Franke

Kviečiame architektus, švietimo ekspertus dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse

Kviečiame architektus, švietimo ekspertus dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse

Vilniaus miesto savivaldybė ir Mykolo Romerio universitetas patvirtino savo ketinimus Antakalnyje, Valakupių g. 5, įsteigti progimnaziją. Siekdami rasti geriausius patalpų pritaikymo šiuolaikiniams ugdymo poreikiams sprendimus kviečiame architektus, švietimo ekspertus ir kitus specialistus dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse ir pateikti savo patalpų ir teritorijos vizijas.

Mūsų tikslas – parengti esamų pastatų komplekso pritaikymo šiuolaikiniam ikimokykliniam, pradiniam ir pagrindiniam ugdymui studiją, kuria remiantis vėliau bus parengta projektavimo užduotis projektavimo paslaugų pirkimui.

Mūsų lūkesčiai kūrybinių dirbtuvių rezultatui: parengta pastatų, esančių Valakupių g. 5 Vilniuje, erdvinės-funkcinės transformacijos į progimnaziją su vaikų darželiu koncepcija.

Dalyvių komandos

Į kūrybines dirbtuves kviečiame tarpdisciplinines ne mažesnes kaip trijų narių komandas, kurias sudarytų bent vienas architektas, bent vienas edukologijos (arba sociologijos) specialistas, taip pat kitos pasirinktos srities ekspertas (pavyzdžiui, kraštovaizdžio architektūros, interjero dizaino, psichologijos) ar bendruomenės atstovas.

Kiekvienai komandai numatytas 3000 eurų honoraras, jeigu komanda dalyvaus visose kūrybinių dirbtuvių sesijose ir pateiks bei pristatys užsakovo lūkesčius atitinkančias studijas (apimant, bet neapsiribojant aiškinamuoju raštu, idėją iliustruojančiais architektūriniais brėžiniais, schemomis, vizualizacijomis).

Registracija

Kūrybinių grupių paraiškos dalyvauti atrankoje priimamos nuo gruodžio 4 iki 18 dienos. Norinčius dalyvauti prašome užpildyti registracijos anketą adresu https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7fwQ6OwNUUaTIQBXiIEpANsA2iAZG35Go09BX4jhcd1UNzZVMVM2WTI5Nk8wV00xVlBNRDVSTjczSS4u

Registruojantis reikia pateikti motyvacinį laišką (200–500 žodžių), architekto išsilavinimą, edukologo (ar sociologo) išsilavinimą patvirtinančius dokumentus, kiekvieno grupės nario gyvenimo aprašymą ir svarbiausių architektūros bei mokslo darbų sąrašus (jei reikia su internetinėmis nuorodomis ir iliustruojančia medžiaga). Patirtis projektuojant ugdymui skirtus objektus – privalumas. Taip pat prašytume nurodyti, kuriai iš dirbtuvių temų kūrybinė grupė teiktų prioritetą: 1) miesto mokykla (urbanistinis integralumas, lauko erdvių funkcinis-erdvinis sprendimas, lauko-vidaus integracija); 2) įtrauki mokykla (funkcinės-erdvinės esamų pastatų transformacijos); 3) šiuolaikinė mokykla (interjero ir įrangos sprendimai).

Pagrindinės datos:

2020-12-04–18 kūrybinių grupių registracija į atranką

2020-12-22 atrinktų kūrybinių grupių paskelbimas

2020-12-29 duomenų apie tiriamą objektą pateikimas kūrybinėms grupėms

2021-01-05 Pirmoji sesija. Šiuolaikinės edukacijos erdvinių-funkcinių poreikių modelis ir adaptuojamo pastato galimybės (VGTU). Užsakovo lūkesčiai, iššūkiai ir galimybės (VMS, MRU). Žaliosios mokyklos koncepcija (MRU). Adaptuojamo pastato techninė būklė (VVK). Kūrybinių grupių prisistatymas. Apskrito stalo diskusija.

2021-01-12 Antroji sesija. Kūrybinių grupių pirminių idėjų prisistatymas pagal temas: 1) miesto mokykla; 2) įtrauki mokykla; 3) šiuolaikinė mokykla. Refleksija, diskusija.

2021-01-19 Trečioji sesija. Studijų rengimo eigos pristatymas, vertinimas, diskusija, konsultacijos.

2021-01-26 Kūrybinių darbų pristatymas, diskusija, apibendrinimas.

Ugdymo kompleksą sudarys: progimnazija 1–8 klasės mokiniams (bendrai iki 600 vietų), ikimokyklinio ugdymo įstaiga, vykdanti ir priešmokyklinio ugdymo programą (bendrai iki 130 vaikų). Ugdymas bus vykdomas tradicine pedagogine sistema, tačiau turės „žaliosios mokyklos“ bruožų. Vaikų ugdymas vyks ne tik atnaujintose pastatų vidaus erdvėse, bet bus aktyviai naudojamos ir lauko erdvės. Progimnazija veiks kaip visos dienos mokykla, todėl ypatingai svarbi mokymosi, darbo, ramaus ir aktyvaus poilsio erdvių įvairovė. Mokykloje bus įrengta STEAM laboratorija. Skirtingų pakopų ugdymo erdvės veiks jiems skirtose erdvėse, tačiau dalinsis bendra infrastruktūra (maitinimo, sporto, renginių erdvėmis ir įranga).

Dalis komplekso erdvių ir įrangos bus prieinama mokyklos ir aplinkinės bendruomenės nariams ir ne pamokų metu (sporto, renginių, maitinimo, dirbtuvių, laboratorijų). Svarstomi galimi esamo bendrabučio korpuso pritaikymo scenarijai (pavyzdžiui, dalis ikimokyklinio ugdymo, dalis gyvenamoji atvykstantiems pedagogams).

REKOMENDUOJAME