Ekoklima

Sodininkams – pagalbos ranka

Sodininkai

Šalia Klaipėdos įsikūrusi sodų bendrija „Pakrantė” pagaliau sulaukė konkrečių valdžios ir kelininkų veiksmų sprendžiant susisiekimo problemas.

Ši apie 380 sklypų ir 150 nuolatinių gyventojų, kurių didžioji dalis registruota Klaipėdoje, turinti bendrija beveik nuo patįsikūrimo bando išsikovoti patogų susisiekimą visuomeniniu transportu.

„Iki šiol pensinio amžiaus žmonės ir į mokyklas Klaipėdoje važiuojantys arba iš jų grįžtantys vaikai namo ar į sodus parsigauti galėjo tik su 15 maršrutiniu autobusu, kuris kursuoja labai retai arba iš viso nevažiuoja, ir tarpmiestiniais autobusais, kursuojančiais keliu Klaipėda-Liepoja. Prasidėjus šio kelio rekonstrukcijai buvo panaikinta autobusams skirta stotelė. Tad mašinų neturintiems žmonėms iš esmės belieka iki Plytinės važiuoti 3 miesto autobusu, o paskui apie 3 kilometrus eiti nesaugiu neapšviestu kelio ruožu”, – pasakojo „Pakrantės” pirmininkas Egidijus Vaišvila.

Šią gyvenviete virstančios sodų bendrijos problemą bandyta išspręsti penktadienį pas Klaipėdos miesto merą Rimantą Taraškevičių vykusiame pasitarime. Jame dalyvavęs „Klaipėdos regiono kelių” direktorius Petras Kaučikas pažadėjo, kad artimiausiu metu bus pastatytas stotelės ženklas, leisiantis tarpmiestiniams autobusams sustoti kelyje į Kalotę, už posūkio į sodų bendriją. Taip pat bus panaikintas ženklas, trumpoje kelio atkarpoje leidžiantis važiuoti 80 km/h greičiu.

„Tai tikrai nėra geras sprendimas, tačiau bent laikinai galės išspręsti problemą. Netrukus bus pradėtas rengti šio kelio atkarpos nuo Klaipėdos universitetinės ligoninės iki posūkio į Labrenciškes rekonstrukcijos projektas. Gali būti, jog į jį bus įtrauktas ir stotelės įrengimas ties posūkiu į sodų bendriją. Tačiau, mano nuomone, geriausias variantas, kurio reikia siekti – sutvarkyti arba išasfaltuoti žvyrkelį, jungiantį Klaipėdos-Liepojos kelią ir per Kalotę einantį plentą. Tada čia galėtų kursuoti miesto autobusai”, – sakė P. Kaučikas.

R. Taraškevičius sakė, kad kitais metais bus atliekama Klaipėdos miesto bendrojo plano korekcija ir bus siekiama teritoriją, kurioje yra sodų bendrija „Pakrantė”, prijungti prie miesto.

„Anksčiau Klaipėdos rajono valdžia nenorėjo atiduoti šios logiškai miestui turinčios priklausyti teritorijos, o dabar atrodo, kad keičiasi požiūris. Tada visus klausimus būtų galima išspręsti kur kas lengviau. Kol kas pavyko pasiekti, kad čia gali važiuoti Klaipėdos medikai ir specialiosios tarnybos”, – sakė R. Taraškevičius.

Visuomeninį transportą uostamiestyje organizuojančios VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, 3 maršruto miesto autobusai iki Kalotės pro sodų bendriją galėtų pradėti kursuoti iškart, kai tik bus sukurta jiems reikalinga infrastruktūra.

„Reikėtų stotelės prie posūkio į sodų bendriją ir apšvietimo Kalotėje”, – sakė G. Neniškis.

REKOMENDUOJAME