Gruodžio 4d. Penktadienis

Sraigtiniai pamatai namui nenaudojant betono

Birželio 11d.

Plieniniai sraigtiniai pamatai gali padėti greitai, nebrangiai ir patikimai įtvirtinti funkcinius ir gyvenamuosius pastatus, architektūros, sodo elementus ar lauko baldus. Projektuotojai ir rangovai jau keletą dešimtmečių naudoja šį senovinį polių principą, tačiau šiandien montuojant pamatus ir atsisakant betono vis dar reikia atsikratyti daugybės įsisenėjusių mitų. Mūsų šalyje į tokį pamatų montavimo principą žiūrima labai atsargiai – lietuviai iš įpročio ar nežinojimo mieliau renkasi betoną.

Įgręžiami, įsukami poliai, sraigtiniai pamatai, sraigtiniai žemės inkarai – plieninėms ar medinėms konstrukcijoms skirtų sraigtinių pamatų sinonimų sąrašas yra ilgas. Pagrindinis jų principas beveik visada yra tas pats – plieniniai sraigtiniai pamatai yra įsukami į žemę rankomis arba specialia įranga ir naudojami kaip pamatai visoms konstrukcijoms. Sode tai gali būti terasos, dengta automobilių stovėjimo aikštelė ir pavėsinė, viešosiose erdvėse, pavyzdžiui, lauko baldai ir vaikų žaidimų įranga, mažoji miesto architektūra. Ant sraigtinių pamatų taip pat statomos lengvos konstrukcijos – karkasiniai, skydiniai gyvenamieji namainet karkasiniai daugiabučiai, paviljonai, mokyklos ar vaikų centrai. Šis statybos būdas turi senas tradicijas, skaičiuojančias tūkstantmečius, buvo plačiai paplitęs ežerų pakrantėse ir pajūryje, tokius pamatus vis dar galima rasti Pietryčių Azijos pakrantėse ar prie Bodeno ežero Vokietijoje.


Pamatai taupantys pinigus ir laiką

Sertifikuoti sraigtiniai pamatai gali išlaikyti didelę apkrovą ir, lyginant darbą su paruoštu ar atvežtiniu betonu, turi didelių logistikos bei procedūrinių pranašumų, todėl idealiai tinka civilinėje inžinerijoje ir atliekant specialiuosius požeminius pamatų klojimo darbus.

Statybų projektams, kuriems būtini pamatai, vis dažniau pasirenkami ne betoniniai, o plieniniai sraigtiniai poliai, nes jie gerokai ekonomiškesni. Naudojant sraigtinius polius reikia mažiau medžiagų transportavimo, mažesnė rizika dėl nepalankių oro sąlygų ir medžiagų laiku nepristatančių tiekėjų. Lyginant atitinkamus statybos procesus, sraigtinių pamatų pasirinkimas turi daugiau pranašumų ir saugumo. Pavyzdžiui, renkantis betoninius pamatus ir ruošiant statybų planą, dar prieš betonavimą reikia atlikti daug atskirų užduočių: pasiruošti statybvietę, iškasti gruntą ir jį išvežti, atvežti statybines medžiagas, armatūrą, paruošti klojinius ir t.t. Taip pat turi būti vykdomiems darbams tinkamas oras, betono maišyklė turi atvykti laiku, kad būtų galima išlieti betoną. Nepamirškime, kad sunkiasvorė technika turi turėti galimybę privažiuoti prie statomo objekto. Ji negali važiuoti laukais, tad jeigu kelio nėra, teks jį įrengti. Vėliau, norint tęsti darbus, reikia laukti, kol betonas sustings. Kai viskas išbetonuota, reikia pašalinti atsiradusius įtrūkius.

Nebenaudojant statinio, pamatai išardomi, atsiranda statybinio laužo šalinimo bei galimos renatūralizacijos išlaidos.

Daug mažiau rūpesčių kils renkantis sertifikuotus sraigtinius pamatus. Sraigtinių pamatų įrengimas iš esmės nereikalauja jokių žemės darbų – nereikia nieko kasti ar gręžti. Į statybvietę tiesiog atvežami sraigtiniai pamatai ir jų įsukimo įranga, lengva ir operuojama 2 specialistų. Iš karto galima pradėti montavimo darbus. Darbai nepriklauso nei nuo oro sąlygų, nei nuo betono maišyklės, kuri gali ir neatvykti. Įsukus pamatus, tuojau pat galima montuoti pasirinktą objektą ar rinkti konstruktyvą. Nebenaudojant statinio, pamatus galima išsukti ir panaudoti kito statinio pamatams. Be to, sraigtinius pamatus galima naudoti ir žiemą.

