Anza

Tiltų statybos projektas pagrindinėje šalies automagistralėje juda link pabaigos

Tiltų statyba magistralėje

Šiandien, beveik po dvejus metus intensyviai vykusių A. Meškinio (Kleboniškio) tilto tvarkymo darbų, atidarytas vienas iš dvejų naujai pastatytų tiltų per Nerį Kaune. Antrojo tilto statybos darbus ir eismą abiem naujai pastatytais tiltais atidaryti planuojama iki šių metų pabaigos. Šis tiltų statybos ir rekonstrukcijos darbų projektas yra sudėtingiausias „Via Lietuva“ kelių statinių infrastruktūros projektas nuo Nepriklausomybės laikų.

A. Meškinio tilto rekonstrukcijos projektas apima magistralinio kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožo nuo 99,03 iki 100,47 km rekonstravimą, tilto per Nerį bei viaduko per Jonavos g. statybas, jungiamųjų kelių bei triukšmo užtvarų įrengimą.

„Daugelio vairuotojų laukta diena atėjo – po rekonstrukcijos pagaliau atidarome vieną svarbiausių ir turbūt matomiausių susisiekimo infrastruktūros objektų Lietuvoje. Su naujojo A. Meškinio tilto per Nerį atidarymu žengiame dar vieną didelį žingsnį, sprendžiant įsisenėjusias eismo problemas ir siekiant iš esmės pagerinti susisiekimą strategiškai svarbia transporto arterija Kaune. Dėkoju visiems, kurie įdėjo daug darbo ir pastangų, kad šiandien turėtumėme tokį rezultatą“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Intensyviausio eismo automagistralėje Lietuvoje ties Kaunu esantis A. Meškinio tiltas rekonstruotas iš esmės – pastatyti du tiltai, kuriais, baigus ir antrojo tilto statybas, vyks tranzitinio transporto eismas. 

Pernai baigtas statyti naujas tiltas (šiaurinis) ir planuojamas kapitaliai suremontuoti tiltas (pietinis) taps jungiamaisiais keliais, kurie bus skirti vietiniam transportui. Tai užtikrins didesnį eismo pralaidumą ir eismo saugą važiuojant šiais Lietuvoje didžiausio eismo intensyvumo tiltais.

„Šiandien, atidarę vieną iš dvejų naujų tiltų per Nerį, priartėjome prie svarbaus projekto finišo. Šis tiltas yra intensyviausio eismo automagistralėje visoje šalyje, jungiančioje Lietuvos sostinę ir uostą, todėl yra ypatingai svarbus ne tik šalies gyventojams, bet ir valstybės karinio mobilumo strateginių jungčių stiprinimui. Žinoma, baigus šį projektą ir iki metų pabaigos atidarius antrąjį pastatytą tiltą, šioje atkarpoje bus maksimaliai pagerinta eismo sauga, išaugs vidutinis transporto srauto greitis, dėl triukšmo slopinimo sienelių bus sumažinta ir aplinkos tarša. Tranzitinis eismas bus atskirtas nuo vietinio, taigi, eismo dalyvių kelionės bus saugesnės, patogesnės ir greitesnės“ – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

A. Meškinio tilto rekonstravimo darbus vykdo AB „Kauno tiltai“. Viso projekto vertė – 70,5 mln. Eur su PVM, Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirta 37 mln. Eur, likusią sumą 33,5 mln. Eur sudaro Valstybės biudžeto lėšos.

„AB „Kauno tiltai“, įgyvendindami transporto infrastruktūros projektus, visuomet džiaugiasi galėdami išlaikyti nuoseklumą bei darbų tęstinumą. Vertiname tai kaip užsakovo pasitikėjimą ir savo kompetencijų patvirtinimą. 2022 m. šiame ruože sėkmingai pastatėme pirmąjį A. Meškinio (Kleboniškio) tiltą per Nerį. Sukaupta inžinerinių, technologinių sprendimų, žmogiškųjų išteklių valdymo patirtis leido užtikrinti sklandų ir šių viduriniųjų tiltų statybų procesą. Darbų eigoje kilę iššūkiai profesionalių specialistų dėka buvo deramai įveikti, o svarbiausia – pasiektas tikslas, t. y. atidarytas visuomenės judumui tarnausiantis tiltas“, – tilto statybų baigtį apibendrino AB „Kauno tiltai“ techninis direktorius Vitalijus Popovas.

A. Meškinio tilto rekonstravimas – dalis Islandijos plento projekto, kuris nuo 2019 m. vykdomas keliais etapais: baigta transporto mazgo ties PC „Mega“ statyba, pernai pastatytas naujas (šiaurinis) tiltas per Nerį, šiais metais bus baigti A. Meškinio tilto rekonstravimo, viaduko Jonavos g. statybos ir kt. darbai. Toliau vykdant Islandijos plento projektą, planuojama kapitaliai suremontuoti likusį trečią (pietinį) tiltą per Nerį ir sutvarkyti ruožą tarp Biruliškių sankryžos ir Jonavos g.

Tiltai ties Kaunu per Nerį, esantys magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda (nuo 99,03 km iki 100,47 km), yra intensyviausio transporto eismo tiltai visoje Lietuvoje. Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, kuriame yra šie tiltai, nuo Biruliškių sankryžos iki kelio „Via Baltica“, automobilių srautas siekia iki 78 tūkst. per parą.

Šiais metais Kaune ir jo prieigose „Via Lietuva“ vykdo didelės apimties kelių infrastruktūros atnaujinimo darbus. Iki metų pabaigos planuojama baigti A. Meškinio tilto rekonstrukciją, tęsiami Sargėnų viaduko kapitalinio remonto darbai, pradėti Krunos tilto rekonstrukcijos parengiamieji darbai, po kurių, dar šiais metais, bus pradėti ir fiziniai šio tilto rekonstrukcijos darbai. Kitoje Kauno miesto pusėje rugsėjo pradžioje baigti Marvelės viaduko rekonstrukcijos darbai. Intensyvūs paprastojo remonto darbai vyksta ir keliuose automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožuose, kurių bendras ilgis – 23 km. Dalis darbų automagistralėje jau yra baigti, likusią dalį planuojama baigti dar rudenį.

Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, jog šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams.

REKOMENDUOJAME

Ruukki
Moderni izoliacija
GF bankas

Gfbankas.lt

GF BANKAS paskolos internetu!

Baltparma

Baltparma.lt

Baltparma - blokeliai ir kitos statybinės medžiagos

Ruukki Products AS

Ruukkistogas.lt

Plieninė stogo danga, lietvamzdžiai

Deinavos baldai

Deinavosbaldai.lt

Deinavosbaldai.lt - baldai internetu