Ekoklima

Žemaitijos keliai laukia tikro “monstro”

žemaitijos keliai

Unikalus krovinys – du milžiniško dydžio reaktoriai – į „Mažeikių naftą” iš Klaipėdos uosto bus transportuojami tik birželį, tačiau šiai analogų Lietuvoje neturinčiai kelionei pradėta ruoštis jau dabar.

„Vakarų ekspresas” jau rašė, kad birželio viduryje į modernizuojamą AB „Mažeikių nafta” iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bus vežami įspūdingo dydžio reaktoriai, kurių vieno svoris (su transportavimo įranga) yra apie 700 tonų, ilgis – 44 m, o aukštis – 8 m. Atsižvelgiant į įrenginių gabaritus bei transportavimo sudėtingumą, tokia operacija Lietuvoje rengiama pirmą kartą.

Negabaritinis krovinys iš Ispanijos uosto Gijono bus atplukdytas baržomis, perkrautas į keltus įmonėje „Vakarų krova”. Iš uosto jo maršrutas drieksis Jakų žiedo link ir suks į Palangos plentą. Reaktoriai bus vežami per Tilžės gatvės atkarpą, kurioje, ruošiantis šiam įvykiui, praėjusį mėnesį buvo iškirsta 110 medžių.

Transportavimo konkursą laimėjusi ir krovinį gabensianti bendrovė „Arijus”, taip pat ir „Mažeikių naftos” atstovai tikina jog medžių neketinama atsodinti, nes kitais metais pradėjus Tilžės gatvės rekonstrukciją juos vis tiek būtų tekę šalinti.

Per Klaipėdą reaktoriai bus vežami naktį. Krovinys, kurį gabens specialūs vilkikai iš Olandijos, keliaus lėtai – vidutiniškai 5 kilometrų per valandą greičiu. Planuojama, kad nuo Klaipėdos iki Mažeikių kelionė užtruks iki 5 parų. Jau aišku, kad vežant reaktorius kai kuriose uostamiesčio vietose teks laikinai atjungti oro linijomis tiekiamą elektrą.

Įrenginiai turėtų pravažiuoti per 11 tiltų. Kai kuriuose tam, kad atlaikytų svorį, bus tiesiamos specialios rampos.

Iki šiol bendrovė „Arijus” įgyvendino pirmąjį krovinio transportavimo etapą – parinko maršrutą, prieš tai atlikusi išsamų kelių būklės bei keliamosios galios patikrinimą. Anot vežėjų, Klaipėdos gyventojai neturėtų nuogąstauti, jog vilkikai gadins gatvių dangą – jų apkrovos ašiai neviršija nustatytų normų.

Jau susitarta su VST, telekomunikacijų bendrovių ir kitų žinybų atsakingais darbuotojais dėl krovinio kelyje esančių objektų perkėlimo ar laikino išjungimo klausimų, gauti leidimai kitiems parengiamiesiems darbams atlikti.

Nauji reaktoriai „Mažeikų naftai” reikalingi pradėjus vykdyti modernizacijos programą, kainuosiančią 1,6 mlrd. JAV dolerių, siekiant įgyvendinti Europos Sąjungos kokybės bei aplinkos apsaugos reikalavimus.

REKOMENDUOJAME