Naudoti sertifikuotus sraigtinius pamatus yra saugu ir patikima. Sertifikuotų sraigtinių pamatų gamybos procesui keliami aukšti standartai, kurie kurti remiantis testavimais ir bandymais. Sertifikuoti sraigtiniai pamatai turi bandymų metu gautą našumo lentelę ir gali atlaikyti net iki 8,5 tonos spaudimo apkrovą. Jei statiniui, konstruktyvui yra reikalingas didesnis našumas, tada sraigtinius pamatus galima jungti tarpusavyje, naudojant traversą. Sujungiant du ar daugiau, našumas padidėja kelis kartus. Sraigtinių polių veikimo principą galima paaiškinti itin primityviai – tai tarsi vinis ir medsraigtis. Įsukę į tą pačią, vienodo storio lentą, spaudžiame abu iš viršaus. Kuriam reikės mažesnės jėgos, kad sulįstų gilyn? Be abejo, viniai, nes ji, kaip standartinis polis, yra lygi, jos šonai, priešingai nei medsraigčio, yra lygūs. Spaudžiant ar keliant, sraigtinis pamatas dėl savo specifinės konstrukcijos nori suktis, taip sukurdamas papildomą pasipriešinimo jėgą, kurią reikia įveikti. Todėl sraigtinių polių reikia trumpesnių ir mažesnio diametro nei betoninių analogų, norint turėti identišką našumą. Taupomi kaštai ir laikas. Sraigtinių pamatų asortimentas yra labai platus, jie gali pasiekti net ir 6–8 metrų gylį, jei to reikia, lengvai montuojami, tvirti ir ilgaamžiai, todėl projektuotojai juos pradeda naudoti vis dažniau.

Ekologiškas, protingas pamatų sprendimas

Be visų techninių pranašumų, statyba naudojant sraigtinius pamatus turi ir keletą ekologinių privalumų, kuriuos projektuotojai ir rangovai turėtų paaiškinti savo klientams. Dėl minimalaus poveikio gruntui, pamatų konstrukcija „užgrobia“ mažiausią grunto plotą, o statybvietė lieka beveik nepažeista. Jei pastatas ar laikinas statinys nebenaudojamas, pamatus galima išardyti beveik be liekanų.

Sraigtiniai pamatai, skirtingai nei betoniniai, gali būti naudojami naujoje vietoje naujam statiniui arba perdirbami. Betoninių pamatų gamybai reikalingam cementui pagaminti sunaudojama daug neatsinaujinančios energijos ir išmetamas didelis CO2 kiekis. Nugriovus betoninį statinį ar konstrukciją, jis kruopščiai išardomas ir susmulkinamas, kad būtų galima panaudoti kaip skaldą.

Gyvenamųjų namų statyba, jų aplinka, dengtos automobilių stovėjimo aikštelės, terasos ir želdiniai bei medienos statyba ir kelio ženklai gali tapti šiuolaikišku sprendimu pamatų konstrukcijų su sraigtiniais poliais srityje. Tai į ateitį orientuotas sprendimas, tausojantis klimatą, taupantis laiką ir išlaidas.

Polių konstrukcija visame pasaulyje buvo naudojama nuo senovės, ištisų miestų, tokių kaip Amsterdamas, Venecija, Hamburgas ir t.t., pamatams montuoti.

Tačiau kaip sako tiekėjų patirtis, didžiausią betono luitą iš savo galvų turi išmesti projektuotojai, rangovai ir užsakovai ir tik tuomet įsileisti idėją bei pradėti statybą, naudojant sertifikuotus plieninius sraigtinius pamatus.

Sertifikuoti vokiški sraigtiniai pamatai

Gamintojo atstovai Lietuvoje
Pardavimas, montavimas ir konsultavimas
www.protingipamatai.lt

Vilniuje laikinai nebus teikiama individuali didelių gabaritų atliekų išvežimo paslauga

Vilniuje laikinai nebus teikiama individuali didelių gabaritų atliekų išvežimo paslauga

Lapkričio 6d.

Sostinėje įvedus karantiną savivaldybės įmonė „Vilniaus atliekų sistemos administratorius“ (VASA) laikinai sustabdo didelių gabaritų atliekų išvežimo paslaugos teikimą pagal individualius gyventojų užsakymus. Šiuo metu gyventojai stambias atliekas galės pristatyti patys į Vilniaus...


