Siekiant užtikrinti transporto saugumą ir išvengti nelaimių, būtina remontuoti mažiausiai septynis šimtus šalies tiltų, teigia kelininkai.
Tai esą būtina padaryti, kad būtų išvengta panašios nelaimės, kuri įvyko Kaune, kada įgriuvo Kleboniškio tiltas.
Vien iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) kompetencijoje esančių apie 1,5 tūkst. tiltų (daugelis jų statyti 1960-1980 metais), artimiausiais metais reikia remontuoti apie 200. Maždaug 20 tiltų dėl jų prastos būklės jau apribotas sunkiasvorio transporto judėjimas, teigia kelininkai.
Dar 470 tiltų yra „Lietuvos geležinkelių” žinioje, iš kurių 117 tiltų pastatyta prieš 60 ir daugiau metų.
Likusieji tiltai (apie 2 tūkst. tiltų) yra savivaldybių kompetencijose. Vien Vilniaus miesto savivaldybės žinioje yra 86 tiltai ir tuneliai, iš kurių 4 tiltai – avarinės ir blogos būklės (Gariūnų tiltas, Ozo-Ukmergės viadukas, Statybininkų-Žemaitės viadukas ir Lazdynų tiltas) bei kuriuos reikia nedelsiant remontuoti.
„Šiuo metu remontuotinų tiltų eilė yra kelis kartus didesnė už realų remontuojamų tiltų sąrašą, kuris sudaromas gavus metinį finansavimą. Šiemet tiltams skirtų 34 mln. litų investicijų užteks tik 2008-aisiais pradėtiems darbams užbaigti. Nėra galimybės remontuoti ar rekonstruoti nei vieno tilto papildomai”, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tiltų skyriaus vadovas Gediminas Viršilas.
Mažinant lėšas transporto infrastruktūrai, remontuotinų tiltų skaičius gerokai augs, ir kasmet gali padidėti po 30-40 tiltų. Tiltų netvarkant dabar, po 10 metų remonto jau nebeužteks – reikės juos rekonstruoti arba perstatyti, o tam reikės 2–4 kartus daugiau lėšų nei planiniam remontui.
Pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijas, pirmasis tilto remontas turėtų būti atliekamas po 25-30 metų. Jų metu dažniausiai keičiamas paklotas, tvarkomos atramų ir perdangos pažaidos.
Pernai tiltų, viadukų ir pralaidų statybai, rekonstravimui ir remontui iš kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų buvo skirta 45,38 mln. litų, už kuriuos buvo rekonstruota 10, o suremontuota 15 tiltų ir viadukų. Taip pat rekonstruota 1 ir suremontuotos 107 pralaidos.