„Via Lietuva“: pradedamas antras Krunos tilto rekonstravimo etapas – keičiasi eismas automagistralėje Vilnius–Kaunas

Krunos tiltas

„Via Lietuva“ informuoja, kad sėkmingai baigus pagrindinius pirmojo tilto per Krunos upę statybos darbus ir atlikus visus numatytus tilto bandymus, bus atnaujintas eismas naujai pastatytu tiltu. Tuo pačiu pradedami Krunos tilto rekonstravimo II etapo darbai – planuojama demontuoti vieną laikiną ir vieną esamą nuolatinį tiltą bei statyti naują tiltą. 

Pradėjus II etapo darbus, keisis eismo organizavimo tvarka vienoje intensyviausių šalies automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpų – ties 87,3 kilometru. Pagrindiniai eismo perorganizavimo darbai numatyti gruodžio 22 dieną, pirmadienį, o baigiamieji darbai – gruodžio 23 dieną, antradienį.

Po eismo perorganizavimo Vilniaus kryptimi transporto priemonės važiuos dviem eismo juostomis per naujai pastatytą nuolatinį tiltą. Kauno kryptimi eismas bus organizuojamas viena juosta per esamą laikiną tiltą, o antrąja – per naująjį tiltą. Kol bus pastatytas antras nuolatinis tiltas, naujai pastatytu tiltu eismui bus skirtos trys eismo juostos – dvi Vilniaus kryptimi ir viena Kauno kryptimi. 

Vykdant paruošiamuosius darbus, galimi trumpalaikiai eismo ribojimai, kurių metu transporto eismas gali būti laikinai stabdomas arba iš dalies ribojamas, įrengiant eismo organizavimo priemones. 

Perorganizavus eismą,  bus tęsiami tilto rekonstravimo  II-ojo etapo darbai, kurie prasidės 2026 m. sausį. Pirmiausia bus demontuojamas vienas iš laikinų tiltų ir atliekami likusio senojo tilto per Kruną ardymo darbai. Vėliau bus pradėti antrojo nuolatinio tilto per Krunos upę įrengimo darbai. Planuojama, kad antras nuolatinis tiltas bus pastatytas iki kitų metų rudens. 

Pasak „Via Lietuva“ Strateginių projektų skyriaus vadovo Vaidriaus Andrikonio, didžioji dalis pirmojo nuolatinio tilto statybos darbų jau yra baigta, todėl galima saugiai perorganizuoti eismą ir pradėti kitus rekonstrukcijos darbus. 

„Eismo perorganizavimu naujai pastatytu tiltu prasideda kitas Krunos tilto rekonstravimo etapas –  senojo tilto demontavimas ir pasiruošimas antrojo nuolatinio tilto statybai. Džiugu, kad vienas strategiškai svarbiausių infrastruktūros projektų intensyviausioje šalies automagistralėje vysta sklandžiai“, – sakė V. Andrikonis.

Baigus tiltų statybas, projekto darbai bus tęsiami kitų metų rudenį – planuojama įrengti viršutinius kelio dangos sluoksnius ant abiejų tiltų ir visame rekonstruojamame kelio ruože, atlikti ženklinimo bei kitus baigiamuosius darbus. Minėti darbai vyks ir ant II-ojo, ir ant I- ojo tilto, todėl priklausomai nuo darbų pobūdžio, dar ne kartą bus perorganizuojamas eismas, uždarant pirmą arba antrą tiltą. 

Tilto per Kruną rekonstravimo projektas apima tilto ir jo prieigų atstatymą, įrengiant naujas atramas, perdangą, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir visus likusius tilto elementus. Nauji nuolatiniai tiltai bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangos ilgis sieks 125 metrus.

Visas projektas – laikinojo tilto pastatymas ir esamo tilto rekonstravimas – planuojamas baigti 2027 m. pavasarį. Darbus atlieka UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – kiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM. 

Esamo tilto per Krunos upę rekonstravimo darbai iš dalies finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšomis. AB „Via Lietuva“ ir Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (angl. European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency, CINEA) pasirašė sutartį dėl daugiau kaip 9,4 mln. Eur vertės finansavimo Krunos tilto rekonstrukcijai.

Apie AB „Via Lietuva“

„Via Lietuva“ – valstybės valdoma įmonė, atsakinga už Lietuvos kelių modernizavimą, priežiūrą ir eksploatavimą. Bendrovė rūpinasi daugiau nei 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2000 km pėsčiųjų ir dviračių takų.

REKOMENDUOJAME