Kinijoje nutiesta maždaug 80 tūkst. kilometrų (80 467 km) įprasto susisiekimo ir maždaug 10 tūkst. kilometrų greitųjų traukinių geležinkelio. Tačiau kinai tuo neapsiriboja ir ruošiasi įgyvendinti brangiausią pasaulyje metro projektą, praneša telegraph.co.uk.
Kinijos komunikacijų ir transporto asociacija pranešė, kad metro tiesimo darbams 28-iuose miestuose bus skirta daugiau kaip trilijonas juanių (401,4 mlrd. litų). Iki 2020 m. planuojama nutiesti 250 kilometrus linijų.
Metro sistemų yra jau 12-oje Kinijos miestų. O Šanchajaus metro per pastaruosius 15 metų išsiplėtė ir dabar yra didesnis už Londono metro.
Metro linijų poreikis iškilo ir mažesniuose miestuose – Taijuane, Urumkyje ir kt. Tiesa, jų gyventojai nelabai supranta, kodėl šitokius pinigus reikia investuoti į požemį.
„Vietos administracijoms turėti metro linijas yra miesto garbės ir įvaizdžio reikalas, – mano Pekino Jiatong universiteto profesorius Zhao Jian. – Tokia infrastruktūra simbolizuotų miesto valdžios pasiekimus, nors iš principo metro linijos gal net ir būtų nuostolingos. Žinoma, projektus finansuos miestų administracijos – tam reikalui jos nebijos imti didžiulių paskolų.“
Kitų ekspertų vertinimu, toks Kinijos žingsnis būtų teisingas: jei visuotinės metro sistemos poreikis dabar mažai išreikštas, tai dar nereiškia, jog Kinijos eismo problema netaps viena iš aktualiausių vėliau.
„Nuo pernelyg intensyvaus eismo dūsta jau ir mažesni miestai, – atkreipia dėmesį Tongji universiteto profesorius Xie Weida. – Miesto požeminių geležinkelių sistema yra išties veiksmingas būdas problemai spręsti. Esu tikras, jog miestų administracijos metro linijų tiesimo imasi ne vien dėl įvaizdžio gerinimo, bet ir skatinamos realių rūpesčių dėl eismo.“
Parengė Saulius Žukauskas,sauliuszukauskas01@gmail.com