Vilniaus mieste atidarytas naujas maršrutas geležinkelio maršrutas „Vilniaus geležinkelio stotis – Tarptautinis Vilniaus oro uostas – Vilniaus geležinkelio stotis”.
„Tai – nemažas pasiekimas nesibaigiančiose lenktynėse su vis didėjančiomis spūstimis miesto gatvėse”,- kalbėjo atidaryme dalyvavęs Vilniaus meras J. Imbrasas. „Modernaus, šiuolaikiško viešojo transporto plėtra – vienas svarbiausių prioritetų Vilniaus mieste”,- pažymėjo jis.
Pagal Lietuvos transporto strategiją iki 2025 metų turi būti sukurta moderni ir subalansuota multimodalinė transporto sistema, savo techniniais parametrais ir teikiamų paslaugų kokybe prilygstanti ES senbuvių transporto sistemai. Ši sistema turi užtikrinti galimybę žmonėms patogiai ir greitai susisiekti su svarbiausiais kultūros, turizmo ir komercijos centrais.
Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrajame plane iki 2015 metų numatytas miesto subalansuotos plėtros užtikrinimas neįmanomas be gerai išplėtotos miesto visuomeninio transporto sistemos, todėl Susisiekimo ministerija pasiūlė prisidėti prie miesto visuomeninio transporto tinklo optimizavimo, atidarant geležinkelio susisiekimą tarp Vilniaus geležinkelio stoties ir Tarptautinio Vilniaus oro uosto, tam panaudojant esamą Vilnius – Kirtimai geležinkelio liniją.
Tikimasi, kad dažnai kursuojantys keleiviniai traukiniai tarp Vilniaus ir oro uosto geležinkelio stočių bus patogūs ne tik oro uosto keleiviams, bet ir jo darbuotojams, taip pat Kirtimų gyventojams bei organizacijų darbuotojams, netoliese esančių sodų šeimininkams.
Ši nauja jungtis tarp geležinkelio stoties ir oro uosto ne tik taps svarbia Vilniaus miesto viešojo transporto grandinės dalimi, padėsiančia išvengti autotransporto spūsčių, bet ir pagerins sostinės įvaizdį.
2008 metų birželio mėnesį buvo pradėti daugiau 2 mln. litų vertės geležinkelio stotelės „Oro uostas” projektavimo ir statybos rangos darbai, kuriuos atliko UAB „Vilmanto statybos”. Įrengtą nauja moderni bei saugi traukinių stotelė, talpus liftas, kuris patenkins ne tik neįgaliųjų, bet ir keleivių su sunkiu bagažu poreikius. Lifte yra įranga, skirta iškviesti personalą, suteiksiantį pagalbą neįgaliesiems. Neįgaliųjų keleivių įlipimą ir išlipimą iš traukinio palengvins mobilus keltuvas. Keleivių patogumui nuo geležinkelio stotelės iki oro uosto nutiestas naujas dengtas pėsčiųjų takas. Juo keleiviai saugiai ir patogiai galės patekti iš oro uosto terminalo į traukinį. Taip pat įdiegta moderni keleivių informavimo sistema, įrengta lauko švieslentė, kurioje bus pateikta tiksli informacija apie traukinio atvykimo ir išvykimo laiką. Garsinė-vizualinė informacija bus teikiama ne tik perone, bet ir oro uoste bei Vilniaus geležinkelio stotyje. Įdiegta vaizdo stebėjimo sistemos įranga, kurios pagalba bus kontroliuojama stotelė ir jos teritorija.
Išanalizavus galimus keleivių srautus ir įvertinant numatomą keleivių srautų pasiskirstymą pagal laiką buvo parengtas traukinių tvarkaraštis.
Atstumas nuo oro uosto iki Vilniaus geležinkelio stoties apie 5 km, todėl kelionė truks iki 8 minučių. Traukiniai kursuos vidutiniškai kas 40 min.
Keleivių vežimui naujame susisiekime bus panaudota neseniai iš AB „PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna Holding” įsigyta 91 sėdimos vietos automotrisė 620 M, skirta susisiekimui trumpais atstumais. Keleivių įlipimui įrengti išstumiami laipteliai, įrengtas ekologinis vakuuminis tualetas, oro kondicionavimo sistema, sumontuoti dvigubi langų stiklo paketai, įdiegta keleivių salono ir išorės vaizdo stebėjimo sistema, sukurtas jaukus šiuolaikiškas interjeras. Nustatytas automotrisės eksploatavimo laikas – ne mažiau 30 metų. Tokio tipo automotrisės jau eksploatuojamos ir kitose Europos Sąjungos šalyse.
Vilniaus oro uostas taps vieninteliu oro uostu Baltijos šalyse, turinčiu tiesioginę geležinkelio jungtį su geležinkelio stotimi.