Jung

Sovietinė dvasia mieste – gaji

Sovietiniai pastatai

Ką tik išasfaltuota Islandijos gatvė – išrausta, neseniai paklotas šaligatvis Filaretų gatvėje – suniokotas.

Tokių pavyzdžių sostinėje dar apstu vien dėl to, kad tarpusavyje nesusišneka darbus užsakančios ir vykdančios organizacijos.

Islandijos gatvėje vakar virė darbai. Prie tviskančių, ką tik suremontuotų vadinamųjų Reginos Epštein-Paul rūmų į šonus žiro asfalto gabalai, gilėjo duobės.

Darbininkai laužė tik prieš du mėnesius paklotą asfaltą.

Nukentėjo ir naujas šaligatvis palei rūmus ties Islandijos ir Vilniaus gatvių sankryža. Darbininkai pasikasė ir po juo.

Šioje vietoje darbai vyko kaip sovietmečiu.

Iš pradžių pakloja asfaltą, o po to rausia duobę.

Suremontavo šilumos trasą

Islandijos gatvėje laužti asfaltą ir rausti duobes prireikė po šilumos trasos hidraulinių bandymų. Paaiškėjo, kad toje vietoje trasai reikia remonto.

Darbus atlikusios bendrovės „Vilniaus energija” darbininkai šilumos trasą stengėsi suremontuoti kuo greičiau. Vakar jie jau užvertė prieš kelias dienas išraustas duobes.

Liko tik pakloti asfaltą. Toje pačioje gatvės atkarpoje, kuri buvo asfaltuojama prieš du mėnesius. Už asfaltavimo darbus teks sumokėti „Vilniaus energijai”. O „Vilniaus energija” pinigų gaus iš šilumos vartotojų.

Žada pareikšti pretenzijas

„Tai paprasčiausias neūkiškumas. Tokio neūkiškumo apraiškų dar gyvas velnias. Netgi aiškinti neverta – reikėjo viską po žeme sutvarkyti ir tik po to asfaltuoti gatvę”, – kritikos negailėjo rūmus rekonstravusios bendrovės „Vilniaus rentinys” generalinio direktoriaus pavaduotojas Juozas Zykus.

Jis sakė, kad pastato šeimininkai artimiausiu metu pareikš pretenzijas.

Mat buvo ne tik suniokota neseniai sutvarkyta Islandijos gatvė, bet ir nukentėjo prie rekonstruoto pastato nutiestas šaligatvis.

Valdžia kaltinimus atmeta

Bendrovės „Vilniaus energija” komercijos direktorius Rimantas Germanas tvirtino, kad tai – ne vienintelis neūkiškumo pavyzdys Vilniuje. Dėl to jis labiausiai kaltino sostinės savivaldybę, kuri ne tik su įmonėmis nederina atliekamų darbų, bet ir patvirtina projektus, kurie neturėtų būti tvirtinami.

Tuo metu savivaldybės Infrastruktūros projektų skyriaus vedėjas Gintautas Kazimieras Niaura atmetė kaltinimus, tikindamas, kad darbų derinimai vyksta.

Jo žodžiais, panašių atvejų kaip Islandijos gatvėje nepasitaiko, nes visi tinklai klojami uždaru būdu.

Šaligatvis dabar – įdubęs

Vis dėlto su panašia sovietiniu neūkiškumu kvepiančia istorija susidūrė Filaretų gatvėje įsikūrusios Petro Vileišio pagrindinės mokyklos pedagogai.

Tiktai užvakar, likus kelioms dienoms iki rugsėjo 1-osios, darbininkai suklojo šaligatvio plyteles aplink mokyklą.

Tačiau nemažai jų sulūžusios, borteliai suskaldyti.

Dar neseniai buvęs naujas, 120 tūkst. Lt kainavęs šaligatvis dabar – išsiklaipęs, vietomis įdubęs.

Traiškė ir ekskavatoriumi

Gegužę prie mokyklos buvo keičiama šilumos trasa. Marijampolės bendrovės „Žemkasta” darbininkai nė nemėgino išsaugoti ką tik pakloto šaligatvio.

„Pati mačiau, kaip sunkiasvoris ekskavatorius važinėjo ant naujų plytelių, sukiojosi po jas. Nors nesu specialistė, tačiau suprantu, kad reikėjo ką nors pakloti po ekskavatoriaus ratais arba toje vietoje išardyti šaligatvį”, – pasakojo Petro Vileišio pagrindinės mokyklos direktorė Danutė Kazakevičienė.

Po ilgų derybų „Žemkastos” darbininkai, kiek galėjo, sutvarkė šaligatvį, tačiau jis jau ne toks kaip buvo anksčiau.

„Bėda, kad pas mus nevertinamas kitų darbas. Dabar suklojo tą šaligatvį, kaip sakoma, ant juoko”, – piktinosi D. Kazakevičienė.

Tačiau kad jis būtų nors ir prastai, bet sutvarkytas, mokyklos vadovei teko pavargti. Ji atakavo savivaldybę raštais tol, kol sulaukė pažado, jog šaligatvis bus sutvarkytas iki rugpjūčio pabaigos.

Savivaldybės Miesto ūkio departamento vadovai po šios istorijos pripažino, jog ne mokyklos direktorei turėtų rūpėti, kad klodami šilumos trasą darbininkai kažką sugadino.

Susizgribo, kai buvo vėlu

Prieš porą metų darbininkai draskė ir ką tik išasfaltuotą K. Kalinausko gatvę.

Toje vietoje buvo atnaujinami vandens tiekimo tinklai.

Daugiausia darbų vyko gretimoje Pylimo gatvėje. Kai jie jau artėjo prie pabaigos, specialistai susizgribo, jog reikia laužti prieš kelias savaites paklotą asfaltą K. Kalinausko gatvėje.

Vandentiekio trasų atnaujinimas atsiėjo 34,3 milijono Lt. Darbų kaina būtų buvusi keliais tūkstančiais litų mažesnė, jei nebūtų reikėję ardyti ką tik pakloto asfalto.

Su savivaldybe nesusikalba

Rimantas Germanas, bendrovės „Vilniaus energija” komercijos direktorius teigė, kad „su savivaldybe niekada jokių darbų derinimo nebūna. Žinoma, savivaldybė turėjo informuoti, kad Islandijos gatvėje bus klojamas asfaltas. Šilumos trasą būtume suskubę remontuoti iki prasidedant asfaltavimo darbams.

Tuo atžvilgiu su privačiomis įmonėmis bendrauti daug lengviau.

Tarkime, neseniai paskambino vienas statybos bendrovės „Ranga IV” vadovų. Sako: mes ruošiamės asfaltuoti gatvės atkarpą prie statomo objekto, gal jums reikia kokius darbus ten atlikti? Taip išėjo ir jiems, ir mums pigiau, nes šilumos trasą suremontavome iki asfaltavimo.

Kiek kainuos asfaltuoti Islandijos gatvės dalį, „Vilniaus energija” dar neskaičiavo. Tačiau akivaizdu, kad išlaidų bus”.

REKOMENDUOJAME