Anza

Uostadvaris gali tapti Lietuvos perliuku

Uostadvaris gali tapti Lietuvos perliuku

Vakar Šilutės rajone, netoli Rusnės esančiame Uostadvaryje, iškilmingai atidaryta naujutėlaitė prieplauka, kuri buvo pradėta statyti šį vasarį.

Įgyvendintas bendras Kauno ir Uostadvario prieplaukų statybos projektas kainavo apie 10 mln. litų. Projektas finansuotas Europos Sąjungos lėšomis. Uostadvario prieplaukai teko apie 5 mln. litų.

Dar visai neseniai šis objektas Susisiekimo ministerijoje buvo priskiriamas prie rizikingų projektų, mat buvo iškilusi grėsmė nespėti panaudoti europinių pinigų. Nemažai laiko buvo sugaišta dėl konkursų statybos darbų rangovui parinkti. Laimėję konkursą atsisakė statyti. Teko skelbti jį iš naujo.

Jau pradėjus statyti prieplauką vėl iškildavo įvairių problemų. Pavyzdžiui, metalinius įlaidus atgabenti iš Roterdamo vėluota apie tris savaites, nes jie buvo plukdomi jūra, trukdė audros. Tačiau generalinis rangovas UAB „Šilutės polderiai” prieplauką sugebėjo pastatyti laiku, per rekordiškai trumpą laikotarpį.

Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas vakar juokavo, jog šį objektą reikia įtraukti į Gineso rekordų knyga, nes viešosioms procedūroms, popieriniams darbams sugaišta daug daugiau laiko nei paties objekto statybai.

Pasak jo, direkcija gaudavo nemažai nusiskundimų, jog šiame krašte nėra kur pasistatyti laivo, galimybės išsinuomoti krantinę. Senajame Uostadvario uostelyje iš bėdos buvo galima pastatyti apie 15 laivų. Dabar pastatyta 54 m ilgio stacionari prieplauka gali talpinti 7-8 laivus, o 60 metrų ilgio mobili prieplauka – 16 nedidelių laivelių. Žinoma, kiek čia dabar tilps laivų, priklausys nuo to, kokio dydžio jie bus. Pavyzdžiui, jeigu iš Klaipėdos atplauks pramoginis laivas, tai jis vienas ir užims stacionarią prieplauką. Pasak G. Labanausko, gali būti, kad ir dabar laiveliams vietos čia trūks, bet bent jau žengtas pirmas žingsnis.

Susisiekimo ministerijos sekretoriaus Arvydo Vaitkaus manymu, Uostadvaris su naująja prieplauka taps visos Lietuvos perliuku. Prieplaukos šiame krašte labai reikėjo todėl, kad čia daugiausia naviguojama, čia yra didžiausia pramoginių laivų sankaupa, čia labiausia trūksta infrastruktūros. Pasak ministerijos sekretoriaus, dabar reikia leisti pasireikšti privačiam sektoriui, kad čia atsirastų kiti būtini dalykai, galų gale ir pirmoji kuro kolonėlė šiame krašte.

A. Vaitkaus manymu, pagrindas jau padėtas, tad po pusmečio ši vieta gali tapti pavyzdžiu visai Lietuvai. Sekretorius juokavo, jog lietuviai moka gerai dirbti, dabar jie turi išmokti ir gražiai ilsėtis. Pramoginių laivų Lietuvoje gausėja gana sparčiai. Susisiekimo ministerijoje kas mėnesį pastaruoju metu įregistruojama apie 1 000 pramoginių laivelių.

Beje, patys Uostadvario gyventojai svajoja apie tai, kad iš Uostadvario į Nidą galėtų kursuoti maži keltukai. Ir tokios jų svajonės nėra utopinės. Apie tai, kas dar ketinama daryti šiame krašte, ar bus atnaujinta laivyba Vilhelmo kanalu, ir išsamiau apie Uostadvario prieplaukos statybą skaitykite „Vakarų ekspreso” priede „Prie jūros ir jūroje”

REKOMENDUOJAME