Vilniaus Kazliškių gatvėje esančio daugiabučio gyventojai tikriausiai pirmieji Lietuvoje jau gavo sąskaitas už šildymą. Džiaugsmo tokia žinia, žinoma, nesukėlė. Žmonės nesutinka mokėti už negautas paslaugas ir netiki „Vilniaus energijos” paaiškinimais.
Sąskaita pribloškė
Rugsėjo pradžioje sąskaitas gavę Kazliškių gatvėje gyvenantys vilniečiai negalėjo patikėti savo akimis. Nors visą rugpjūtį už lango švietusi saulė orą įkaitindavo ir iki 30 laipsnių karščio, „Vilniaus energija” paprašė susimokėti už šildymą.
Bendrovės greta sostinės centro esančio daugiabučio gyventojams atsiųstoje sąskaitoje atsirado mokesčio už šildymą grafa, o joje jau ir pirmasis mokestis už neva sunaudotą šilumą.
Daugiabučio gyventojas Henrikas Ivanauskas už šildymą gavo 15 litų sąskaitą. Suma nedidelė, tačiau vilnietis nutarė aiškintis susidariusią situaciją. Jį pirmiausia papiktino tai, kad „Vilniaus energija” savo klaidos nepripažįsta.
„Suma gali pasirodyti ir labai nedidelė, bet čia jau yra principo reikalas! Kodėl aš turiu mokėti už tai, ko negavau. Kam man tas šildymas rugpjūčio mėnesį? O jei ši suma susidarė dėl kokių nors kitų priežasčių, tai tegul taip ir parašo”, – portalui kl.lt tvirtino pašnekovas.
Anot jo, sąskaitas už šildymą gavo visi namo gyventojai, tačiau ieškoti teisybės panoro tik keli.
„Žmonės nebendruomeniški, jie matė šią sąskaitą, bet gal dėl to, kad sumos nedidelės, nepuolė piktintis”, – mano H.Ivanauskas.
Paaiškinimo nesupranta
Aktyvus namo gyventojas kreipėsi į daugiabutį administruojantį „Vilniaus energijos” skyrių, tačiau net ir pakalbėjęs su specialistu apie sąskaitą už šildymą liko nieko nesupratęs.
„Darbuotojai prisiskambinau, tačiau jokio argumentuoto atsakymo man nepavyko sulaukti. Jiems atrodo, kad viskas čia gerai, bet jie niekaip nesugeba paaiškinti, iš kur rugpjūčio mėnesį atsirado mokestis už šildymą?!” – piktinosi gyventojas.
„Vilniaus energija” ant kiekvienos namo laiptinės durų užkabino aiškinamuosius lapelius, kodėl gyventojams šį mėnesį teko mokėti daugiau. Lapelyje rašoma, kad „visiems namo butams buvo atliktas įtakojantis perskaičiavimas”. Jis esą buvo atliktas dėl to, kad to paprašė vienas šio namo gyventojas.
Bendrovė taip pat tikina, kad dėl mokesčio kalti patys namo gyventojai, nes jie nesugeba kiekvieną mėnesį tiksliai apskaičiuoti, kiek karšto vandens sunaudoja.
„Man tokie aiškinimai atrodo absurdiški. Paprašė vienas gyventojas, o mokame visi?” – bendrovės teisumu abejojo H.Ivanauskas.
Vyras įsitikinęs, kad visas namas kenčia dėl vieno kaimyno. Įtariama, kad būtent jo skolas tenka dengti visiems namo gyventojams.
Kaltina čigoną
„Aiškiai matyti, kad ant „Vilniaus energijos” atsiųsto laiško yra užrašytas, o vėliau užbrauktas buto numeris, kurio gyventojas kaltas dėl gautų sąskaitų. Tame bute gyvena čigonas. Su juo jau ir daugiau problemų yra buvę. Kvietėme namo administratorę, bet jis į savo namus nieko neįsileidžia”, – tikino pašnekovas.
Anot jo, namo gyventojai anksčiau įtarė, kad kaimynas savo bute yra įsirengęs šildomas grindis, o dabar mano, kad „Vilniaus energija” jo skolas dalija visam namui.
„Tas žmogus nėra koks valkata, kaip visi įsivaizduoja. Jis kažkokiais verslais užsiima, butas gerai įrengtas, sutvarkytas, bet kažkokias suktybes jis ten vis tiek daro. Dėl vieno buto perskaičiavimų turi kentėti visas namas”, – sakė H.Ivanauskas.
Daugiabučio gyventojai nebandė teisybės ieškoti belsdamiesi į romo duris. Anot jų, skundai ir pasipiktinimas šiam gyventojui yra nė motais ir į kalbas jis nesileidžia.
„Mūsų name yra 55 butai. Jei kiekvienas priklausomai nuo buto dydžio gavo vienokias ar kitokias sąskaitas už šilumą, paskaičiuokite, kokia nemaža prasiskolinta suma susidaro”, – kaimyną įtarinėjo pašnekovas.
Portalas susisiekė su „Vilniaus energija”. Šios įmonės atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas sakė, kad reikia laiko susipažinti su istorija Kazliškių gatvėje, ir žadėjo artimiausiu metu pateikti savąją sąskaitos už šildymą rugpjūčio mėnesį versiją.