Rockwool

Pietinį aplinkkelis – privatininkų rankose

Pietinis aplinkelis

Per artimiausias dvi savaites jau planuojama parengti veiksmų planą, padėsiantį atsirasti pietiniam keliui iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto.

Nors pats pietinio aplinkkelio tiesimas užtruktų daugių daugiausia dvejus metus, jokie terminai dar neįvardijami, nes iki tol darlaukia daugybė darbų: galimybių studijos, detaliojo plano rengimas, poveikio aplinkai vertinimas ir t. t.

Pasak Uosto direkcijos direktoriaus infrastruktūrai Algirdo Kamarausko, detalusis planas turėtų būti baigtas ateinančių metų viduryje, po to būtų rengiamas techninis projektas, visuomenės reikmėms paimama žemė, ieškoma finansavimo.

Anot jo, mažiausiai prognozuojama tai, kiek galėtų užtrukti keliui reikalingos žemės paėmimas visuomenės poreikiams. Laisvos valstybinės žemės ten, kur numatyta jo trasa, nėra.

Pietinis aplinkkelis drieksis nuo Taikos prospekto gale esančio geležinkelio viaduko per laukus iki Klaipėdos-Šilutės kelio. Planuojama, kad jis bus keturių eismo juostų su skiriamąja juosta, trimis pagrindinėmis sankryžomis. Spėjama, kad aplinkkelis galėtų kainuoti per 150 mln. litų, tačiau net apie preliminarius skaičius kalbėti esą dar ankstoka. Darbams tikimasi Europos Sąjungos paramos.

A. Kamarausko teigimu, Uosto direkcijos lėšomis buvo finansuotas Jūrininkų prospektas, tačiau šalia yra daug gyventojų, ir dėl sunkiojo transporto srauto jie patiria nepatogumų. Be to, krovininio transporto srautas iš pietinės uosto dalies auga. Prognozuojama, kad jų skaičius padidės iki pusės milijono transporto priemonių per metus.

Naujasis kelias ne tik nukreiptų sunkiasvorį transportą nuo miesto, bet ir aptarnautų pietinėje uosto dalyje planuojamą viešąjį Klaipėdos logistikos centrą, kuris generuos per uostamiestį naujus krovinių srautus.

REKOMENDUOJAME