Rockwool

Žiema bando valytojų tvirtybę

Žiema bando valytojų tvirtybę

Šaltis bei sniegas ryja smėlį, druską ir valytojų miego valandas. Valytuvai priversti dūgzti visą naktį.

Druskos – dukart daugiau

Smėlio ir druskos žiemiškomis šių metų dienomis uostamiestyje sunaudota du tris kartus daugiau nei pernai tuo pačiu metu.

Šaligatvius prižiūrinti įmonė „Klaipėdos želdiniai”, pirminiais duomenimis, šiemet jau sunaudojo 50 t smėlio ir druskos mišinio.

„Pernai sausį sniego nebuvo. Šiemet oro sąlygos sudėtingesnės – šlapdriba, sniegas, dideli šalčiai. Daug smėlio supilta į dėžes, stovinčias gatvėse”, – pasakojo įmonės „Klaipėdos želdiniai” vadovas Gediminas Valašinas.

Pasak pašnekovo, valyti šaligatvius mieste pradedama šeštą ryto. Pirmiausiai kuopiama centrinė uostamiesčio dalis, kur didžiausias žmonių judėjimas. Pabarstomi laiptai, tiltai. Vėliau technika valo pėsčiųjų takus.

Daugiau dėmesio paprastomis dienomis skiriama gatvėms, kuriose yra švietimo įstaigos. Sekmadieniais skubama nuvalyti šaligatvius prie bažnyčių.

Vietos, kur technika neprivažiuoja, valomos rankiniu būdu. Daugiausia problemų kyla gyvenamuosiuose rajonuose – Gedminų, Rumpiškės gatvėse, kur žmonės automobilius palieka ant šaligatvių ar pėsčiųjų takų.

Gatvių valytuvai užverčia

Pasak G.Valašino, nesusipratimų kyla ir su bendrove „Specialus autotransportas” – gatvių valytuvai užverčia nukastus šaligatvius ir autobusų stoteles. Jis vylėsi, kad viskas išsispręs.

Gatvėmis besirūpinanti įmonė „Specialus autotransportas” šį žiemos sezoną sunaudojo apie 650 t druskos. Vieno išvažiavimo metu technika išbarsto 25 t šios medžiagos.

„Šiemet druskos sunaudojome du kartus daugiau. Lapkritį turėjome išgąsčio, kai užsnigo Nida, Šilutė, Kretinga, taip pat kliuvo ir Klaipėdai. Dabar vėl šalčiai, o pernai išvis žiemos nebuvo. Tačiau, atrodo, susitvarkėme. Laiku gatves pabarstėme ir problemų nekilo”, – tvirtino bendrovės „Specialus autotransportas” generalinis direktorius Vygantas Kamarauskas.

Pagrindinis darbas – naktį

Pagrindiniai gatvių valymo darbai pradedami naktį. Jei vakare pradeda šalti, barstyti gatvių technika išvažiuoja 20 val., kai sumažėja mašinų spūstys.

Naktį valomas sniegas. Kelios mašinos sustoja į vieną eilę ir jį stumdo. Jei vakare pradeda snigti, valyti važiuojamosios kelio dalies išvykstama prieš vidurnaktį.

Pagal sutartį su savivaldybe įmonė miestą sutvarkyti turi per keturias valandas nuo snigimo pabaigos. Esant normalioms sąlygoms, visi darbai turi būti atlikti iki 7 val. ryto, kada žmonės pradeda važiuoti į darbą.

„Pagrindinis mūsų darbas vyksta naktį. Technikai reikia erdvės. Niekas nenori, kad barstant gatves druska kristų ant automobilių langų”, – sakė V.Kamarauskas.

Tiltai, viadukai, įkalnės ir nuokalnės barstomi smėlio ir druskos mišiniu. Anot V.Kamarausko, barstyti juos vien druska neverta – ištirpdžiusi ledą ji nubėgs, o smėlis gerina sukibimą.

REKOMENDUOJAME

Rehau
Moderni izoliacija
GF bankas

Gfbankas.lt

GF BANKAS paskolos internetu!

Baltparma

Baltparma.lt

Baltparma - blokeliai ir kitos statybinės medžiagos

Ruukki Products AS

Ruukkistogas.lt

Plieninė stogo danga, lietvamzdžiai

Deinavos baldai

Deinavosbaldai.lt

Deinavosbaldai.lt - baldai internetu