Abejojama, ar vienintelio konkurso dalyvio pasiūlymas bus priimtinas miestui, nes koncesijos mokestis 2-3 kartus didesnis nei planuota.
Atplėšus voką su pasiūlymu įrengti požeminę automobilių aikštelę Vienybės aikštėje Kaune paaiškėjo, kad konkurso dalyvis – subjektų grupė AB „Kauno tiltai”, UAB „Invalda Construction management” ir UAB „COWI Lietuva” – prašo 2-3 kartus didesnio koncesijos mokesčio nei planuota.
„Ar gali požeminė aikštelė kainuoti brangiau nei Žalgirio arena!? Preliminariai tikėjomės, kad projektavimo ir statybos darbai gali kainuoti iki 70 milijonų litų, dar papildomai prisidėtų finansavimo kaštai 24-iems metams ir atsiimtų tai, ką koncesininkas užsidirbs eksploatuodamas šį objektą. Gautas pasiūlymas optimizmo deryboms neįkvėpia, nes kaina užkelta. Žinoma, kai konkurse dalyvauja vienas dalyvis, mažiau tikėtis vargu ar buvo galima”, – sakė Andrius Kupčinskas.
Liepos mėnesį komisija pripažino, jog požeminės automobilių stovėjimo aikštelės Vienybės aikštėje konkurso dalyvis atitinka kvalifikacinius reikalavimus.
Pagal požeminės stovėjimo aikštelės Vienybės aikštėje koncesijos sutartį, konkursą laimėjusi įmonė savo kaštais, kuriuos paskui atsiims su kaupu, turės įrengti 750 vietų požeminę aikštelę. Koncesijos trukmė – 25 metai.
” Kauno tiltai „: darbų kaina net nepanaši į Žalgirio arenos
Tuo metu „Kauno tiltai” išplatintame pranešime teigiama, kad pasiūlymas dėl požeminės aikštelės Kauno Vienybės aikštėje statybos pateiktas atsižvelgiant į griežtas konkurso sąlygas.
„Šiose sąlygose taip pat numatyta, kad konkurso reikalavimus atitikęs dalyvis toliau dalyvaus derybose su Kauno miesto savivaldybe, kurių metu esame pasirengę pateikti savo siūlymus. Tikimės, kad tie siūlymai bus priimtini Kauno miestui ir leis sumažinti koncesijos mokestį”, – teigia konkursą laimėję verslininkai.
„Šiuo metu pasiūlyta požeminės aikštelės statybos ir projektavimo darbų kaina nėra didesnė ar net panaši į Žalgirio arenos. Galutinė projekto kaina paaiškės po derybų, kurios turėtų trukti apie porą mėnesių”, – priduriama pranešime.
ELTA primena, jog tai jau ne pirmas konkursas dėl šios koncesijos. Pernai skelbto požeminės stovėjimo aikštelės Vienybės aikštėje koncesijos konkurso dokumentus buvo nusipirkusios 13 bendrovių, tačiau dalyvauti konkurse ryžosi tik viena jų. Vėliau konkursas buvo nutrauktas, nes vienintelis konkurso dalyvis neatitiko kvalifikacinių reikalavimų.
Parengus naujas, bendrovėms palankesnes koncesijos konkurso sąlygas, kuriose pasiūlymui užtikrinti galima pateikti ne tik banko, bet ir draudimo bendrovės laidavimą dėl finansavimo, buvo paskelbtas naujas konkursas.
Areną tikisi pastatyti laiku
Kauno meras Andrius Kupčinskas Tarptautinės krepšinio federacijos (FIBA) sprendimą dėl finalo Žalgirio arenoje laiko didžiuliu įvertinimu bei atsakomybe ir žada stengtis padaryti viską, kad arena būtų pastatyta laiku.
Apie tai, kad 2011 metų Europos vyrų krepšinio čempionato finalas vyks Kauno Žalgirio arenoje sekmadienį Vilniuje specialioje spaudos konferencijoje pranešė FIBA Europos padalinio generalinis sekretorius Naras Zanolinas.
Žalgirio arena dar statoma, todėl N. Zanolinas pažymėjo, kadfinalas Kaune vyks tik tuo atveju, jei statybininkai darbus baigs iki vasario mėnesio.
Kauno miesto meras A. Kupčinskas sakė laukęs tokio FIBA-Europe sprendimo.
„Tai yra didelis Kauno įvertinimas, pripažinimas ir atsakomybė. Kaunui pavyko įveikti daugybę sunkumų, išsivaduoti nuo įvairiausių bandymų paveržti finalą. Dabar stengsimės padaryti viską, kad arena būtų pastatyta laiku, o joje sirgaliai sukurtų tokią atmosferą, kuri tvyrojo Kauno halėje per 1939 metų Europos vyrų krepšinio čempionatą ir Vilniuje per ką tik pasibaigusias Europos jaunių iki 18 metų pirmenybes”, – sakė Kauno meras.
Ketvirtadienį N. Zanolinas, kuris kartu su miesto meru A. Kupčinsku apžiūrėjo Nemuno saloje statomą Žalgirio areną.
Tikimasi, kad Kaune vyks ketvirtfinaliai, pusfinaliai ir finalas. Tuomet antrojo etapo varžybos, kuriose dalyvauja 12 komandų, būtų surengtos Vilniuje.
„Paskutinį kartą Kaune buvau sausio mėnesį. Tuomet pamačiau tik arenos skeletą, dabar regiu visą kūną. Pažanga – akivaizdi, todėl neabejoju, kad arena bus pastatyta laiku. Ši arena labiausiai atitiks mūsų reikalavimus”, – sakė sporto rūmus apžiūrėjęs N. Zanolinas.
Svečiai areną apžiūrėjo labai atidžiai, uždavė daug klausimų jos statytojams ir miesto vadovams. FIBA-Europe generalinis sekretorius taip pat siūlė per Europos vyrų krepšinio čempionatą arenoje dar padidinti žiūrovų vietų skaičių, rodė, kurioje vietoje tai būtų galima padaryti.
„Man smagu, kad Kaunas ir miesto meras laikosi duoto žodžio ir padaro viską, kas prašoma. Mane džiugina statybos tempai. Tikiuosi, kad iki metų pabaigos statybos darbai bus baigti, o arenos aplinka bus sutvarkyta pavasarį”, – sakė FIBA-Europe generalinis sekretorius.
Pasak Kauno mero A. Kupčinsko, netrukus turėtų prasidėti derybos su areną statančia bendrove „Vėtrūna” dėl galutinio objekto užbaigimo termino.
„Statybininkai prašo terminą, kuris buvo spalio mėnuo, nukelti 5 mėnesiams, tačiau mes su tuo negalime sutikti. Tarsimės, kad arenos statybos pabaiga būtų ne vėliau kaip po trijų mėnesių”, – teigė meras.
Miesto vadovas sakė, kad kitų metų pradžioje arenoje varžybos dar nevyks, tačiau tikimasi joje surengti 2011 metų Europos vyrų krepšinio čempionato burtų traukimo ceremoniją.
„Neabejoju, kad viskas bus padaryta laiku, nes nebekyla jokių klausimų nei dėl arenos projekto, nei dėl finansavimo”, – teigė meras.