Kelininkų asociacijos „Lietuvos keliai”, kuri vienija 27 šalies kelininkų įmones, duomenimis, skolos už šiais metais nutiestus ir jau eksploatuojamus kelius siekia beveik 0,5 mlrd. litų, o vidutinis neapmokėtos sąskaitos terminas yra 2–3 mėnesiai.
„Lietuvos kelių” vykdomasis direktorius Sigitas Bublys sakė, kad kitąmet, remiantis Seimo patvirtintu Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, prognozuojamas kelių finansavimo mažėjimas apie 650 mln. litų, t. y. 36 proc. mažiau.
S.Bublio teigimu, dėl mažėjančios kelių rinkos ir didelės skolos pastaruoju metu kelininkams sudėtinga atlikti net paprasčiausius kelių priežiūros darbus, o dėl to gali padaugėti avarijų. Kitą vertus, neįgyvendinti tolesni investiciniai projektai didins transporto spūstis, dėl to ir įmonės, ir fiziniai asmenys patirs daug rūpesčių: išeikvos degalų ir sugaiš daug darbo laiko.
Jeigu ši padėtis nepasikeis, prognozuojama, kad kitąmet darbo neteks daugiau nei 6 tūkst. kelių sektoriaus darbuotojų (3 tūkst. tiesiogiai dirbančių ir dar 3 tūkst. iš subrangovų, kurie dirba kelių sektoriuje), o tai prilygsta pusei Kazlų Rūdos rajono savivaldybės.
Asociacija kreipėsi į įvairias institucijas, kad keliams finansuoti būtų palikta ne 55, o ne mažiau kaip 65 proc. akcizo mokesčio, kaip ir buvo numatyta ankstesniuose projektuose. Tai leistų pritraukti daugiau lėšų, padėtų švelninti socialinius nedarbo padarinius ir atlikti būtiniausius darbus.
Pasak S.Bublio, nemažai užsienio šalių sunkmečiu kaip tik skiria investicijas infrastruktūriniams objektams, pavyzdžiui, Vokietija per ekonomikos nuosmukį skatina investicijas į infrastruktūrą, nes taip palaikoma šalies ekonomikos gyvastis.
Pasaulio banko duomenimis, tūkstančiui kilometrų valstybinės reikšmės kelių 2007 m. Lietuvoje skirta 48,3 tūkst. litų, o kaimynėje Lenkijoje – net 9 kartus daugiau. Panašiai Lietuvą lenkia ir kitos šalys: Vokietija ir Slovėnija keliams skiria 8, Italija – 7, Didžioji Britanija – 16, Prancūzija – 18, Norvegija – 6 kartus daugiau nei Lietuva.
Lietuvos kelių ir tiltų sektorius kasmet sukuria apie 5,5 proc. visos Lietuvos BVP. Lietuvoje šiuo metu yra apie 30 tūkst. neasfaltuotų kelių.