Giliavandenio uosto statybą forsuojančios valdžios institucijos sulaukė rimtos pramonininkų paramos.
Pakeitė nuomonę
Šeštadienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje už kuo greitesnę giliavandenio uosto statybą pasisakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas ir koncerno „Achemos grupė” prezidentas Bronislovas Lubys.
Jo įtaka ir autoritetas yra didelis, nes „Achemos grupė” uoste valdo tris krovos kompanijas, dar kelių yra dalininkė.
Iki šiol B.Lubys laikėsi pozicijos, kad pirmiau reikėtų sutvarkyti dabartinį uostą.
tačiau neseniai jis prabilo apie tai, kad giliavandenį uostą, kuriame būtų skystųjų dujų terminalas, reikia statyti kuo greičiau.
Reikia skystųjų dujų terminalo
„Dar vakar ar pernai buvo neteisingas supratimas. Ekonominė krizė, kurią sukėlė energetinių išteklių brangimas, verčia greičiau veikti. Per pusantrų metų benzino ir dyzelino kainos gali pakilti ir iki 10 litų. Valdžia ketina pasirengti nuo 2013 metų pradėti statyti giliavandenį uostą. Tai reikia padaryti greičiau, nes vokiečiai, lenkai, latviai ir estai jau mus aplenkė rengdamiesi statyti skystųjų dujų terminalą”, – dėstė B.Lubys.
Jis netgi pasiūlė artimiausių metų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vystymo programoje numatyti 300 mln. litų giluminiam uostui vystyti.
Ieško bankų paramos
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius užtikrino, kad tai daryti nėra būtina.
Dėl naujo uosto statybos prie Melnragės jau kalbamasi su pasaulio bankais, rengiama paraiška ES paramai gauti. A.Butkevičius patikslino šiuo metu Lietuvoje nematantis kitų alternatyvų suskystintų dujų terminalui statyti, kaip tik giliavandeniame uoste.
Suskystintų dujų terminalas, anot jo, būtų tolimiausiame nuo kranto jūroje suformuotos salos taške ir nekenktų Melnragės gyventojams.
Netgi svarstoma, kad sala ties Melnrage būtų formuojama ne pagal krantą, kaip siūlė japonai, atlikę studiją, o tolyn į jūrą.
Spartinant giliavandenio uosto statybą, Uosto plėtojimo taryba įpareigojo Uosto direkciją, savivaldybę ir apskrities viršininko administraciją parengti detalų pasirengimo statyti giliavandenį uostą planą.
Jis sukonkretintų tai, ką prieš dvi savaites numatė Vyriausybė, priėmusi sprendimą iki 2011 metų parengti giliavandenio uosto statybos dokumentus.