Ekoklima

Lietuvos oro uostų aerodromuose atsiras dešimtys elektra varomo transporto įkrovos stotelių

Elektros įkrovimo stotelės

Lietuvos oro uostai pasirašė sutartį su bendrove „Stuart Energy“, laimėjusia elektros įkrovos stotelių projektavimo viešąjį pirkimą. Bendrovė įsipareigojo už 38 tūkst. eurų (be PVM) suprojektuoti elektros įkrovos stotelių tinklus, suplanuoti įkrovos technologijos plėtros etapus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose. Šio projekto tikslas, kad aerodromuose įrengtomis įkrovos stotelėmis jau netolimoje ateityje galėtų pradėti naudotis Lietuvos oro uostų darbuotojai ir partneriai, kurie veiklą vykdo oro uosto viduje.

Teigiama, kad šis el.įkrovos galimybių plėtros projektas leis Lietuvos oro uostams nuosekliai įgyvendinti ilgalaikius planus, numatytus NET ZERO strategijoje, siekiant organizacijos neutralumo klimatui iki 2030 metų.

Pasiruošimas svarbiems pokyčiams oro uostuose

Pasak Arno Dūmano, Lietuvos oro uostų plėtros departamento direktoriaus, elektros įkrovos stotelių tinklo projektuotojai turės atsižvelgti į etapus, kurie apibrėžia elektrifikacijos plėtrą skirtingais laikotarpiais. 

„Perėjimas nuo iškastinį kurą naudojančio transporto prie varomo elektra yra ilgalaikis procesas, kurio metu bus visiškai atnaujintas oro uostų transporto parkas ir įgyvendinti ekologiški bei keleiviams patogūs sprendimai. Numatytas tinklo plėtros projektas iš viso tęsis apie 12 metų, per kuriuos mūsų laukia daug svarbių pokyčių“, – apibendrina A. Dūmanas. 

Elektros įkrovos stotelių tinklas iš pradžių apims aerodromų zonas, esančias už aviacijos saugumo patikros. Aerodromuose esančiomis stotelėmis galės naudotis Lietuvos oro uostų darbuotojai ir partneriai, kurie veiklą vykdo oro uosto viduje. Taip pat numatyta, jog dalis stotelių bus suprojektuotos bei įrengtos prieš aviacijos saugumo patikrą, t. y. išorinėse zonose.

Lietuvos oro uostų infrastruktūros plėtros vadovas A. Dūmanas atkreipia dėmesį, kad svarbi pokyčių dalis, kuriam jau bus ruošiamasi ir šio pirkimo metu, bus elektra varomų autobusų įsigijimas po kelerių metų. Pakeitus dabar oro uoste keleivius vežančius dyzelinius autobusus į pažangius elektrinius, būtų galima pastebimai sumažinti su transportu susijusias tiesiogines CO2 emisijas.

Dešimtys įkrovos stotelių

Numatoma, kad per penkerius artimiausius metus Vilniaus oro uosto aerodrome turi būti įrengtos 3 dvigubos 360kW galios įkrovimo stotelės elektra varomiems autobusams ir 9 dvigubos 60kW galios stotelės elektromobiliams. Per tą patį laikotarpį Kauno oro uoste atsiras 1 dviguba įkrovimo stotelė, skirta netaršiems autobusams, ir 6 dvigubo įkrovimo stotelės elektromobiliams. Palangoje per 5 metus bus sumontuotos 2 dvigubos elektromobilių įkrovimo stotelės. 

Per visą 12 metų projekto laikotarpį „Stuart Energy“ įsipareigojo sukurti tokį stotelių tinklą, kad vidinėje oro uosto zonoje Vilniuje pajėgumų užtektų vienu metu įkrauti 18 el. autobusų ir 38 elektromobilių, Kaune – 2 el. autobusus ir 36 elektromobilius, Palangoje – 8 elektromobilius. 

„Stuart Energy“ taip pat suprojektuos 10 dvigubų įkrovimo stotelių tinklą Lietuvos oro uostų darbuotojams Vilniuje skirtoje automobilių parkavimo aikštelėje. Prie Lietuvos oro uostų administracijos pastato sostinėje atsiras viena itin greito įkrovimo stotelė, o prie Vilniaus oro uosto VIP terminalo su konferencijų centru – dvi dvigubos itin greito įkrovimo stotelės.

Primenama, kad tris pagrindinius šalies oro vartus valdanti bendrovė šiemet patvirtino NET ZERO tikslų įgyvendinimo strategiją, kurioje suformuotos gairės, kaip organizacija sieks neutralumo klimatui iki 2030 m. ir nulinių CO2 emisijų iš oro uosto kontroliuojamų operacijų iki 2050 metų.

REKOMENDUOJAME