Pasak Susisiekimo ministerijos sekretoriaus Arvydo Vaitkaus, nevertėtų baimintis, kad dėl ekonominės krizės galėtų būti sustabdyta naujo keleivių ir krovinių terminalo statyba Klaipėdoje. Esą vis labiau artėjama prie statybos darbų pradžios.
Vakar Susisiekimo ministerijoje vyko šio terminalo priežiūros komiteto posėdis, kuriame aptarti visi aktualūs su terminalo statyba susiję klausimai.
Problemos dėl sankryžos
Pasak A. Vaitkaus, būtina su Klaipėdos savivaldybės atstovais aptarti Minijos ir Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos projektą ir ruoštis pradėti jį įgyvendinti. Labai svarbu apsispręsti, ar važiavimas ja turi būti požeminis, ar reikalingas antžeminis antstatas, estakada.
Skaudus momentas įgyvendinant šį projektą – lėšos. Kol nėra šio objekto techninių sąlygų, techninio projekto, negalima kalbėti ir apie kainą. Projektuotojams pasiūlyta padaryti šios sankryžos maketą, kad atsirastų bent jos vizualizacija. Tada būtų bent kiek aišku, nuo ko reikia pradėti. Su šiuo projektu yra susiję nemažai turtinių problemų.
Su įvairių institucijų atstovais sutarta, kad ne vėliau kaip po dviejų savaičių reikia susitikti Klaipėdoje ir pradėti iš esmės kalbėtis dėl šios sankryžos rekonstrukcijos projekto.
Projektuotojai yra pateikę 3 sankryžos rekonstrukcijos variantus – dviejų tipų tunelius ir estakadą. Priklausomai nuo to, kuris variantas bus pasirinktas, sankryžos rekonstrukcija gali kainuoti 40-60 mln. litų.
Džiaugsmas ir klaidos
UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo (KKKT) direktorius Benediktas Petrauskas savo ruožtu džiaugiasi, kad terminalo statybos projekte jau pradėti realūs darbai – griaunami statybai trukdantys pastatai.
„Mums, kaip terminalo operatoriams, labai svarbu, kad kuo greičiau išsispręstų rezervinės uosto teritorijos panaudojimo klausimas ir būtų suformuotas vientisas maždaug 20 hektarų ploto sklypas, tada galėtų prasidėti terminalo infrastruktūros projektavimas”, – sako B. Petrauskas.
Posėdžio metu buvo aptartas ir terminalo pirso bei krantinių statybos projektas.
„Kadangi projektuotojai vėluoja ir yra padarę tam tikrų klaidų, su jais kalbėta apie tai, kaip jas būtų galima kuo greičiau ištaisyti”, – sakė A. Vaitkus.
Pagaliau konkursas
Pasak A. Vaitkaus, džiugi naujiena yra ir ta, jog AB „Lietuvos geležinkeliai” vakar paskelbė konkursą dėl viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukcijos darbų atlikimo. Pasiūlymų laukiama iki sausio 6 dienos.
Projekto vertė apie 15 mln. litų. Viliamasi, jog rekonstrukcija prasidės jau kitų metų pradžioje.
Pasak B. Petrausko, iki metų pabaigos Nemuno gatvėje turėtų būti nugriauti Klaipėdos savivaldybei ir Uosto direkcijai priklausantys pastatai, kurie trukdo geležinkelio viaduko rekonstrukcijai.
Prie naujosios perkėlos esantis viadukas bus rekonstruotas ir išplėstas. Iki šiol jis buvo vienkelis, o po rekonstrukcijos taps dvikeliu. Konkursą laimėjusi bendrovė turės 42,5 metro pailginti dabartinį tiltą ir šalia jo pastatyti 85 metrų ilgio naują tiltą. Darbai turėtų būti baigti per dvejus metus nuo sutarties pasirašymo. Rekonstrukcijai numatyta gauti Europos Sąjungos paramą, kuri sudarys 85 proc. projekto vertės.