Tirpstančios buitinės technikos garantijos

Tirpstančios buitinės technikos garantijos

Neretai pasitaiko atvejų, kai pardavėjas garantiniame prekės dokumente nurodo ilgesnį nemokamo jos remonto terminą nei garantuoja gamintojas. O jei bankrutavo parduotuvė, kurioje pirkta prekė sugedo, tada vartotojui lieka tik kreiptis į teismą, bet jis vargu ar padės.

100 litų už nieką

Prieš trejus metus „Samsung” televizorių už 5100 litų pirkdamas vilnietis Arūnas Šiaudikis nepagailėjo pinigų ir įsigijo namų kino įrangą už 2400 litų. Tačiau kokybišku kino vaizdu ir garsu džiaugėsi neilgai.

Po trejų naudojimo metų pradėjo strigti ir televizorius, ir namų kino įranga. Vyras buvo ramus. Juk pardavėjas užtikrino, kad įsigytai aparatūrai suteikiama penkerių metų garantija. Tačiau nunešęs abi prekes į taisyklą sužinojo, jog garantinis taisymas jam nebepriklauso. A.Šaudikiui buvo paaiškinta, kad garantinį laikotarpį suteikia gamintojas, o jo trukmė priklauso nuo technikos ir gali būti suteikiama penkeriems, trejiems arba dvejiems metams.

„Pasižiūrėjau į garantinio rašto dokumentą, ten buvo parašyta, kad garantija suteikiama penkeriems metams, tačiau neatkreipiau dėmesio į kitus šalia prirašytus skaičius. Sutinku, pats nesužiūrėjau, kas parašyta ant lapo, tad sutikčiau ir susimokėti už remontą. Tačiau labiausiai papiktino „Servicenet” Vilniaus skyriaus darbuotojų elgesys, kurie mane privertė susimokėti 100 litų kone už nieką”, – kalbėjo vyras.

Pasak A.Šiaudikio, jam buvo išrašyta 100 litų sąskaita už atliktus darbus, joje buvo nurodyta, kad televizoriaus remontas kainuoja 1900 litų be PVM ir 224 litai už kino centro plokštės keitimą. Tačiau be jokio paaiškinimo, kas konkrečiai bus remontuojama ir už ką vyras turės tiek mokėti.

„Tame rašte buvo nurodyta, kad „gedimas pasitvirtino ir reikalingas remontas”. Kai pradėjau klausinėti, už ką turiu mokėti, darbuotoja itin nemandagiu tonu pareiškė, kad jei nepatinka, galiu eiti taisyti vaizdo aparatūros kitur. Ir tik tuomet, kai su žmona pradėjome grasinti Vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir kreipėmės į Kauno skyrių, gavome išsamų prekės gedimo paaiškinimą”, – piktinosi vyras.

Kratosi atsakomybės

„Servicenet”, kuriai priklauso taisyti A.Šiaudikio įsigytą vaizdo techniką, atsisakė ją remontuoti nemokamai, argumentuodama neva gamintojo skirtu trejų metų garantiniu laikotarpiu. Esą tai, kad pardavėjas suteikė 5 metų garantiją, yra ne taisyklos rūpestis.

„Servicenet” darbuotojas Tomas Eitmanavičius teigė, kad paprastai, apžiūrėjus įrenginį, klientui telefonu pranešama apie nustatytą gedimą ir pasiūloma remonto kaina.

„Galbūt meistras neprisiskambino A.Šiaudikiui, tad išsiuntė automatinį pranešimą, kuriame būna pasiūlyta tik remonto kaina, be išsamaus gedimo paaiškinimo. Kartais patys klientai nelabai domisi, jiems svarbiausia yra remonto kaina ir jei jiems netinka, apsisuka ir išeina”, – bandė aiškinti situaciją T.Eitmanavičius.

Pasak jo, pasitaiko nemažai nesusipratimų su klientais dėl garantinio prekių laikotarpio, kai žmonėms pardavėjas pasako, kad buitinės technikos garantinis laikotarpis vienoks, o atėję taisyti sužino, kad jis daug trumpesnis. T.Eitmanavičius pabrėžė, kad garantinį laikotarpį nustato tik gamintojas.

