Prieš keliasdešimt metų prastai dirbę statybininkai kaltinami tuo, kad šiandien pusę dienos kone visos pietinės miesto dalies gyventojai liks be šildymo ir karšto vandens.
Darželiai dirbs
Šešias valandas be šildymo turės kentėti ir vaikų darželiai „Vyturėlis”, „Berželis” ir „Ąžuoliukas” bei „Varpo” vidurinė mokykla. Tačiau šios ugdymo įstaigos šiandien durų neužvers.
„Auklėtojai prašo tėvų, kad į darželį vaikų neatvestų. Tačiau įstaigos turi dirbti. Maistui gaminti bus galima pasišildyti šaltą vandenį.
O išjungus šildymą, darželiai įsijungs elektrinius šildytuvus. Visos įstaigos juos turi”, – sakė Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Jolanta Ceplienė.
Ji taip pat paragino tėvus, kad vaikus aprengtų šilčiau. Taip pat elgtis patariama ir „Varpo” vidurinės mokyklos moksleiviams bei mokytojams.
Sėdės prie vamzdžio
Nepatogumus dėl išjungto šildymo ir nutrūkusio karšto vandens tiekimo bus priversti kęsti ne tik darželiai, bet ir Vyturio, Laukininkų, Smiltelės, Vingio, Mogiliovo, Budelkiemio, Markučių, Kuncų, Brožynų gatvių daugiabučiuose gyvenantys klaipėdiečiai.
Tačiau šilumą tiekiančios bendrovės „Klaipėdos energija” generalinis direktorius Vytautas Valutis vylėsi, kad butai ir ugdymo įstaigos labai neatvės. Esą per šešias valandas butuose temperatūra gali nukristi nuo 18 iki 10 laipsnių šilumos.
Šilumos ir karšto vandens tiekimą ketinama nutraukti nuo 9 iki 15 valandos.
„Tikimės, kad darbus pavyks baigti iki vidurdienio. Visi vadovai sėdėsime prie to vamzdžio ir raginsime darbininkus dirbti greičiau”, – tvirtino V.Valutis.
Remontuoti šilumos trasą šiandien nuspręsta dėl palankių oro sąlygų, kurios neleis gyventojams savo butuose sušalti.
Karštis sušildė šulinius
Išjungti šildymą ir nutraukti karšto vandens tiekimą prireikė todėl, kad prakiuro magistralinė trasa Vingio gatvėje. Prakiurusį pusės metro skersmens vamzdį reikės pakeisti nauju.
V.Valučio teigimu, avarija įvyko dėl statybininkų darbo broko. Magistralinė trasa buvo nutiesta beveik prieš 40 metų.
Šilumos trasos vamzdis po žeme yra apgaubtas dėklu. Vamzdis turi judėti sykiu su tuo dėklu, tačiau šioje vietoje magistralinė trasa buvo nutiesta nekokybiškai, todėl vamzdis keliasdešimt metų trynėsi į dėklą, kol galiausiai prakiuro.
Šilumininkai avariją pastebėjo todėl, kad aplink esančiuose šuliniuose ėmė šilti vanduo.
„Blogiausia tai, kad tokių defektų neįmanoma surasti tuomet, kai atliekame hidraulinius bandymus. Ši avarija yra pirmoji per pastaruosius kelerius metus”, – tvirtino V.Valutis.