Anza

Mažėjančios statybos trikdo tinklalapių verslą

statybų apimtys

Tinklalapių kūrimu užsiimančių įmonių pajamos pastaruoju metu krito. Ypač sumažėjo statybų projektų interneto portalų.

„Kosminis” brangimas

Dauguma web dizainu besiverčiančių įmonių užsakymų gausa pasigirti negali. Ne viena tokia įmonė, siūlanti nuo kelių iki keliasdešimties tūkstančių kainuojančias paslaugas, klientų priversta ieškotis pati.

Tinklalapių kūrimu užsiimančios bendrovės „Profis” direktorius Filipas Borcovas teigė, jog apskritai įmonių investicijos į interneto sprendimus, palyginti su praėjusiais metais, didėja.

F.Borcovas patvirtino, kad daugumą tarp užsakovų sudaro nekilnojamuoju turtu užsiimančios bendrovės. Tačiau šiuo metu užsakymų iš statybų įmonių sumažėjo.

Verslininkas prognozuoja, kad ateityje daugelis šiuo verslu užsiimančių bendrovių žlugs, o „kosminį” lygį pasieks ne tik šių, bet ir kitų paslaugų kainos.

Paklaustas apie dabartines kainas, F.Borcovas sakė, jog internetinio portalo sukūrimo kaina priklauso nuo verslo strategijos ir sudėtingumo. Vidutinio verslo įmonėms tinklalapio sukūrimas kainuoja nuo 10 iki 20 tūkst. litų.

Kaina– ne garantija

Bendrovės „IT Solution” direktoriaus Roberto Ulinsko teigimu, šiandien gerą daiktą galima gauti nebūtinai už maksimalią kainą. Be elektroninės prezentacijos šiandien neišsiverčiama. Pastebima, jog net naujai susikūrusi įmonė pirmiausiai ieško būdų, kaip susikurti bent minimalią svetainę. Todėl, kad internetas dabar tampa vienu iš geriausių bei pigiausių reklamos būdų.

Tinklalapių kūrimo paklausą skatina tai, jog svetainės atlieka ne vien informacijos pateikimo, bet ir klientų aptarnavimo funkcijas. Populiarėja verslo valdymo sistemų sujungimas, kuris automatizuoja darbą, kad sumažintų personalą ar palengvintų darbą.

Neišvengiamai vieni iš brangiausių – statybų projektai. Statomų namų ar miesto kvartalų tinklalapių sukūrimas kainuoja ne vieną dešimtį tūkstančių litų. Natūralu, kad tinklalapius kuriančioms įmonėms tokių projektų sumažėjimas jaučiamas finansiškai.

Gelbsti rekomendacijos

R.Ulinskas pasakojo, kad šioje srityje vyrauja labai didelė konkurencija, yra daugybė įmonių, užsiimančių web dizaino veikla. Todėl pasirinkti lūkesčius pateisinančią įmonę pakankamai sunku. Tačiau pasikliauti laisvai samdomo dizainerio paslaugomis rizikinga dėl įsipareigojimų, nustatytų terminų nesilaikymo, pažadų nevykdymo.

Pasirenkant reikia atkreipti dėmesį į padarytus projektus, ypač į rekomendacijas, įsitikinti, ar sutarta kaina išliks iki projekto įgyvendinimo. Neretai pasitaiko atvejų, kai per projekto darymo laikotarpį paslaugos pabranginamos ir klientas turi sumokėti jau naują kainą.

Kokybė – grožio auka

Bendrovės „Tinkama” direktorius Darius Kasperavičius informavo, kad apie informacines technologijas nieko nenusimanantys klientai labai dažnai tampa apsukrių projektų ir pardavimų vadovų aukomis.

„Dažnai žmonės tiesiog užburiami. Naudodamiesi klientų nesupratingumu, neišmanymu įbruka savo prekę, parduodami ne kokybę, bet grožį. Įmonės neatskleidžia visų tinklalapio valdymo subtilybių, pabrėžia išoriškai matomų komponentų privalumus, kad vėliau klientas būtų priverstas vėl grįžti į ją”, – pasakojo D.Kasperavičius.

Glaudūs ryšiai

Dar vienos bendrovės – „Internet Studio” – projektų vadovas Tadas Četkauskas tvirtino, jog tapo madinga, kad nekilnojamojo turto projektų pagrindiniai pardavimai būtų daromi internetu ar bent jau išsamiai būtų galima susipažinti su projektu. Nors įmonių veikla nėra lemiamas veiksnys tinklalapio poreikiui, tačiau nekilnojamojo turto projektai turi tiesioginį ryšį internetinių tinklalapių kūrėjams. Pasirinkimą save pateikti internete labiau veikia įmonės darbo filosofija bei numatomos ateities perspektyvos.

Neturi skonio

Bendrovės ,,Gaumina” produktų plėtojimo vadovas Tomas Nemura pasakojo, kad Lietuva atspindi JAV ir Europos tendencijas, o investicijos į interneto sprendimus sparčiai auga. „TNS Gallup” atlikto tyrimo duomenimis, šių metų sausio–kovo mėnesiais interneto reklamai išleista 88,8 proc. daugiau lėšų negu pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Šioje įmonėje pagal užsakymų kiekį populiariausi sektoriai: telekomunikacijos, plataus vartojimo prekių, verslas-verslui, internetinių verslų – elektroninių parduotuvių, portalų, bei valstybiniai.

Vadovo teigimu, ,,Gaumina”, sumažėjus statybų projektų užsakymams, didelio pokyčio nejaučia, nes dirba su įvairių sektorių kompanijomis, dalį pajamų duoda užsienio projektai. „Natūralu, kad tinklalapių kūrėjai, didžiąją dalį pajamų uždirbantys iš NT sektoriaus, turės sumažinti išlaidas, pirmiausiai, darbuotojų skaičių. Gali būti, kad kai kuriose bendrovėse darbuotojų sumažės iki nulio”, – sakė T. Nemura.

Didelė problema, kad Lietuvoje dauguma tinklalapių atrodo vienodai. Tinklalapius kuriančios bendrovės dažnai nesistengia prekės internete pateikti įdomiai, padėti savo klientams išsiskirti iš konkurentų, o orientuojasi į mažiausią kainą.

REKOMENDUOJAME