Dėl nuomos mokesčių ir delspinigių už nuomą skaičiavimo karantino metu

Dėl nuomos mokesčių ir delspinigių už nuomą skaičiavimo karantino metu

Lapkričio 6d.

VĮ Turto bankas (toliau – Turto bankas) gauna nemažai prašymų sustabdyti/atidėti nuomos mokesčio ir/ar delspinigių mokėjimą dėl Lietuvoje prastėjančios epidemiologinės situacijos ir įvedamų veiklos apribojimų. Turto bankas pasirengęs bendradarbiauti, siekiant sumažinti nuomininkams...


Už 70 institucijų atsisakytą nekilnojamąjį turtą valstybė gavo 38 mln. Eur pajamų

Už 70 institucijų atsisakytą nekilnojamąjį turtą valstybė gavo 38 mln. Eur pajamų

Lapkričio 6d.

Per pastaruosius dvejus metus viešuosiuose aukcionuose daugiausiai parduota Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos ir Aplinkos ministerijos nenaudojamo nekilnojamojo turto, rodo valstybės nekilnojamąjį turtą valdančios ir jo priežiūrą užtikrinančios valstybės...


Numatoma sugriežtinti statinio projektuotojų ir projekto vertintojų atsakomybę

Numatoma sugriežtinti statinio projektuotojų ir projekto vertintojų atsakomybę

Lapkričio 5d.

Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos pasiūlytoms Statybos įstatymo pataisoms ir teiks jas Seimui svarstyti. Pataisos parengtos siekiant padėti statinio projekto vertintojams ir jam turintiems pritarti subjektams tiksliau įvertinti planuojamą statinį. Sugriežtinta, kaip siūloma, projektuotojų,...


Rekonstruotoje S. Fino gatvėje Šnipiškėse atkurtas istorinis akmenų grindinys

Rekonstruotoje S. Fino gatvėje Šnipiškėse atkurtas istorinis akmenų grindinys

Lapkričio 5d.

Šnipiškėse pėsčiųjų ir automobilių eismui grąžinama kompleksiškai atnaujinta S. Fino gatvė. Bendrovė „Grinda“ pagal įmonės „Vilniaus planas“ projektą važiuojamojoje dalyje jau atkūrė akmeninį grindinį, įrengė lietaus nuotekų surinkimo vamzdyną. Iki lapkričio vidurio...


Dar mažiau nykių erdvių: Žaliakalnyje atgyja primirštas skveras

Dar mažiau nykių erdvių: Žaliakalnyje atgyja primirštas skveras

Lapkričio 5d.

Kauno žaliųjų erdvių renesansas tęsiasi. Atnaujinus daugumą parkų, darbai keliasi ir į mažesnius skverus. Kauniečiai pastebi statybinę techniką erdvėje tarp K. Petrausko ir M. Jankaus gatvių bei Radvilėnų plento. Praeivių ir greta besimokančių studentų pamėgta vieta netrukus taps kur kas...


Akcinei bendrovei turės būti kompensuota už jai priklausiusio pastato nugriovimą Nidoje

Akcinei bendrovei turės būti kompensuota už jai priklausiusio pastato nugriovimą Nidoje

Lapkričio 5d.

Vilniaus apygardos administracinis teismas nusprendė, kad akcinei bendrovei „Kelių priežiūra“ turi būti atlyginta už jai priklausiusio pastato, kurio statyba buvo pripažinta neteisėta, griovimo darbus, ir priteisė iš atsakovų 6 312 Eur turtinei žalai atlyginti bei 5 proc. dydžio...


Lapkritis Vilniuje: išvežami tūkstančiai tonų lapų, saugiai tvarkytis kiemus kviečiami ir gyventojai

Lapkritis Vilniuje: išvežami tūkstančiai tonų lapų, saugiai tvarkytis kiemus kviečiami ir gyventojai

Lapkričio 4d.

Po kojomis čežantys rudeniniai lapai sostinėje vienus džiugina, o tvarkantiems teritorijas – pats darbymetis: vien per pirmą rudens mėnesį surinkta ir išvežta dvigubai daugiau lapų nei pernai per tą patį laikotarpį – 2000 tonų. Ir tai dar ne pabaiga – sostinėje teritorijų...


VMI primena: žemės mokestį sumokėti reiki iki lapkričio 16 d.

VMI primena: žemės mokestį sumokėti reiki iki lapkričio 16 d.

Lapkričio 4d.

