AB „Mažeikių nafta” atstovai yra įsitikinę, jog koncerno tapimas „Klaipėdos naftos” akcininku būtų naudingas ir šiai uosto bendrovei.
Žinia, naujoji valdžia jau apsisprendė parduoti paskutines savo dar turimas „Mažeikių naftos” akcijas lenkų koncernui „PKN Orlen”. Apie 10 proc. akcijų planuojama parduoti apytiksliai už 284 mln. JAV dolerių.
Pasak „Mažeikių naftos” generalinio direktoriaus pavaduotojo gamybai Alberto Gimbučio ir pavaduotojos logistikai Danielos Krelovskos, „Klaipėdos naftos” akcijos „Mažeikių naftai” reikalingos tam, kad būtų apsisaugota nuo uosto paslaugų kainos šuolio į uostamiestį nutiesus produktotiekį.
„Klaipėdos naftai” taip pat būtų paranku turėti investuotoją. Nepaisant to, jog kalbama, koks tobulas naftos terminalas”, – sakė D. Krelovska.
Produktotiekis „Mažeikių naftai” leistų ženkliai sumažinti logistikos kaštus ir, anot D. Krelovskos, gana greitai atsipirktų. Šiuo metu vien geležinkeliams bendrovė per metus išleidžia apie 200 mln. litų. Naftos produktų kelionė vamzdynu būtų ne tik pigesnė, bet ir ekologiškesnė, greitesnė bei saugesnė.
Pirkimo bei pardavimo nuotaikomis gyvenančiai „Mažeikių naftai” prie pabaigos artėjantys metai – ne patys linksmiausi. Nepaisant to, kad veiklos rezultatai garsiai kol kas neįvardijami, pranešama, kad jie nebus labai geri.
„Pirmąjį pusmetį deklaravome maždaug 200 milijonų litų pelną, bet nuo liepos prasidėjus naftos kainų kritimui, dabar mūsų rezultatai yra apverktini. Jei metų gale liktume bent „pliuse”, rezultatas būtų normalus”, – sakė A. Gimbutis.
Vasarą pasiekusi daugiau nei 140 JAV dolerių už barelį kainos aukštumas nafta pigo iki maždaug 40 JAV dolerių už barelį. Anot A. Gimbučio, tai tikriausiai ir lėmė, jog krizės akivaizdoje degalų suvartojimas krito labai mažai – 1-2 proc.