Antakalnio mikrorajone Vilniuje duris atveria naujas, trigubai didesnis prekybos ir paslaugų centras, iškilęs vietoje pernai rudenį duris užvėrusios „Eglutės“. Dviejų aukštų pastate įsikurs 18 prekybos ir paslaugų vietų, o stovėjimo aikštelė paruošta parkuoti 70-čiai automobilių. Tikimasi, kad modernus centras pritrauks dvigubai daugiau lankytojų.
„Kurdami šį prekybos centrą ir burdami prekybininkus bei paslaugų tiekėjus siekėme, kad tai taptų vieta, kurioje žmonės ne tik sustoja apsipirkti, bet ir pasilieka ilgiau. Jei atvyksti su šeima – kad visi rastų sau veiklos. Todėl čia telpa viskas: nuo maisto gurmanams ir smaližiams iki drabužių, kasdienių paslaugų, grožio salono ir net soliariumo“, – sako projektą įgyvendinusios įmonės „Baltisches Haus“ nuomos vadovas Aidas Gruodis.
Daugiau erdvės kasdieniams poreikiams
Antakalnio g. 71 buvęs senasis prekybos centras užėmė apie 1,5 tūkst. kv. m. Po rekonstrukcijos ir gretimų sklypų prijungimo naujasis prekybos centras išaugo iki 4,5 tūkst. kv. m ir tapo didžiausiu pagal plotą Antakalnio mikrorajone. Vieno aukšto pastatą pakeitė dviejų aukštų sprendimas, leidęs sukurti aiškesnį srautų paskirstymą ir daugiau funkcijų po vienu stogu. Automobilių stovėjimo vietų skaičius išaugo nuo 40 iki 70, o aikštelė suplanuota per du lygius – į prekybos centrą galima patekti iš abiejų aukštų.
Ant prekybos centro stogo įrengta saulės elektrinė – tai jau 23-iasis „Baltisches Haus“ objektas, kuriame gaminama saulės energija. Pastatas suprojektuotas pagal „BREEAM International New Construction“ sertifikavimo sistemos „Excellent“ lygio reikalavimus, o šalia įrengtos keturios dvigubos greito įkrovimo elektromobilių stotelės, kuriose vienu metu galima įkrauti aštuonis elektromobilius.
Visai šeimai subalansuotas nuomininkų miksas
Naujajame prekybos centre iš viso veiks 18 prekybos ir paslaugų teikėjų. Pagrindiniu inkariniu nuomininku išlieka maisto prekių parduotuvė „IKI“, kuri pagal plotą ir asortimentą beveik padvigubėjo. Šalia jos įsikurs ir kiti „Baltisches Haus“ valdomų prekybos centrų lankytojams gerai pažįstami vardai: „Eurokos“, „Prezo“ kepyklėlė, „Gintarinė vaistinė“, „Optio Optika“, „KIKA“, „Joglė“,„Perlas“, „Wine Maker“, „Alynas “ ir kiti.
Antrajame aukšte duris atvers „PEPCO“, grožio salonas „JuviJu”, soliariumas „Equador” bei keturios maitinimo vietos: „ShakeSnack“, „Pizza Verde“, „Jammi kebabai“ bei ketvirtoji, su kuria šiuo metu pasirašinėjama sutartis.
Iki rekonstrukcijos prekybos centre veikė šeši nuomininkai, o lankytojų srautas siekė apie 80 tūkst. per mėnesį. Dabar, išaugus nuomininkų skaičiui, vystytojai tikisi sulaukti dvigubai didesnio lankytojų srauto.
„Mums svarbu, kad prekybos centras veiktų kaip subalansuota ekosistema. Kai vienoje vietoje sutelkiama gausi ir įvairi prekių bei paslaugų pasiūla, tai natūraliai didina lankytojų srautus visame prekybos centre. Dėliodami nuomininkų miksą ir erdvių struktūrą orientavomės į tvarios ir ilgalaikės vietos verslui sukūrimą“, – kalba A. Gruodis.
Terasa virš Antakalnio gatvės
Vienas ryškiausių naujojo prekybos centro pastato išorės išskirtinumų – antrajame aukšte suprojektuota beveik 350 kv. m terasa, kurioje šiltojo sezono metu lankytojus priims čia įsikūrusios keturios maitinimo įstaigos. Architektūrinį vientisumą užtikrina sumontuotos keturios pergolės .
Terasoje, nuo kurios atsiveria vaizdas į Antakalnio gatvę, augs medžiai, o vidinis kiemas bus apželdintas taip, kad aplinkinių namų gyventojams iš balkonų matytųsi ne tik pastatas, bet ir žaluma. „Tai buvo sprendimas ir dėl patrauklaus architektūrinio elemento, ir dėl funkcionalumo. Lauko erdvės maitinimo vietoms yra didelė vertė, o žmonėms – maloni vieta pabūti“, – teigia A. Gruodis.
Lankytojų laukia meninė staigmena
Naujojo prekybos centro Antakalnyje lankytojus pasitinka tapytojo Lino Kaziulionio kūrinys, sukurtas specialiai šio prekybos centro interjerui. Menininkas buvo atrinktas „Baltisches Haus“ skelbto atviro kūrybos konkurso metu, o jo kūrinio įgyvendinimui bendrovė skyrė finansavimą.
Didelio formato darbe L. Kaziulonis pavaizdavo žmogų mieste ir jam pažįstamą kasdienybę: judėjimą, susitikimus, pokalbius ir trumpus sustojimus.
„Norėjau perteikti šiuolaikinio miesto ritmą, bet kartu sukurti ir emocinę pauzę – akimirką, kai žiūrovas trumpam sustoja ir pajunta lengvumą bei ramybę. Spalvų liejimo technika čia padeda sukurti gyvą, pulsuojantį foną, kuriame susilieja šurmulys ir tyla, skubėjimas ir buvimas kartu. Man svarbu, kad kiekvienas šiame kūrinyje galėtų pamatyti save ir atrasti bendrumo jausmą“, – sako tapytojas Linas Kaziulionis.
Menininkas džiaugiasi galimybe savo tapybos techniką perkelti į visiškai kitokį didelės viešos erdvės formatą. Jis siekė, kad darbas natūraliai įsilietų į judrią, dinamišką prekybos centro erdvę.
Antakalnio projektas užbaigiant darbingus metus
Naujojo Antakalnio prekybos centro atidarymas simboliškai vainikuoja „Baltisches Haus“ metus. Per 2025 metus įmonė atnaujino penkis prekybos centrus skirtinguose miestuose, rekonstruojant „IKI“ parduotuves Šiauliuose, Mažeikiuose ir Vilniuje, taip pat pradėjo automobilių savitarnos plovyklos projektą, „Mados“ rekonstrukciją bei projektą Palangoje, kuris duris atvers jau pavasarį, prieš vasaros sezoną.
„ Nuosekliai investuojame, pasirinkdami strategiškai patrauklias lokacijas. Kokybiški prekybos centrai tampa gyvybingumo suteikiančiais traukos taškais, sukuriama erdvė verslui augti, o bendruomenei – daugiau patogumo”, – apibendrina „Baltisches Haus“ nuomos vadovas A. Gruodis.


























