Kai kuriems prenumeratoriams 2008-iesiems užsisakytų leidinių šiemet teko laukti net porą savaičių ar ilgiau. Nors AB Lietuvos pašto atstovai tikina, kad tokia situacija kartojasi kasmet, spaudos platintojai ir gyventojai mano, kad blogiau nei dabar nebūna.
Sveikinimo atvirukus, išsiųstus gerokai prieš Kalėdas, kai kurie gavo tik praėjus Trims karaliams. Pavyzdys, kai laiškas iš Vilniaus į Klaipėdą keliauja beveik tris savaites – tik vienas iš daugelio, kai korespondencija pristatoma vėžlio tempu.
Situacija nuo metų pradžios nepagerėjo ne tik dėl laiškų pristatymo. Atėję atsiimti siuntinio kai kurie klaipėdiečiai sužino, kad šis jau iškeliavo atgal, siuntėjui, nes adresatas laiku nesikreipė. Tuo tarpu gavėjas tik skėsčioja rankomis – į paštą atėjęs tą pačią dieną, vos gavęs pranešimo lapelį.
„Vakarų ekspresas” iki šiol nepasiekia kai kurių aplinkinių ir tolimesnių Klaipėdos apskrities gyventojų. Nuskriausti lieka net uostamiesčio prieigose gyvenantys mūsų skaitytojai, kuriuos turėtų aptarnautiLietuvos pašto darbuotojai.
„Vakarų ekspreso” Spaudos platinimo tarnyba nespėja atsakinėti į nepatenkintų prenumeratorių skambučius. Užsisakę mūsų laikraštį bei kitus „Respublikos” grupės leidinius kai kurie skaitytojai nuo sausio 1-osios nesulaukia nė vieno leidinio.
UAB „Brolių Tomkų leidyba” Spaudos platinimo tarnybos vadovė Ada Barkauskaitė apgailestavo, kad skambučiais atakuojantiems skaitytojams neturi ką atsakyti – pastangos prisiskambinti pašto vadovams bei už leidinių pristatymą atsakingiems žmonėms būna bevaisės.
A. Barkauskaitę stebina, kodėl skundų nesulaukiama iš tų skaitytojų, kurie leidinius užsisakė pačiame pašte. Anot jos, nors metų pradžia visada būna įtempta, tačiau šis sausis baigia perpildyti kantrybę – blogiau nei dabar dar nėra buvę.
Koją pakišo modernizacija
Lietuvos pašto Ryšių su visuomene skyriaus viršininkė Jurgita Čepulytė aiškino, kad tokių nesusipratimų kyla kasmet, pirmosiomis sausio dienomis, prasidėjus naujam prenumeratos leidinių pristatymui.
Mat atsiranda nenumatytų ir taisytinų klaidų ir Lietuvos paštuose užsiprenumeravusių, ir periodinių leidinių redakcijose prenumeratą užsakiusių klientų sąrašuose, pateikiamuose bendrovei. Daugiausiai klaidų esą atsiranda dėl pateiktų netaisyklingų ar netikslių adresų.
Šiais metais situaciją gerokai apsunkino ir įdiegta nauja kompiuterinė programa. Be to, pernai birželį, automatizavus prenumeratos priėmimo modulį, reikalavimai pateikti taisyklingus adresus, adresą atitinkančius pašto kodus ir kitus tikslius prenumeratos gavėjų duomenis, dar labiau sugriežtėjo, tad darbuotojams tenka ilgokai sugaišti juos tikrinant ir tikslinant.
J. Čepulytė pripažino, kad metų pradžioje išties pasitaikė nenumatytų nesklandumų, organizuojant prenumeratos leidinių pristatymą, tačiau žadėjo operatyviai problemas spręsti, kad prenumeratoriai kuo greičiau gautų užsisakytus leidinius.
Trūksta darbuotojų
Paštas pripažįsta, kad laiškai vėluoja ir dėl darbuotojų stokos. Daugelis darbą paliko dėl pernelyg mažų atlyginimų.
Lietuvos pašte iš viso dirba daugiau nei 3 500 laiškininkų, šiuo metu jų pajėgas reikėtų padidinti dar apie 2 procentais. Didžiausias jų trūkumas jaučiamas didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Klaipėdos apskrityje, J. Čepulytės pateiktais duomenimis, šiuo metu trūksta 4 laiškininkų.
Pašto vadovai tikisi, kad situaciją pagerins nuo šių metų sausio 1-os didinamas darbo užmokestis, kuris leis stabilizuoti ir užpildyti trūkstamų darbuotojų gretas.
Pareiginės algos, valandiniai tarifiniai atlygiai ir vienetiniai darbo apmokėjimo įkainiai „Lietuvos pašte” esą kilo iki 30 proc. Keliant atlyginimus didžiausias dėmesys skiriamas iki šiol mažiausiai uždirbusiems darbuotojams.
Dar papildomai didinti darbo užmokestį ketinama nuo šių metų liepos 1 dienos.
Beje, pernai gruodį Klaipėdos apskrities centrinio pašto Siuntų pervežimo skyriaus darbuotojai kelioms valandoms nutraukė darbus, taip protestuodami prieš, jų teigimu, netinkamą administracijos elgesį ir varganas algas.