Tikkuurila

Prieškariniai medžiai virs suolais ir kuolais

suoliukai

Vakar dienraštyje skelbta informacija apie Tilžės gatvės atkarpos uždarymą ir jos ruošimą ypatingam negabaritiniam kroviniui sukėlė klaipėdiečių pasipiktinimą.

Straipsnio komentaruose domėtasi, ar valstybinė įmonė „Klaipėdos regioniniai keliai” turi teisę dėl kažkokio krovinio ir būsimų gatvės rekonstrukcijos darbų iškirsti net 100 medžių. Miestiečiai nuogąstavo ar sunkus krovinys nesugadins gatvių, kuriomis bus vežamas, dangos, ir kodėl buvo pasirinktas būtent toks maršrutas, reikalaujantis medžių šalinimo.

Kamienuose – šoviniai ir skeveldros

Įmonės direktorius Petras Kaučikas vakar dienraščiui tvirtino, jog medžių šalinimui Tilžės gatvės ruože, kuriame šią savaitę yra dirbama, jokie leidimai iš Klaipėdos miesto ar rajono savivaldybių esą nebūtini. Teritorija nei miestui, nei rajonui nepriklauso, ja rūpinasi valstybinė įmonė „Klaipėdos regiono keliai”.

„Viską, ką ten darome, reglamentuoja įstatymai. Pagal nustatytą tvarką privalome tik informuoti šių savivaldybių specialistus, kiek medžių iškirsime – tą mes ir padarėme. Gatvė bus platinama, projektas jau lyg ir yra, tačiau šiandien tikrai negaliu tvirtinti, kad medžius po rekonstrukcijos atsodinsime”, – situaciją komentavo P. Kaučikas. Medžiams, anot vadovo, praplatinus gatvę tiesiog gali nelikti vietos.

Direktorius tvirtino, jog supjaustyta mediena bus parduodama darbuotojams ir panaudota įmonės reikmėms, pavyzdžiui, suoliukų, kuoliukų, kelio ženklų gamybai.

Anot P. Kaučiko, medžiai, stovintys abiejose Tilžės gatvės pusėse, esą mažai kam tinkami. Neva pjaustant dar prieškariu sodintus medžius, juose randama šovinių, karo laikų skeveldrų. Dauguma jų, tikino direktorius, beviltiškai pasenę ir supuvę.

Veš reaktorius

Tuo tarpu negabaritinio krovinio vežėjai – bendrovė „Arijus” – nepanoro viešinti, ką birželio mėnesį ketina gabenti per Klaipėdą į Mažeikius. Anot įmonės atstovų, tylėti juos įpareigoja sutartis su AB „Mažeikių nafta”.

„Maršrutą sudarinėjo ne vienas projektavimo institutas, jis neatsitiktinai patvirtintas toks, koks yra. Galiu pasakyti tik tiek, kad kito kelio, kaip tinkamai nugabenti krovinį, tiesiog nėra. Ir dar – dėl gatvių dangos klaipėdiečiai gali būti ramūs. Neviršysime nustatytos ašiai apkrovos normos, grindinio negadinsime,” – tvirtino „Arijaus” atstovas.

Kitomis žiniomis, į „Mažeikių naftą” specialia technika vasaros pradžioje bus gabenami trys reaktoriai – specialios 10 metrų skersmens talpos, kurių dvi sveria daugiau nei 700 tonų, trečioji – 451 toną.

Šią informaciją „Vakarų ekspresui” pateikęs Klaipėdos savivaldybės Transporto tarnybos vyr. specialistas Vytautas Paukštė tikino visiškai nebesusigaudantis, kas vyksta.

„Mes turime krovinio maršruto projektą, kuriame juodu ant balto nubraižyta, kad jis bus vežamas kitu keliu – nuo uosto Jūrininkų prospekto link, per Lypkius ir Švepelius. Tilžės gatvės tas krovinys tikrai nesieks. Jokių žinių ir dokumentų apie kokį nors kitą krovinį, kurio maršrutas siekia Tilžės gatvę, mes iki šiol neturime. Gali būti, kad apie dar vieną negabaritinį krovinį, keliausiantį per jau dabar ruošiamą kelią, nieko nežinome, nes kreiptis dėl leidimų vežėjai gali likus 20 parų iki krovinio gabenimo”, – dėstė V. Paukštė.

Beje, per Klaipėdą negabaritiniai sunkiasvoriai kroviniai buvo vežti jau ne kartą. Pernai per uostamiestį į Panevėžį gabenta 250 tonų svorio dujų turbina ir generatorius, skirtas termofikacinei elektrinei. 2006 metais dvi savaites iš uosto į Kretingos rajoną buvo vežamos gigantiškos vėjo jėgainių dalys. Bendras krovinio svoris siekė 2500 tonų.

REKOMENDUOJAME