Kelininkai, nesulaukę teigiamų žinių iš sostinės savivaldybės, jau pasiruošė sustabdyti vakarinio Vilniaus aplinkkelio statybos darbus. Savivaldybei duotas nepilnas mėnesis gauti bent daliai trūkstamų lėšų – visus darbus sustabdyti numatoma jau gruodžio 18 d.
Nusivylė miesto valdžia
Kaip portalui teigė pagrindinės projekto vykdytojos, bendrovės „Panevėžio keliai”, atstovė spaudai Rasa Čepienė, kelininkai nusivylė sostinės savivaldybe kaip partnere. Esą jeigu savivaldybė rastų 800 tūkst. litų kofinansavimui, vakarinio aplinkkelio projektas gana greitai gautų apie 10 mln. litų Europos Sąjungos paramos lėšų. „Bet gal tiesiog patogiau nieko nedaryti”, – ironizavo R.Čepienė.
Pasak jos, savivaldybės delsimas varo kelininkus į gilią finansinę duobę. „Mes už savo suteiktas paslaugas ir atliktus darbus jau sumokėjome apie 10 mln. litų pridėtinės vertės mokesčio, nors mums niekas nesumokėjo”, – sakė R.Čepienė.
Pašnekovės teigimu, jeigu savivaldybei iki gruodžio 18 d. pavyks gauti bent dalį reikalingų pinigų darbai nebus stabdomi. Priešingu atveju esą nukentės ne tik aplinkkelio projektas, bet ir kelininkams dirbantys žmonės. „Šiame projekte dirba apie 100 žmonių, apie 80 proc. jų yra vilniečiai. Žmonės tiesiog darbo neteks. Mums tas sprendimas taip pat skausmingas, dar nėra buvę tokio atvejo. Bet nebeturime kitos išeities”, – atsiduso „Panevėžio kelių” atstovė.
Stabdys visus darbus
Pašnekovės teigimu, sąlyginai neskausmingai bus galima nutraukti vakarinio aplinkkelio trasos nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės gatvės statybos darbus, Lazdynėlių ir Šiltnamių kelio sankryžos rekonstrukciją. Šioje trasoje lygiagrečiai bus sustabdyti su požeminių inžinerinių tinklų įrengimu susiję darbai.
Bus nutraukta dviejų lygių sankryžos statyba Oslo gatvėje. Viaduko perdangos betonavimo darbai jau baigti. Šis statinio elementas nėra jautrus aplinkos poveikiui, todėl stabdant darbus reikės tik nuimti klojinius ir demontuoti pastolius.
Gudelių 150 metrų ilgio tunelį teks konservuoti. Pastaruoju metu buvo vykdomi metalinių konstrukcijų surinkimo darbai, todėl esamas konstrukcijas būtina apsaugoti nuo aplinkos poveikio.
Trijų lygių sankryžos Oslo gatvėje statybos stabdymas taip pat pareikalaus papildomų investicijų. Avarinės būklės Lazdynų tilto rekonstrukcija, kurią „Panevėžio keliai” vykdo nuo metų pradžios, esą taip pat įstrigs.
Tilto rekonstrukciją planuota baigti 2010 m. rugpjūtį, tačiau dabar esą sunku prognozuoti, kada bus pabaigti darbai.
Kaip jau skelbėme, Vilniaus miesto savivaldybė už Vilniaus vakarinio aplinkkelio projektą „Panevėžio keliams” skolinga 57 mln. Lt., jau priskaičiuota 60 tūkst. Lt delspinigių. Nuo metų pradžios atlikta darbų už 63 mln. Lt, iš jų ES lėšomis sumokėta tik 6 mln. Lt. Tuo tarpu savivaldybė aiškina, kad kelininkai dar gegužę įspėti apie lėšų trūkumą ir paprašyti neplėsti vakarinio aplinkkelio darbų bei apsiriboti gyvybiškai svarbia Lazdynų tilto rekonstrukcija. Tačiau projekto vykdytojai esą neatsižvelgė į šį prašymą ir vykdė darbus, žinodami, kad pinigų nėra.
R.Adomavičius: tikimybė nedidelė
Už miesto transportą atsakingas sostinės mero pavaduotojas Romas Adomavičius portalui pripažino, kad pinigų aplinkkelio projektui vis dar nėra, ir kažin, ar juos pavyks gauti iki gruodžio 18 d., kuomet įsigalios kelininkų ultimatumas.
„Darome viską, kad darbų nereikėtų stabdyti. Bet ne viskas nuo mūsų priklauso. Dar susitiksime su kelininkais, kalbėsimės, aiškinsimės. Tikimybė, kad pavyks iki gruodžio 18 d. gauti bent dalį lėšų, nėra didelė, tačiau stengsimės, šioks toks šansas yra”, – sakė R.Adomavičius.
Vicemeras išreiškė viltį, kad kelininkai galbūt ryšis projektą dar kurį laiką finansuoti iš savo lėšų. „Vis tiek šita problema išsispręs, nėra jokios abejonės”, – reziumavo pašnekovas.