„Mes iš gamintojų gauname garantinius jų produkcijos laikotarpius ir jais vadovaujamės. Pardavėjas garantiniame rašte gali parašyti nors ir 10 metų laikotarpį, bet mums tai neturi įtakos. Vartotojas gali kreiptis į tos buitinės technikos pardavėją ir su juo aiškintis bei prašyti, kad kompensuotų remonto išlaidas”, – sakė jis.

Atsakingiausias – pardavėjas

Tačiau teisiniuose aktuose nurodyta, kad už galutinį prekės garantinį laikotarpį atsakingas pardavėjas. Vadinasi, jeigu gamintojas, tarkim, televizoriui numato trejų metų garantiją, o pardavėjas jį prailgina iki penkerių, galioja pastarasis garantinis laikotarpis.

Taisyklos, sudariusios sutartis su pardavėju dėl garantinio prekių taisymo, privalo orientuotis ne į gamintojo, o į pardavėjo nurodytą nemokamo taisymo terminą.

Tai patvirtina ir Vartotojų teisės apsaugos tarnybos vyriausiasis specialistas ryšiams su visuomene Vitas Ūsas.

„Jei garantinio remonto įmonė atsisako šalinti daikto trūkumus, vartotojas turi teisę reikalauti iš pardavėjo sumažinti daikto kainą arba netinkamos kokybės daiktą pakeisti kokybišku. Taip pat gali prašyti atlyginti remonto išlaidas, jei vartotojas daikto trūkumus pašalino pats ar padedamas trečiųjų asmenų, arba apskritai nutraukti pirkimo sutartį ir susigrąžinti pinigus už nekokybišką prekę”, – vardijo nukentėjusio vartotojo teises jis.

Neliko pardavėjo – nėra ir garantijos

Bendrovės „Realm Juridical” teisininkė Laura Nomgaudaitė dienraščiui teigė, kad tokiu atveju, kai pardavėjas klientui nurodo neteisingą garantinį laikotarpį, o pati įmonė jau bankrutavusi, žmogui lieka viena išeitis – kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri ir išsiaiškins, ar įmanoma ką nors padaryti, ir prireikus atstovaus jam teisme.

Anot V.Ūso, jei pardavėjas bankrutavo, o jo įsipareigojimų niekas neperėmė, tai pardavėjo garantinių įsipareigojimų garantinio remonto įmonės gali nevykdyti arba juos vykdyti tik iš dalies.

L.Nomgaudaitė taip pat teigė, kad jeigu tos įmonės turtas parduotas, o ji seniai bankrutavo, tai galimybės kompensuoti remontą smarkiai sumažėja ir apskritai jų nėra

L.Nomgaudaitė pabrėžė, kad buitinės technikos parduotuvės privalo pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su taisyklomis, kurios klientams nemokamai remontuos sugedusias prekes jų garantiniu laikotarpiu. Ji pabrėžė, jog pardavėjas su taisykla atskirai turi suderinti kiekvienos prekės garantinius laikotarpius. O tai turi aiškiai atsispindėti pasirašytuose įmonių bendradarbiavimo dokumentuose.


Skundai dėl garantinių įsipareigojimų

Dėl nekokybiškos buitinės technikos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2010 m. gavo apie 9 proc. visų dėl ne maisto prekių ir paslaugų skundų, iš jų apie ketvirtadalį sudarė dėl netinkamai vykdomų pardavėjo garantinių įsipareigojimų: daikto trūkumai šalinami nepagrįstai ilgą laiką, trūkumai pašalinami nekokybiškai ir tenka taisyti pakartotinai, remonto įmonė nenurodo gedimo arba kokios detalės pakeistos, pardavėjas, kuris suteikė garantiją, bankrutavo ir jo įsipareigojimų niekas neperėmė ir pan.

Reklama: gamybos valdymo sprendimai

REKOMENDUOJAME