Prekybininkai spėja, kad kavinių ir restoranų maistą žmonės keičia į gamintą namie, nes net ir siaučiant krizei daugiau perkama viryklių ir šaldytuvų.
Šeimininkėms parūpinę šių prietaisų, patys vyrai esą daugiausia perka barzdaskučių – jų pirkimas vienas daugiausiai išaugusių, praneša LTV „Šiandien”.
Anksčiau nemažai paslaugų pirkę, šiemet lietuviai taupydami vis daugiau jų bando atlikti patys namuose. Tad pasidairydami akcijų, išpardavimų, pigesnių gamintojų, žmonės daugiau nei pernai perka lygintuvų, siurblių, kavavirių – pagal jų pardavimus Europoje mus lenkia tik italai.
„Skalbimo mašinų pardavimai stabilūs, toliau viryklių pakilo truputėlį, nes visi maistą pradėjo daryti namuose. Šaldytuvų iškilo net 20 proc. Tai dar kartą parodė, kad žmonės kaupia maistą namuose”, – sako Aurelijus Rusteika, „AG Group” gen. direktorius.
Pasak prekybininkų, šeimininkes aprūpinę virtuvės technika, vyrai suskubo pirkti barzdaskučių ar net rinkos naujovės – nosies plaukų skutyklių. Be to, toliau stabiliai perkami skaitmeniniai fotoaparatai, kompiuteriai, informacinių technologijų priemonės.
Tačiau brangių firmų gaminius, ypač vaizdo ir garso aparatūrą, pirkėjai vis dažniau aplenkia.
„Bendri pardavimų kritimai yra, manyčiau, apie 30 proc. Didžiausi kritimai yra tų prekių, kurios yra ne pirmo būtinumo, kurios yra prabangos prekės”, – teigia Kęstutis Simutis, bendrovės „Ogminos” mažmeninės prekybos direktorius.
Bandydami išlaikyti pirkėjus, prekybininkai sako šiemet prekių kainas sumažinę vidutiniškai iki penktadalio. Taip pat žada dvigubai daugiau išpardavimų.
Tačiau neslepia, kad to nepakanka – smunkantis pirkimas verčia uždaryti nedideles parduotuves, o smulkiosioms įmonėms esą gali grėsti ir bankrotai.