Jung

Šiukšles siūlo vežti ir apvažiavimo būdu

Šiukšles siūlo vežti ir apvažiavimo būdu

Uostamiesčio valdžia ieško sprendimų, ką daryti, kad miestas žiemą nepaskęstų šiukšlėse. Svarstoma, jog senamiestyje atliekos būtų surenkamos apvažiavimo būdu.

Gyventojai yra išlepinti

Šią žiemą gausiai prisnigus vežėjai negalėjo įvažiuoti į daugiabučių namų kiemus ir ištuštinti šiukšlių konteinerių. Kai kuriose vietose atliekos nebuvo išvežamos daugiau nei savaitę.

Aikštelės prie konteinerių tapo tikrais sąvartynais. Tokia situacija sukėlė gyventojų pyktį.

Dar prieš Kalėdas uostamiesčio valdžia sukvietė vežėjus ir ieškojo šios problemos sprendimo būdų. Nuspręsta konteinerius iš prisnigtų kiemų ištraukti arčiau pagrindinių miesto gatvių.

Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro Vietinės rinkliavos administravimo skyriaus vadovo Šarūno Jono Tamulio teigimu, prie gatvių buvo pastatyti didelės talpos konteineriai. Daugiabučių namų gyventojai buvo informuoti, kad dėl susidariusios situacijos atliekas jiems teks panešti toliau.

Tačiau, anot įmonės „Specialus autotransportas” generalinio direktoriaus Ramūno Balčiausko, eksperimentas nedavė rezultatų, kokių tikėtasi. Gyventojai atliekas toliau metė į įprastą vietą ant žemės.

Kalnai šiukšlių buvo primesti penkiose Baltijos prospekto, vienoje Debreceno gatvės vietoje, Reikjaviko ir Žardės gatvių kampe. Juos planuojama iškuopti iki kitos savaitės pradžios.

„Gyventojas nėra sąmoningas. Jis išlepintas ir įpratęs mesti atliekas vos atidaręs duris”, – tvirtino vadovo Š.J.Tamulis.

Anot R.Balčiausko, gaila, kad kontroliuojančios institucijos nesiėmė žingsnių, nors atliekų tvarkymo taisyklėse numatyta, kad gyventojai šiukšles privalo mesti į konteinerius.

Siūlo nustatyti atstumą

Š.J.Tamulio teigimu, norint, kad ateityje nesikartotų tokios problemos miesto taryba turėtų priimti atitinkamus sprendimus. Vadovo nuomone, uostamiesčio valdžia turėtų patvirtinti atstumą, kiek gyventojai turi nešti atliekas į konteinerius. Juos būtų galima pastatyti arčiau važiuojamosios dalies.

„Taip būtų išspręstos kelios problemos. Pasibaigtų konteinerių stumdymai nuo vieno namo prie kito. Išsispręstų ir triukšmo problema, kuri kyla rytais tuštinant konteinerius”, – aiškino vadovas.

Anot Š.J.Tamulio, taryba turėtų apsispręsti ir kokioje miesto zonoje, koks atliekų surinkimo būdas priimtinas. Sprendžiant tai, siūloma įvertinti ir sezoniškumą.

„Reikia nuspręsti kokioje vietoje, kokie konteineriai – antžeminiai, požeminiai turi stovėti. Gal senamiestyje atliekas reikėtų surinkti apvažiavimo būdu kaip seniau. Šis sprendimas būtų pagrindinis tolimesniems. Juo naudotųsi projektuotojai, būtų parengta nuolatinė konteinerių išdėstymo schema. Reikia apsispręsti ir kokios turi būti konteinerių stovėjimo aikštelės”, – teigė vadovas.

Siūloma nustatyti, kas turi koordinuoti darbus, esant sudėtingai situacijai: „Turi būti aiški strategija. Koordinuoti darbus riekia ne kai iškyla problema, o prieš jau prasidedant. Turi būti aiškus planas”, – komentavo Š.J.Tamulis.

Šiukšlių kilometrą neneš

R.Balčiauskas tvirtino, jog konteineriai pastatyti arčiau gatvių padėtų išspręsti problemą. Į kai kuriuos kiemus sudėtinga įvažiuoti net vasarą. Po 16 val., kada žmonės grįžta iš darbų, to padaryti neįmanoma.

Bendrovės „City Service”, kuriai uostamiestyje priklauso šešios namų valdos, Klaipėdos padalinio vadovas Mindaugas Genys aiškino, jog daugiausia problemų kilo „Pempininkų valdose”.

„Žmonėms nešti atliekas kilometrą yra didelis atstumas. Patys matėme, kad žmonės su automobiliais atliekas nuveždavo, o vyresnio amžiaus asmenys meta į senas vietas, nes jiems slidu. Didžiausios sankaupos susidarė galutiniuose taškuose. Gal riekėtų, kad policija sustatytų ženklus, jog įvažiavimuose draudžiama statyti mašinas”, – svarstė M.Genys.

Vežėjai priekaištavo ir gatvių valytojams, jog šie užverčia prie važiuojamosios dalies pastatytus konteinerius. Klaipėdos mero pavaduotojos Juditos Simonavičiūtės manymu, reikėtų keisti šios paslaugos pirkimo sistemą.

„Kiekvienas turi savo prioritetus. Šiukšlių vežėjams svarbu, kad nebūtų užversti konteineriai, viešojo transporto organizatoriams – stotelės. Gal reikėtų padaryti taip, kad valymo paslaugą pirktų pačios įstaigos, o ne savivaldybė”, – dėstė J.Simonavičiūtė.

Vasarą bus skelbiamas konkursas naujų atliekų vežėjų parinkimui.

REKOMENDUOJAME