Nuo šiol įsigyti nekilnojamojo turto bus paprasčiau. Norint įregistruoti būsto, žemės sklypo, komercinių patalpų pirkimo–pardavimo sandorius ar nuomos sutartis, nebereikės varstyti Registrų centro durų ir lūkuriuoti eilėse. Po kelių mėnesių tikimasi įdiegti viešąją nekilnojamojo turto sandorių elektroninę paslaugą.
Iš pradžių ja bus galima naudotis beveik dešimtyje šalies notarų biurų, o iki metų pabaigos – pas visus notarus.
Šiuo metu elektroninė sistema jau yra sukurta ir baigiama testuoti. Dabar vyksta parengiamieji techniniai ir technologiniai darbai, teisės aktų projektų derinimas, atskirų jos dalių tobulinimas.
Registrų centro atstovė spaudai Lina Balkevičienė tvirtino, kad ši paslauga naudingiausia dėl galimybės paprasčiau sudaryti sandorius, taupyti pažymų užsakymo ir atsiėmimo laiką, taip pat sutrumpės sandorių įforminimo ir įregistravimo terminai įteisinant nekilnojamąjį turtą.
„Įdiegus vadinamąją vieno langelio principu veikiančią paslaugą, nekilnojamojo turto pirkėjui ir pardavėjui tereikės informuoti notarą apie susitarimą dėl sandorio. Nebereikės lankytis Registrų centre, visiškas turto perleidimas bus atliekamas notaro biure. Reikalingas elektronines pažymas ir duomenis, patvirtinančius, kad perleidžiamas turtas nėra parduotas kitam asmeniui, įkeistas, areštuotas ar kitaip suvaržytos disponavimo juo teisės, iš Registrų centro internetu gaus sandorį tvirtinantis notaras. Šis nuosavybės teises elektroniniu būdu galės įregistruoti Nekilnojamojo turto registre”, – aiškino paslaugos pranašumus L.Balkevičienė.
Būtent dėl to sandoriai taps saugesni ir greičiau sudaromi. Sandorio ir nuosavybės įregistravimo dokumentus notarai tvirtins naudodamiesi elektronine autentifikavimo sistema, susieta su jų biometriniais duomenimis.
Iš viso šiam projektui įgyvendinti skirta daugiau kaip 5 mln. litų. Beveik 4 mln. 320 litų – tai ES regioninės plėtros fondo ir Lietuvos bendrojo finansavimo parama. Likusias lėšas, daugiau kaip 700 tūkst. litų, skyrė Registrų centras.