Gyventojams ir įmonėms VMI Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS) deklaravimas.vmi.lt jau pateiktos žemės mokesčio deklaracijos. Mokesčio sumas gyventojai gali sužinoti prisijungę ir prie Mano VMI ar paskambinus telefonu 1882. Mano VMI ir EDS naudotojams, kurie yra nurodę savo el. pašto adresą...


Statybos užbaigimo procedūrų tvarka pritaikyta karantino sąlygoms

Statybos užbaigimo procedūrų tvarka pritaikyta karantino sąlygoms

Lapkričio 3d.

Aplinkos ministerija, siekdama palengvinti statybos sektoriui prisitaikyti prie padėties karantino sąlygomis, pakeitė statybos užbaigimo procedūras reglamentuojantį statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:201 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas....


Astravo AE pradėjus elektros gamybą, „Litgrid“ nustatė nulinį pralaidumą importui iš Baltarusijos

Astravo AE pradėjus elektros gamybą, „Litgrid“ nustatė nulinį pralaidumą importui iš Baltarusijos

Lapkričio 3d.

Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorius „Litgrid“, įgyvendindamas Būtinųjų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo trečiųjų šalių nesaugių branduolinių elektrinių keliamų grėsmių, įstatymą, nustatė nulinį pralaidumą komerciniam elektros srautui iš Baltarusijos.


Sostinėje jau nebeliko 40 proc. metalinių garažų masyvų

Sostinėje jau nebeliko 40 proc. metalinių garažų masyvų

Lapkričio 3d.

Vilniuje jau nukelta 4300 metalinių garažų – tai yra apie 40 proc. visų nelegaliai valstybinėje miesto žemėje rugpjūčio pradžioje stovėjusių garažų. Prašymus apie nukėlimo termino pratęsimą yra pateikę dar 600 garažų savininkų. Dviejuose garažų masyvuose jau visiškai atlaisvinta teritorija.


„Vilniaus vandenys“ prašo NT vystytojų ir rangovų darbus per karantiną vykdyti atsakingiau

„Vilniaus vandenys“ prašo NT vystytojų ir rangovų darbus per karantiną vykdyti atsakingiau

Lapkričio 3d.

Dėl neatsakingų ir nederintų žemės kasimo darbų per 9 šių metų mėnesius Vilniuje ir jo apylinkėse daugiau nei 100 kartų pažeisti vandentiekio ir nuotekų tinklai, rodo bendrovės „Vilniaus vandenys“ duomenys. Pažeidus tinklus, kyla avarijos – teršiama aplinka, nukenčia miesto...


Rumpiškės kvartalo tvarkymo darbai: trečdalis jau padaryta

Rumpiškės kvartalo tvarkymo darbai: trečdalis jau padaryta

Lapkričio 3d.

Šių metų pavasarį prasidėję didelės apimties Rumpiškės gyvenamųjų namų kvartalo tvarkymo darbai – pirmasis toks projektas Klaipėdoje, kuris iš esmės pakeis šio kvartalo gyventojų gyvenimo kokybę ir aplinką. Laikinus nepatogumus dėl perkastų kiemų ir gatvių patyrusių klaipėdiečių laukia...


„Vilniaus vandenys“ baigia vandens gertuvių viešose miesto erdvėse sezoną, kitais metais gertuvių tinklą planuoja plėsti

„Vilniaus vandenys“ baigia vandens gertuvių viešose miesto erdvėse sezoną, kitais metais gertuvių tinklą planuoja plėsti

Spalio 30d.

Atvėsus orams ir įpusėjus rudeniui, vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ iki kito sezono uždarė sostinėje viešose erdvėse įrengtas geriamojo vandens gertuves, tačiau kitais metais jų tinklą tiek miesto žaliosiose zonose, tiek ir sostinės mokyklose planuoja plėsti.


SVARBU. Pasikeitė statybos užbaigimo procedūrų tvarka

SVARBU. Pasikeitė statybos užbaigimo procedūrų tvarka

Spalio 30d.

Šiandien Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu pakeistos statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį...

Deinavosbaldai.lt

Deinavosbaldai.lt

Deinavosbaldai.lt - baldai internetu
www.vegas.lt

www.vegas.lt

Aukščiausios kokybės čiužiniai Jūsų ramiam miegui.
www.ruukkistogas.lt

www.ruukkistogas.lt

Plieninė stogo danga, lietvamzdžiai. Dizaino parinkimo programėlė...
MDS terasos

MDS terasos

Terasų įrengimas, produktai terasai.