Franke

Terminalą pradės statyti nelaukdami ES paramos

Terminalą pradės statyti nelaukdami ES paramos

Nesulaukiant EK išvadų dėl europinių lėšų skyrimo Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalui statyti, nutarta, kad statybą finansuos Jūrų uosto direkcija.

Uostas, anot jo vadovų, pajėgtų tai padaryti ir be Europos paramos, tačiau tokiu atveju nukentėtų kiti investiciniai projektai, praneša LTV „Šiandien”.

Naujasis Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas – tarp Naujosios Smiltynės perkėlos ir bendrovės „Klaipėdos Smeltė” – pagal ankstesnius planus jau turėjo stovėti pernai liepą.

Tačiau Europos Komisijai tebesprendžiant, skirti ar ne, Europos paramą šiam projektui, uosto valdybos posėdyje nutarta statybą pradėti Uosto direkcijos lėšomis.

Konkursą laimėjusi įmonė „Latvija Tilti” terminalą pastatyti pasiūlė už 112,5 mln. litų – tai yra gerokai mažiau nei planuota. Delsiant kaštai gali išaugti. Be to, esą jau aišku, kad europinė parama tikrai nebus tokia didelė, kaip tikėtasi.

„Ligšiolinis šito projekto svarstymas Europos Komisijoje rodo, kad, matyt, daugiau kaip 50 proc. mes sunkiai galime tikėtis. Gali būti, kad bus paskaičiuota ir dar mažiau. Vadinasi, kad bus 85 proc. europinių pinigų, jau beveik vilties ir nebeturime”, – sako susisiekimo viceministars Arūnas Štaras.

Uostas, anot jo vadovų, pajėgtų įgyvendinti tokį projektą ir be Europos Sąjungos paramos.

„Neprapulsim, nesubankrutuosim, tačiau kai kurie kiti projektai tada stabtels arba bus pradėti realizuoti vėliau. Bet esu optimistas – tikiu, kad gausime europinę paramą ir niekam dėl to nepradės skaudėti”, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Uosto vadovas neslepia, kad be europinės paramos naujojo terminalo atsipirkimo terminas būtų neracionaliai ilgas, tačiau mąstant plačiau – jis turėtų būti naudingas.

„Iš didelio kruizinio laivo, sakykim, 2 tūkst. keleivių Uosto direkcija gauna apie 20 tūkst. Lt. Tuo metu tie 2 tūkst. keleivių mieste ir regione palieka 200 tūkst. Lt. Tai ar gali Uosto direkcija sėdėti ir galvoti šitaip: klausykit, jokios naudos, pastatėme krantinę, o patys gauname tik 10 proc.”, – sako E. Gentvilas.

Pradėti Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybą tikimasi dar šiemet, baigti – po 2,5 metų.

REKOMENDUOJAME