Per Vilniaus vakarinio aplinkkelio ruožo atidarymą ketvirtadienį vidurdienį plieskė visi 1200 gatvių ir tunelio apšvietimo šviestuvų.
Vykstant iškilmėms ant vakarinio aplinkkelio aplinkinių namų gyventojai šnairavo piktai.
„Šviečia saulė, o jie elektrą pleškina. Paskui skundžiasi, kad skolos auga ir nėra pinigų gatvėms, kiemams apšviesti”, – širdo L. Asanavičiūtės gatvėje gyvenanti Janina Sarienė.
Vakar atidarytas eismas nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės gatvės. Taip buvo baigtas pirmasis aplinkkelio statybos etapas. Kitus du etapus ketinama baigti iki 2014 metų.
Aplinkkelį prižiūrėsiančios bendrovės „Grinda” direktorius Algimantas Vilūnas sakė, kad dieną buvo ne tik įžiebti visi žibintai, bet ir druska pabarstyti visi naujieji keliai, nors jais dar neriedėjo nė vienas automobilis.
Vakarinio aplinkkelio pirmojo etapo darbų kaina siekia 135 mln. litų. Bet kol kas darbus atlikusioms įmonėms „Panevėžio keliai” ir „Kauno tiltai” sumokėta tik 98 mln. litų.
Ties Oslo gatve pastatytos dviejų lygių 74 metrų ir trijų lygių 197 metrų estakados, 150 metrų ilgio tunelis ties Gudeliais, nutiesta 510 metrų ilgio vakarinė gatvė nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės gatvės ir atlikta daug kitų darbų.
Gudelių tunelio sienų statybai buvo panaudoti metalinės spraustasienės elementai. Tai – pirmasis tokio dydžio tunelis Lietuvoje, kuriam pritaikyta ši technologija.
Kai bus baigti visi trys vakarinio aplinkkelio etapai, jo trasa sujungs tarptautinį transporto koridorių (Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda) su Vilniaus-Panevėžio magistrale.
Rekonstravo tiltą
Pernai buvo rekonstruotas Lazdynų tiltas, kuris yra vakarinio aplinkkelio pirmojo etapo dalis.
Atnaujintu tiltu vairuotojai vietoj anksčiau buvusių šešių dabar gali važiuoti aštuoniomis eismo juostomis. Bendras tilto plotis siekia 39 metrus, ilgis – 233 metrai.
Bendra Lazdynų tilto rekonstrukcijos projekto vertė – per 125 mln. litų.