Šviežių interjero kūrimo tendencijų ir originalių idėjų galima pasisemti ne tik madingiausiose pasaulio parodose. Tuo įsitikinę verslininkai Dangirutė ir Raimondas Alavočiai, neseniai sugrįžę iš tradicinės, jau 23-ią kartą vykusios interjero dizaino parodos Veronoje (Italija).
Daugiau kūrybiškumo
Ne pirmus metus joje lankęsi klaipėdiečiai pastebėjo, kad pastaraisiais metais renginys sulaukia vis didesnio dalyvių ir lankytojų dėmesio, tačiau garsiajai Milano parodai masiškumu ir prestižu toli gražu neprilygsta. Pašnekovų nuomone, tai yra tam tikras privalumas.
„Veronos paroda tikrai skiriasi nuo Milano. Pastaroji labai komercinė, joje šurmuliuoja gausybė žmonių, aktyviai medžiojami kontaktai, verda derybos, perkama, parduodama. Malonumo čia mažai – tai labiau varginantis darbas. Veronos interjero dizaino paroda ramesnė, joje savo darbus pristato daugiau kuriančių žmonių, o ir ekspozicijos pristatomos visiškai kitaip, daug kūrybiškiau, originaliau”, – pasakojo R.Alavočius.
Keturias dienas vykstanti kasmetė Veronos paroda išsiskiria ir prabanga, ir ekspozicijų įvairove. Čia galima rasti beveik viską, be ko neįsivaizduojamas būstas – nuo baldų iki užuolaidų.
Nustebino latviai
Dauguma renginio dalyvių – italai, tradiciškai atvyksta ir aplinkinių šalių gamintojai. Tad klaipėdiečiams buvo kiek netikėta išvysti kaimynus latvius, kurie lankytojus stengėsi sudominti lino gaminiais.
Veronos parodos dalyviai prisistato devyniuose paviljonuose. Šeši jų – komerciniai, o likusiuose karaliauja architektų, interjero dizainerių darbai.
Anot pašnekovų, netradiciniai sprendimai skatina ne juos kopijuoti, o verčia stebėtis, sukelia netikėtų minčių, emocijų.
Uostamiesčio šviestuvų ir baldų salono bendraturčiai prisipažino neturėję tikslo sudaryti verslo sandorių, tačiau liko sužavėti demonstruota lovos aksesuarų – originalių užvalkalų – kolekcija. Klaipėdiečiai neatsisako minčių šią produkciją pristatyti ir Lietuvoje.
Masino drugeliais ir rožėmis
D.Alavočienės pastebėjo, kad visoje parodoje itin daug dėmesio skirta miegamojo tematikai. „Naujausios tendencijos – lengvumas, romantiškas stilius, ryškūs drugelių, gėlių, ypač rožių, motyvai, kurių apstu visur – nuo kilimų iki pagalvėlių. Net baldams bandoma suteikti gėlės žiedo, pumpuro formą – atsisėdęs į fotelį jautiesi tarsi iš visų pusių apglėbtas”, – įspūdžiais dalijosi D.Alavočienė.
Pašnekovai taip pat pastebėjo, kad baldų gamintojai vietoj baltos ėmė siūlyti perlamutro spalvą. Tai itin aktualu kalbant apie odinius gaminius. Septinto dešimtmečio ilgesį siekiama išreikšti tam metui būdingomis baldų formomis, spalvų tonais ar baltos ir juodos kontrastais.
D.Alavočienės teigė, kad kol kas anksti prognozuoti, ar šios tendencijos bus aktualios iki pavasarį vyksiančios Milano parodos ir įsigalės naujose kolekcijose.
„Ši paroda – kaip testas, rinkos tyrimas. Čia gamintojai tarsi užmeta kabliukus. Be to, Veronos paroda – puiki pradžia imtis naujų darbų, aktyvios veiklos po vasaros atostogų”, – aiškino pašnekovė.