Lenkijos koncerno „PKN Orlen” valdoma „Mažeikių nafta” ir „Lietuvos geležinkeliai” pasirašė laikiną susitarimą, kuris reguliuos naftos perdirbimo gamyklos produkcijos pervežimus geležinkeliais. Anot „Mažeikių naftos”, šis pagaliau pasiektas laikinasis susitarimas sumažina įtampą tarp bendrovių ir galios tol, kol bus išspręsti ginčai dėl naujų tarifų ir naujos sutarties pasirašymo bei pradėtų teisminių procesų.
Įmonių nesutarimas kilo dėl skirtingo 1999 metų sutarties, kuri buvo pasirašyta su geležinkelių bendrove, kai „Mažeikių naftą” dar valdė JAV akcininkė „Williams”, tarifų interpretavimo.
„Lietuvos geležinkeliai” apskundė arbitražui „Mažeikių naftą” dėl 43 mln. litų skolos, kuri esą susidarė nuo birželio iki rugsėjo už naftininkų savavališkai taikytus mažesnius tarifus, nei buvo numatyta ilgalaikėje sutartyje. Tuo tarpu „Mažeikių naftos” atstovai teigia, kad jie turėjo teisę taikyti mažesnius tarifus, nes atitiko dvi sutartyje numatytas sąlygas. Anot „Mažeikių naftos” generalinio direktoriaus pavaduotojos logistikai Danielos Krelovskos, naftos bendrovė geležinkeliams mokėjo daugiau nei kitos įmonės, nors naftos produktus veža labai dideliais kiekiais.
Nutrūkus buvusiai sutarčiai „Lietuvos geležinkeliai” už naftos produktų transportavimą nuo rugsėjo 1-osios iki naujos sutarties pasirašymo pradėjo taikyti mokesčius kaip už vežimą bendra tvarka. Tai maždaug trečdaliu daugiau nei buvusioje sutartyje, tačiau Mažeikių įmonė ir nuo rugsėjo mokėjo pagal savo esą teisingus skaičiavimus. Dėl to susikaupė dar daugiau nei 8 mln. litų skola, dėl kurios Šiaulių apygardos teismas „Lietuvos geležinkelių” prašymu buvo areštavęs tokios vertės „Mažeikių naftos” turto. Anot naftininkų, tai labai nedidelė suma įmonei, tačiau nesirengė jos dengti. Minėtus visus aštrius kampus bendrovės laipsniškai glaistė, kol pasiekė bent laikinųjų paliaubų.
„Mažeikių nafta” geležinkeliu į „Klaipėdos naftą” per metus dabar gabena 4,4 mln. tonų produkcijos, iš viso Lietuvos geležinkeliais perveža apie 6 mln. tonų, o visi produktų pervežimai siekia 7-8 mln. tonų. Bendrovė planuoja, kad jos perdirbimo pajėgumai šiemet pasieks iki gaisro buvusį lygį – 10,3 mln. tonų per metus, o ateityje planuojama per metus pagaminti 11 mln. tonų produkcijos.