Ekoklima

Abejonių kėlusi “Begos” plėtra sulaukė pritarimo

Abejonių kėlusi “Begos” plėtra sulaukė pritarimo

Daug diskusijų ir aistrų tarp uostamiesčio architektų ir politikų sukėlusiai Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega” plėtrai vakar buvo pritarta. „Begai” priklausančiame sklype Nemuno g. 2 turėtų atsirasti iki 29 m aukščio pastatai. Be to, įvairaus pavojingumo medžiagoms sandėliuoti numatyta statyti vieno aukšto sandėlius šlaitiniu stogu.

Tokiems sprendimams kategoriškai nepritarė Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus nariai. Jie nurodė, kad detaliajame teritorijos plane leistini iki 29 m aukščio pastatai sudarkytų miesto vaizdą, o aplink esančių ir būsimų namų gyventojams užgožtų panoramą.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega” generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis žadėjo, kad planuojami aukštybiniai pastatai aplinkinių namų gyventojams tikrai neužgoš vaizdo į marias.

Neišspręstos problemos

Architektams nerimą sukėlė ir planuojami statyti nauji terminalai, kuriuose būtų sandėliuojamos pavojingos medžiagos. Taip pat architektai teigė, kad deramai neišspręsta transporto eismo sistemos ir automobilių stovėjimo aikštelių klausimas.

Sąjungą papiktino ir tai, kad numatyta griauti celiuliozės virimo cechą, įtrauktą į Nekilnojamųjų vertybių registrą, nors ir ketinama išsaugoti vieną sieną.

Pavojaus neįžvelgia

Detalusis planas sukėlė daug abejonių ir Klaipėdos politikams, ypač opozicijai. Politikai abejojo, ar uostamiesčio centre tinka krauti ir sandėliuoti pavojingas medžiagas.

A.Kuzmarskis aiškino, kad nors kroviniai priskiriami prie pavojingų, jų pavojingumas sąlygiškas. Esą daugiausia bus kraunama žemės ūkio produkcija: rapsų, alyvų aliejus, grūdų išspaudos, medvilnė, fasuota salietra, neorganinės ir organinės rūgštys, kitos medžiagos.

Direktoriui antrino ir Klaipėdos tarybos narys Valentinas Greičiūnas. Jis priminė, kad kiekvienai uoste kraunamai medžiagai privaloma gauti daugybę įvairių higienos ir aplinkosaugos įstaigų leidimų.

Statybos vyks

Miesto politikai nuogąstavo ir dėl to, kad sunkiasvoriai automobiliai su kroviniais iš krovos kompanijos judėtų Minijos gatve.

Tačiau A.Kuzmarskis atsakė, kad didžioji dalis krovinių vežama geležinkeliu. Automobiliais neva bus išgabenama tik apie 5 proc. krovinių.

Tarybos opozicijos nariai teigė nesantys visiškai įtikinti, kad dėl tokios „Begos” plėtros ir naujų sandėlių statybos nebus padaryta žalos klaipėdiečiams. Opozicijos lyderis Artūras Šulcas siūlė atidėti šio detaliojo plano svarstymą, bet į tai nebuvo atsižvelgta.

Už detalųjį Nemuno g. 2 planą nuspręsta balsuoti ir, valdančiajai daugumai pritarus, o opozicijai prieštaraujant, jis buvo priimtas.

REKOMENDUOJAME