Vakar LKAB „Klaipėdos Smeltė” iškilmingai paminėta didžiulio ir sudėtingo projekto pertvarkant geležinkelius pietinėje uosto dalyje įgyvendinimo pabaiga.
Ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius atkreipė dėmesį, kad Lietuva – tranzito šalis ir kad būtina didinti jos tranzitinį pajėgumą. Kadangi krovinių Klaipėdos uoste daugėja, privalu gerinti privažiuojamuosius kelius į uostą, ir visų pirma krovinių gabenimą geležinkeliu. Prieš kelerius metus į uostą geležinkeliu buvo atvežama ir išvežama 70 proc. visų krovinių. Dabar šis rodiklis jau artėja prie 80 proc.
Klaipėdos merą Rimantą Taraškevičių džiugina tai, kad „Smeltėje” atsiradus naujam 5 kelių geležinkelio kelynui ir paplatinus Nemuno gatvės atkarpą sumažės transporto priemonių apkrova kitose miesto gatvėse.
Martinas Gusiatinas, kuriam priklauso dalis „Smeltės” bendrovės akcijų, patenkintas tuo, kad bendrovėje aptarnaujama vis daugiau geležinkelio vagonų. 2006 m. bendrovėje buvo apdorota 21 tūkst. vagonų, į juos pakrauta ir iškrauta daugiau kaip 1 mln. t krovinių, pernai – daugiau kaip 37 tūkst. vagonų ir 2 mln. t, o šiemet per 9 mėnesius – per 30 tūkst. vagonų ir 1,8 mln. t krovinių. Jis tikisi, kad po pirmo geležinkelių pertvarkymo „Smeltėje” etapo netrukus bus pradėtas ir kitas. Ateityje šioje bendrovėje šalia tų 5 naujų geležinkelio kelių bus tiesiami dar 4 geležinkelio keliai.
„Smeltės” generalinis direktorius Rimantas Juška „Vakarų ekspresui” sakė: „Mes neturėjome vagonų postovio kelyno. Jų manevringumas buvo išnaudojamas tik 65 proc. Dadar juntame didžiulį palengvėjimą.”
AB „Lietuvos geležinkeliai” generalinis direktorius Stasys Dailydka vakar prisipažino manęs, jog šį projektą įgyvendinti seksis sunkiau. Jis informavo, kad 2007-2013 metais numatytos didžiulės lėšos geležinkelių pertvarkymui tiek pietinėje, tiek šiaurinėje Klaipėdos uosto dalyje.