Nors nekilnojamojo turto (NT) rinka šiemet rodo ryškius atsigavimo ženklus, daugelis pirkėjų rinkdamiesi būstą vengia skubotų sprendimų. Tyrimai rodo, kad gyventojų pasirinkimą lemia vis daugiau veiksnių – pirkėjai nebesitenkina vien gera lokacija, priimtina kaina ar geru susisiekimu. Atidžiai vertinamas ir NT plėtotojų patikimumas, jų projektų kokybė bei gebėjimas laikytis įsipareigojimų. Tai ypač aktualu prestižinės klasės būstų segmente, kur pirkėjai iš vystytojų tikisi tik aukščiausios kokybės ir profesionalumo.
Bendrovei „Spinter tyrimai“ atliekant būstus įsigijusių bei planuojančių pirkti vilniečių apklausą, pirkėjų buvo paklausta, kokia informacija apie NT vystytoją jiems yra svarbiausia, prieš priimant galutinį sprendimą. Trys dažniausiai pasirinkti aspektai buvo vystytojo patikimumas, vartotojų atsiliepimai apie konkretų NT projektą ir pastatytų objektų kokybė.
„Pastaraisiais metais ypač išaugo konkrečiame NT projekte būstus jau anksčiau įsigijusių klientų atsiliepimų svarba. Jei prieš trejus metus potencialių kaimynų vertinimai buvo svarbūs vos 14 proc., tai šiemet – jau 23 proc. respondentų. Tuo tarpu informacija apie anksčiau to paties NT vystytojo įgyvendintus kitus projektus domina mažiau būsto pirkėjų. 2022 m. tokios informacijos ieškojo 26 proc. būsto pirkėjų, šiemet – 16 proc.“, – pastebi apklausą inicijavusios NT vystymo bendrovės „Realco“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Kristina Grubliauskaitė-Svitojė.
Apklausa atskleidžia ir augantį rinkos brandumą – pirkėjai tampa vis sąmoningesni, vertina ilgalaikę vertę, domisi kitų patirtimis ir tikisi ne tik gero produkto, bet ir aiškaus bei skaidraus proceso.
Patikimumas vis dar svarbiausias
Jau keletą metų pirkėjai pirmiausia atsižvelgia ne į tai, kaip NT vystytojas save pristato, o į tai, kiek jis yra patikimas realiuose veiklos etapuose. Patikimumas šiandien tampa savotišku filtru prieš priimant sprendimą ir pasirašant sutartį.
„Ar tai įmonė, kuri laikosi duoto žodžio? Ar jos reputacija pagrįsta nuosekliais darbais? Tokie klausimai pirmiausia iškyla pirkėjų galvose. Pasitikėjimas vystytoju vis dažniau siejamas su stabilumu, skaidrumu ir atsakomybe – tai kriterijai, kurie formuojasi ne per trumpą laiką, bet per nuoseklų darbą rinkoje“, – teigia „Realco“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Kristina Grubliauskaitė-Svitojė.
Svarbiu kokybės rodikliu laikoma ir būsto priežiūra jau po įsigijimo. 2025 m. tai nurodė 13 proc. respondentų – daugiau nei ankstesniais metais. Apklausos duomenimis, pirkėjai vis dažniau tikisi, kad NT vystytojas ne tik perduos raktus, bet ir atsakingai rūpinsis garantine priežiūra, spręs kilusius klausimus, bus greitai pasiekiamas. Tai ženklas, kad pirkėjai į būstą žvelgia kaip į ilgalaikę investiciją, o į vystytoją – kaip į partnerį, kurio atsakomybė nesibaigia ties pasirašyta sutartimi.
Sąmoningesni pirkėjai
Įdomu tai, kad mažėja pirkėjų, kurie domisi ankstesniais NT vystytojo įgyvendintais projektais – tokią informaciją svarbia laikė 26 proc. apklaustųjų 2022 m., o šiemet jau tik 16 proc. Šis pokytis rodo, kad vartotojai vis dažniau vertina ne vien vystytojo istoriją ar patirties „portfelį“, bet jo gebėjimą šiandien veikti atsakingai, laikytis žodžio ir pateisinti pasitikėjimą.
Augantis NT pirkėjų sąmoningumas atsispindi ir papildomuose kriterijuose: 8 proc. respondentų svarbu, kaip seniai veikia įmonė, 6 proc. – ar ji neturi finansinių sunkumų, 4 proc. – ar įmonė laikosi teisinių įsipareigojimų. Tokie duomenys rodo, kad plėtotojų reputacija formuojama visapusiškai, neapsiribojant vien estetiniais ar funkcionaliais aspektais. „Žmonės vis labiau teigiamai vertina tvarius statybos ir aplinkosaugos sprendimus. Plėtotojams, siekiantiems išlikti konkurencingiems, yra svarbu atitikti šiuos lūkesčius ir nuolat investuoti į kokybę bei inovacijas“, – įsitikinusi „Realco“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė.
Pasak K. Grubliauskaitės-Svitojės, pastaruoju metu vis labiau pastebima, kad būsto pirkėjai tampa reiklesni, labiau išmanantys statybų rinkos specifiką ir tiksliau žinantys, ko nori iš NT vystytojo, statančio jiems naujus namus.
„Realco“ – viena didžiausių nekilnojamojo turto plėtros bendrovių Lietuvoje. Daugiau nei 19 metų rinkoje veikianti bendrovė plėtoja gyvenamosios, visuomeninės ir komercinės paskirties projektus, kurie išsiskiria aukšta kokybe, inovatyviais sprendimais ir dėmesiu klientų poreikiams tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų.