių kontūro. Kadangi žemiausia jūros vandens temperatūra yra tik šiek tiek virš 0 °C, o vandens Delta t yra tik 0,5 laipsnio, reikalingam energijos kiekiui užtikrinti būtini dideli siurbliai. Dėl to specialiame tunelyje uosto prieplaukoje įrengtas šilumokaitis. Šioje konstrukcijoje viename gale jūros vanduo yra įsiurbiamas, o kitame gale išleidžiamas.

Estijos laivybos muziejus jau daug metų ieškojo uosto savo augančiai ekspozicijai. Dalis hidroplanų uosto priklausė Aplinkos ministerijai, o dėl kitos dalies nuosavybės buvo nesutariama. 2006 metais viskas išsisprendė laimingai. Uostas buvo rekonstruotas ir tapo patrauklia ir patogia vieta ekspozicijai.

Pradžioje hidroplanų uostas buvo labai prastos būklės. Atlikus kai kuriuos būtiniausius remonto darbus buvo galima perkelti į jį pirmąjį laivą. Pirmas renovacijos etapas baigtas 2008 metais. Uosto plotas buvo praplėstas ir pastatytas papildomas pirsas. Vėlesniais metais muziejus renovavo istorinio povandeninio laivo „Lembit“ angarą ir užėmė buvusias kareivines bei personalo patalpas. Be to, muziejus išplėtė savo ekspoziciją atvirame ore. Muziejuje eksponuojamas ir vienintelis prieškarinis ledlaužis „Suur Tõll“. Šiuo metu hidroplanų uostas yra pakrantės promenados, kuri tęsiasi iki miesto centro, pradžia.

Uponor Maritime Museum

Po ilgų rekonstrukcijos metų 2012 m. gegužės mėn. atidarytas naujas Estijos laivybos muziejaus hidroplanų uostas.

Uponor Maritime Museum

Siekiant išsaugoti pakankamai erdvės eksponuojamiems laivams, panaudota Tichelmann sistema, leidžianti sutaupyti vietos didelėje salėje.

Uponor Maritime Museum

Įrengiant šildomųjų grindų sistemą panaudota 12 990 m „Uponor eval PE-Xa“ ir „pe PE-Xa“ vamzdžių.

carbontek

Kiti temos straipsniai

Ruukki
Moderni izoliacija
GF bankas

Gfbankas.lt

GF BANKAS paskolos internetu!

Baltparma

Baltparma.lt

Baltparma - blokeliai ir kitos statybinės medžiagos

Ruukki

Ruukkistogas.lt

Plieninė stogo danga, lietvamzdžiai

Deinavos baldai

Deinavosbaldai.lt

Deinavosbaldai.lt - baldai internetu