Jung

Sąskaitos už komunalines paslaugas – ir velioniui

Sąskaitos už komunalines paslaugas – ir velioniui

Reikalavimai atsiskaityti už komunalines paslaugas
klaipėdiečius gali atakuoti ir po mirties. Į tokią makabrišką situaciją pateko
velionis, kuris dar būdamas gyvas užsisakė vadinamąją Vieną sąskaitą.

Prašymo jau neparašys

Sąskaitas, kuriomis už komunalines paslaugas galima
atsiskaityti vienu pavedimu, užsisakęs klaipėdietis jas ėmė gauti ir po mirties.
Velionio artimiesiems teko gerokai pavargti, kol atsisakė šios paslaugos.

Klaipėdietis Algis Arlauskas pasakojo, jog Vieną sąskaitą buvo
užsisakęs jo uošvis, tačiau dar gegužės 30 d. šis mirė.

Butą, kuriame gyveno, žmogus paliko savo dukrai.

Įsiteisėjus palikimui, klaipėdietė persirašė visas sutartis su
vandens, šilumos, elektros tiekėjais.

Moteris su sutuoktiniu nuvyko ir į Klaipėdoje esantį įmonės
„Aservis” klientų aptarnavimo skyrių.

Anot A.Arlausko, darbuotojams jie paaiškino, kad sąskaitą
užsisakęs asmuo mirė, o jie šios paslaugos nenori.

Keista klaipėdiečiui pasirodė tai, jog jų buvo paprašyta
parašyti prašymą, kad atsisako sąskaitos.

„Kaip galime atsisakyti to, ko neužsisakėme? Miręs žmogus taip
pat negali parašyti tokio prašymo. Pateikėme jo mirties liudijimą”, – prisiminė
klaipėdietis.

Siuntė vėl ir vėl

Tačiau, anot A.Arlausko, kitą mėnesį jie vėl sulaukė Vienos
sąskaitos, kuri buvo adresuota mirusiam žmonos tėvui.

„Prašėme nebesiųsti, bet sąskaitos vis tiek sulaukėme. Ir dar
mirusio žmogaus vardu. Gaila buvo žmonos. Kadangi ji neturėjo nei brolių, nei
seserų, tėvas jai buvo visas pasaulis. Žmona labai skaudžiai reaguoja į savo
tėvo mirtį”, – pasakojo klaipėdietis.

Sulaukusi sąskaitos, moteris vėl paskambino į Klaipėdoje esantį
filialą. Prašė, kad daugiau nebesiųstų.

A.Arlausko teigimu, darbuotojai išklausė ir pažadėjo to
nebedaryti.

„Kitą mėnesį ir vėl sulaukėme Vienos sąskaitos, bet šįsyk ji
buvo žmonos vardu, nors ir neužsakėme. Nuėjau dar kartą aiškintis. Darbuotojai
atsiprašinėjo. Aiškino, kad sąskaita siunčiama ne žmogui, o butui, lyg šis ją
galėjo užsakyti. Taip išeina, kad dabar sąskaitas siųs, kol nugriaus butą – nori
nenori”, – svarstė vyras.

Po šio apsilankymo sąskaita klaipėdiečiams nebebuvo
siunčiama.

Atsisakė per vėlai

Įmonės „Aservis” rinkodaros vadovė Ieva Dorelaitienė pabrėžė,
kad Vieną sąskaitą ir užsisakyti, ir atsisakyti jos labai paprasta.

„Paslauga nėra privaloma. Jos galima atsisakyti bet kada.
Norinčiam tai padaryti klientui nebūtina atvykti į aptarnavimo skyrių.
Atsisakyti sąskaitos galima ir telefonu ar parašius elektroninį laišką. Nėra
jokių problemų”, – aiškino vadovė.

I.Dorelaitienės teigimu, šis nesusipratimas įvyko, nes
klaipėdiečiai sąskaitos atsisakė po mėnesio 24 dienos.

Kadangi nespėja cirkuliuoti duomenys, žmonės sąskaitas gauna
kitą mėnesį.

