Vakar į uostamiesčio gatvių šeimą oficialiai įsiliejo itin svarbi magistralė – Šiaurės prospektas.
Apie 1,7 kilometro ilgio prospektą, sujungusį Kretingos ir Liepų gatves, pavyko atidaryti beveik dviem mėnesiais anksčiau nei planuota.
„Labai gerais prisimenu 2005-ųjų metų sausio 20-ąją, kai lygiai toje pačioje vietoje perkirpome juostelę – didelio darbo pradžios simbolį. Praėjo dveji metai ir dešimt mėnesių, ir štai sulaukėme tos dienos, kai galėjome šią automagistralę atidaryti ir leisti ja naudotis klaipėdiečiams”, – džiaugėsi uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius.
Pasak mero, Šiaurės prospekto atidarymas padės geriau sureguliuoti transporto srautus – sumažės spūstys miesto centre, žymiai palengvės šiaurinės miesto dalies gyventojų susisiekimas su centru ir pietine Klaipėda. Užbaigus visą projektą iš kitų miestų atvykstantiesiems taps kur kas paprasčiau pasiekti pajūrio poilsio zonas, o krovininiam transportui sutrumpės kelias į uosto įmones.
R. Taraškevičiaus įsitikinimu, Šiaurės prospekto atidarymas neabejotinai paspartins ir kitų miestui svarbių projektų įgyvendinimą. Ateityje turėtų nebelikti abipus magistralės plytinčių dykviečių. Esą čia turėtų išaugti nauji gyvenamieji kvartalai, sporto kompleksas su baseinu bei kiti miestiečiams reikalingi objektai.
Šiaurinį išvažiavimo kelią tiesusios bendrovės „Lemminkainen Lietuva” gamybos direktorius Gintaras Banionis teigė, jog tai buvęs gana sudėtingas projektas. Pasak jo, tokie atvejai, kai mieste tenka tiesti visiškai naują magistralę, jų praktikoje itin reti – dažniausiai gatvės būna tik rekonstruojamos. Būtent tai buvo daroma Liepų gatvėje.
„Šiandien beveik visi darbai jau baigti – beliko sutvarkyti visus dokumentus ir pateikti juos valstybinei komisijai”, – sakė G. Banionis.
Pagal kontraktą su užsakovu, sakė G. Banionis, projektas turi būti visiškai įgyvendintas iki sausio 18-osios.
Šiaurės prospektas – sudėtinė šiaurinio išvažiavimo kelio iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto dalis. Šiaurinis išvažiavimo kelias – vienas iš pačių didžiausių per pastarąjį dešimtmetį Klaipėdoje įgyvendintų projektų.
Pirmajame jo etape buvo nutiesta kelio dalis, sujungusi uostą su P. Lideikio gatve. Šie darbai tuometinėmis kainomis atsiėjo apie 9 mln. litų.
Šiandien baigiamų įgyvendinti šio projekto II ir III etapų sąmata – per 77 mln. litų. 45 proc. tam reikalingų lėšų skyrė Europos Sąjunga, 35 proc. – Vyriausybė, Klaipėdos savivaldybės indėlis – 20 proc. Įgyvendinant šį projektą taip pat buvo naudojamos ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšos.
Šiuo metu jau projektuojama analogiška magistralė pietinėje miesto dalyje. Prognozuojama, kad pietinis išvažiavimo iš uosto kelias bus pradėtas tiesti kitų metų pabaigoje.