Ekoklima

Neringiškius papiktino naujos sąskaitos

Neringa naujos sąskaitos

Daugiabučių namų gyventojus Neringoje papiktino gautos sąskaitos už namo bendrosios nuosavybės administravimą bei bendrojo naudojimo objektų priežiūrą.

Pirmą kartą daugiabučių namų gyventojams pateiktos sąskaitos kėlia pasipiktinimą, nes manoma, kad nauji mokesčiai atsirado tam, kad būtų galima padidinti pareigines algas ir etatų skaičių Neringos savivaldybės butų ūkyje.

Anot įmonės direktorės Aušros Verbovienės, šis teiginys neatitinka tikrovės, nes nebuvo įvestas nei vienas papildomas etatas ar pakelti atlyginimai. Kadangi įmonės darbų sąraše yra numatyti stogų remonto darbai, artimiausiu metu bus svarstoma, ar jiems atlikti samdyti įmonę ar įvesti naują etatą.

Iki šiol Neringos daugiabučių namų gyventojams tokių mokesčių nereikėdavo mokėti, nes juos 100 proc. subsidijuodavo savivaldybė. Nuo sausio pirmos dienos įsigaliojo ir nauji tarybos patvirtinti daugiabučio namo bendrosios nuosavybės administravimo bei bendrojo naudojimo objektų priežiūros tarifai.

Gyventojai moka tik dalį tarifo

Pasak A. Verbovienės, šie mokesčiai nėra naujiena Lietuvoje.

„Kitų miestų gyventojai jau ne vienerius metus moka šiuos mokesčius. Be to, kai kuriuose miestuose šie tarifai yra net didesni,”- teigė direktorė.

Atsižvelgiant į Lietuvoje galiojančius teisės aktus, administravimo išlaidas ir visus kitus mokesčius (elektros energijos tiekimo ir kt.) butų ir kitų patalpų savininkai apmoka proporcingai jų daliai bendrojoje dalinėje nuosavybėje. Tokia tvarka galioja nuo 1998 metų.

Neringoje daugiabučio namo bendrosios nuosavybės administravimo tarifas siekia 0, 39 Lt su PVM, bendrojo naudojimo objektų priežiūros tarifas 0, 28 Lt su PVM už kv. metrą.

Gyventojams reikia mokėti – 0,25 Lt bendrosios nuosavybės administravimo tarifo ir 0,18 Lt bendrojo naudojimo objektų priežiūros tarifo pagal turimą buto plotą. Likusią sumos dalį subsidijuoja savivaldybė.

Bus teikiamos ataskaitos

Už šias mėnesines įmokas atliekami smulkūs darbai – pamatų, stogų, laiptinių, santechnikos, elektros darbai, avarijų likvidavimas, kitų smulkių defektų šalinimas. Darbai yra nurodyti pastatų nuolatinės priežiūros darbų sąraše, kuris yra patalpintas laiptinės skelbimų lentoje. Gyventojų mokamas bendrojo naudojimo objektų priežiūros mokestis apskaitomas kiekvienam namui. Metų pabaigoje gyventojams bus pateikiama ataskaita apie surinktų lėšų panaudojimą.

Daugiabučių namų gyventojai administratorių gali rinktis, įstatymai taip pat numato galimybę steigti bendriją, sudaryti jungtinės veikos sutartį. Jungtinės veiklos sutarties pasirašymo inicijavimui reikalingas visų patalpų savininkų rašytinis prašymas.

Civiliniame kodekse numatyta, kad jeigu butų ir kitų patalpų savininkai neįsteigia gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos arba nesudaro jungtinės veiklos sutarties, taip pat jei bendrija likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis, skiriamas bendrojo naudojimo objektų administratorius. Neringos savivaldybės teritorijoje administratoriaus funkcijas atlieka Neringos savivaldybės Butų ūkis.

Butų ūkis gali administruoti ir namus, kurie nėra įtraukti į administruojamų namų sąrašą. Įmonės teikiamomis paslaugomis gali naudotis ir bendrijos. Anot A. Verbovienės, pastarųjų Neringoje yra kelios, tačiau jos faktiškai veiklos nevykdo.

Gan dažnai šių namų gyventojai kreipiasi į Butų ūkį, prašydami elektriko ar santechniko paslaugų.

„Bendrijų pirmininkai, pasitarę su namo gyventojais, turėtų kreiptis į mus ir sudaryti sutartį dėl bendrojo naudojimo objektų priežiūros teikiamų paslaugų”, – teigė A. Verbovienė.

Sudaryta darbo grupė skundams tirti

Neringos savivaldybės mero potvarkiu sudaryta darbo grupė, kuri peržiūrės daugiabučių namų gyventojų nusiskundimų pagrįstumą, tarybos patvirtintus bendrosios nuosavybės administravimo bei bendrojo naudojimo objektų priežiūros tarifus, mokėjimo tvarką.

Neringos savivaldybės mero Viganto Giedraičio manymu, daugiabučių namų gyventojai nepakankamai susipažino su situacija.

„Šiandien didžiausias bėda, kad gyventojai nepakankamai įsigilino į mokėjimo tvarką esamus įstatymus. Primenu, kad gyventojai turi galimybę įsteigti bendriją, sudaryti jungtinės veikos sutartį, tuomet jie patys galės nuspręsti, kaip jiems tvarkytis ir kokius mokesčius rinkti. Nereikės savivaldybės administracijos direktoriaus paskirto administratoriaus”, – teigė meras.

REKOMENDUOJAME