„Asmenys, nenorintys kitą mėnesį gauti Vienos sąskaitos,
atsisakyti jos turi iki 24 dienos. Priešingu atveju kitą mėnesį klientai ją
gaus. Tokia pati tvarka yra ir su sąskaitos užsakymu. Jei vartotojas sąskaitą
užsisako po 24 dienos, tokiu atveju ją gaus ne kitą, o dar kitą mėnesį”, –
paaiškino vadovė.

Anot I.Dorelaitienės, Viena sąskaita siunčiama nurodytu buto
adresu, o ne konkrečiam žmogui.

„Klientas pririšamas prie savo namų ūkio. Negalime žinoti, kad
užsisakęs paslaugą žmogus mirė, išvyko į užsienį, jei niekas nepranešė. Apie tai
sužinome tik iš artimųjų, kurie ateina perrašyti sąskaitos kitu vardu ar jos
atsisakyti,” – tvirtino rinkodaros vadovė.

Algis Gaižutis, Klaipėdos savivaldybės Butų ir
energetikos poskyrio vedėjas

Pastaruoju metu dėl Vienos sąskaitos nusiskundimų nesulaukėme.
Gyventojų pasipiktinimas buvo kilęs, kai šią paslaugą buvo galima užsisakyti
telefonu. Apklausas atlikusi įmonės „Aservis” pasamdyta bendrovė ne visada
tinkamai interpretavo žmonių atsakymus. Gyventojas sakydavo, jog galbūt
pabandys, ir jau būdavo įtrauktas į sąrašą. Dabar nuspręsta, kad paslaugą galima
užsisakyti tik pateikus prašymą raštu. Daugiau tokių nusiskundimų negavome.
Atvejų, kai sąskaitos atsiunčiamos jau mirusiam žmogui ar buvusiam būsto
savininkui, pasitaiko ne tik dėl su šia paslauga susijusiai įmonei. Su tokiomis
problemomis susiduria ir komunalinių paslaugų tiekėjai. Dažniausiai dėl to kalti
paveldėtojai arba naujieji būsto savininkai. Tokios situacijos kyla dėl jų
neapdairumo. Naujieji savininkai ar turtą paveldėję asmenys turi kreiptis į
tiekėjus ir perrašyti sutartis. Kitaip paslaugų tiekėjų duomenų bazėse lieka
ankstesnio savininko duomenys, ir sąskaitos siunčiamos jo vardu. Žmogui, kuris
pardavė nekilnojamąjį turtą, nebeaktualu bėgioti į paslaugas teikiančias įmones
ir nutraukinėti sutartis. Pas mus nėra taip, kaip Amerikoje, kad visus tokius
reikalus sutvarko advokatai.

Papildyta:

Asociacijos „Klaipėdos apskrities teisininkų klubo”
prezidentas Aurimas Petrauskis

Civilinis kodeksas aiškiai reglamentuoja, jog po palikėjo
mirties paveldėtojai pagal įstatymą arba testamentą paveldi visas iki mirties,
palikėjo turėtas turtines ir neturtines teises. Akcentuotina, jog susitvarkius
palikimo priėmimo dokumentus, pagal kuriuos nuosavybės teisės pereina
paveldėtojams ir notarui išdavus paveldėjimo teisės liudijimą, šį juridinį faktą
reikia įregistruoti viešame registre, nes remiantis Civilinio kodekso normomis,
nuosavybės teisę patvirtinantį juridinį faktą prieš trečiuosius asmenis galima
panaudoti tik tuomet, jeigu jis įregistruotas viešame registre. Taigi asmenys,
kurie nenori sulaukti sąskaitų mirusio asmens vardu, privalo persirašyti
sutartis to asmens vardu, kuris po palikėjo mirties perėmė visą mirusio asmens
turtą. Jeigu kiekvienas pilietis veiktų apdairiai, rūpestingai ir sąžiningai,
taip kaip yra suformulavęs Lietuvos Aukščiausiasis teismas, tuomet pavyktų
išvengti šitokių nesusipratimų.

REKOMENDUOJAME