Užuot gavę paaiškinimą dėl didelių komunalinių mokesčių gyventojai sulaukė pasiūlymo kreiptis į poną Dievą. Nerandantys bendros kalbos su namų valdomis klaipėdiečiai ketina kreiptis į teismą.
Žalgirio gatvės 5 namo gyventojai apstulbo gavę sąskaitas už komunalines paslaugas. Be įprastų mokesčių, devyniems butams buvo paskaičiuota po 164 litus už rūsio durų įstatymą ir dar papildomai sumokėti virš 66 litų už avarinius darbus.
Kitos laiptinės gyventojai, dar tik laukiantys sąskaitų, pašiurpo nuo kaimynams reiksiančių sumokėti mokesčių ir su nerimu laukia lapelių už savo butus. Mat jų laiptinėje namų valdos šiomis dienomis pradėjo tvarkyti rūsį ir elektros instaliaciją.
„Vakarų ekspresui” gyventojai vardijo ne vieną darbą, kurį neva namą administruojanti bendrovė „Marių valdos” padaro netinkamai, o pareikalavus atsakyti į pateiktus klausimus dėl atliekamų darbų, užsiprašytų sumų, nesiteikia šito padaryti. Anot susirinkusių moterų, „Marių valdų” atstovai nesileidžia į kalbas ir pataria kreiptis į poną Dievą. Pasipiktinę gyventojai teigė, jog žada kreiptis į teismą.
UAB „Marių valdos” direktorius Virginijus Dobrovolskas teigė, kad gyventojai žino apie atliktus darbus ir už ką jiems tenka mokėti – apie tai liudija jų pačių kolektyvinis prašymas įstatyti rūsio duris, kad galėtų apsiginti nuo čia nakvynę susiradusių benamių, kurie jau ne kartą sukėlė gaisrą.
Namų valdų vadovas teigė, kad gyventojai buvo iš anksto informuoti apie kainą. Metalinės durys su PVM mokesčiu kainavo virš 1482 litų. Jis taip pat paneigė, kad namų valdų atstovai nesiteikia gyventojams paaiškinti už ką tenka mokėti ir kokie darbai atliekami.
„Gruodžio pradžioje kvietėme į susirinkimą. Aukodami asmeninį laiką, rinkomės 19 valandą. Nė vienas gyventojas nepasirodė, išskyrus Savivaldybės, kuri šiame name turi kelis butus, atstovus”, – teigė V. Dobrovolskas.
Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės Butų ir energetikos skyriaus vedėjo Algio Gaižučio, jei gyventojams ir namų valdoms nepavyksta rasti bendros kalbos, yra šios problemos sprendimo mechanizmas.
„Nepatenkinti gyventojai gali kreiptis į Savivaldybę, prašydami pakeisti namo administratorių – tam turėtų pritarti dauguma gyventojų. Gali kreiptis į mus, prašydami tarpininkauti. Arba geriausia patiems ūkininkauti – steigti bendriją ar sudaryti jungtinę sutartį, nors ir tada visokių problemų iškyla”, – išeitis siūlė savivaldybės atstovas.
Tačiau iš savo praktikos vedėjas pastebi, kad konstruktyvumo tikėtis negalima, jei bendravimas prasideda pykčiu, kaip dažniausiai ir būna. Be to, Savivaldybės gauti skundai dėl neva blogai atliktų ar per brangių remonto darbų nepasitvirtina ir būna ne gyventojų naudai.
„Namų valdos negali samdyti pavienių darbininkų kokiems nors remonto darbams, kaip, pavyzdžiui, būtų, jei gyventojas pasikviestų kokį Petriuką ar Jonuką bute remontą padaryti. Turi skelbti konkursą, mokėti PVM, o tai ir kelia darbų kainą”, – aiškino A. Gaižutis.
Vedėjas pastebi ir kitą namų valdų, bendrijų ir gyventojų nesutarimų priežastį – pastarieji nesilanko organizuojamuose susirinkimuose.