Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovė „Tele2” teigia, kad šalies operatoriai susiduria su skambučių tarpininkų, besinaudojančių IP telefonija, problema.
Pastarieji į šalį ateinančius tarptautinius skambučius esą nukreipia per internetą ir vėliau per lietuvišką SIM kortelę sujungia su adresatu Lietuvoje. Taip klientai to nė nežinodami neva gauna prastesnės kokybės paslaugas.
„Bendra problema ta, kad apeidamos mūsų tinklus įvairios įmonės teikia tarptinklinį ryšį. Bėda ta, kad vartotojai to nežino”, – BNS sakė „Tele2” atstovas Andrius Baranauskas.
Užsienio telekomunikacijų bendrovės, jo teigimu, sumoka gerokai mažesnius mokesčius tarpininkams, o šie duomenis, atsiųstus internetu, nukreipia per lietuvišką SIM kortelę – Lietuvos operatoriai už jį gauna tiek pat, kiek ir skambinant šalies viduje.
Pasak A.Baranausko, skambučius nukreipiant internetu, suprastėja jo kokybė, o ryšiui nutrūkus, skambinusiajam nebegalima perskambinti.
„Tele2” duomenimis, kas mėnesį tokių tarpininkų paslaugomis pasinaudoja keliasdešimt tūkstančių vartotojų. A.Baranausko teigimu, jau iškelta ne viena byla, kurioje bendrovė siekia įrodyti, kad tarpininkams teikiant tokias skambučių jungimo paslaugas nukenčia bendrovės tinklo pokalbių kokybė ir negalima nustatyti tikrojo skambinančiojo numerio – fiksuojamas tik atsakovui suteiktas telefono numeris.
Lietuvos Aukščiausiajame Teisme šiuo metu nagrinėjamas „Tele2” ir bendrovės „Vortumas” ginčas, kuriame „Tele2” siekia įrodyti, jog teisėtai 2006-ųjų pabaigoje nutraukė „Vortumui” teikiamas ryšio paslaugas – jis turėjo sudaręs sutartis dėl 124 SIM kortelių ir esą nesilaikė sutarčių sąlygų teikdamas tokias paslaugas.
Lietuvos Aukščiausiojo Teismo atstovas Alvidas Jancevičius BNS teigė, jog nutartį ketinama skelbti vasario 2-ąją. Vilniaus apygardos teismas rugpjūtį buvo pripažinęs „Vortumą” ginče teisiu. Byloje kaip trečiasis asmuo dalyvavusi Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) nurodė, jog jos manymu, trūksta įrodymų, kad „Vortumas” terminavo pokalbių srautą komerciniais tikslais.
„Tele2” teisės ir reguliavimo direktorius Tadas Bukauskas teigė, kad vartotojų teises tokiais atvejais turėtų ginti valstybinės institucijos.
„Tarkime, Latvijoje skambučių terminavimo verslas apskritai uždraustas. Vartotojai iškart pajuto skirtumą: jie gauna kur kas geresnės kokybės paslaugas, o pokalbių kainos priešingai, nei gąsdino terminavimo verslo šalininkai, nepakilo”, – sakė jis.
RRT teigia siekianti išsiaiškinti rinkos dalyvių nuomonę dėl teisės normų taikymo ir kviečia Lietuvoje veikiančias bendroves išsiaiškinti neaiškumus, susijusius su teisės aktų taikymu IP telefonijos paslaugoms.