Šiandien, gruodžio 11 d., Aplinkos ministerijoje vyko diskusija dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo sistemos ir jos įgyvendinimo. Joje dalyvavo Aplinkos ministerijos, elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijų ir šias atliekas tvarkančių įmonių atstovai.
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymui nuo 2006 m. taikomas „gamintojo atsakomybės“ principas. Gamintojai ir importuotojai privalo finansuoti savo išleistos elektros ir elektroninės įrangos atliekų sutvarkymą pagal nustatytas užduotis ir reikalavimus ir užtikrinti valstybei, kad užduotys bus įvykdytos. Tai jie daro pateikdami banko ar draudiko garantiją arba dalyvaudami gamintojų ir importuotojų organizacijoje.
Nuo 2013 m. įsigaliojo naujos nuostatos elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų organizacijoms, suteikiančios pastarosioms daugiau teisių ir numatančios daugiau įpareigojimų.
Praėjus beveik 2 metams nuo naujųjų nuostatų įsigaliojimo, Aplinkos ministerija pakvietė elektros ir elektroninės įrangos sistemos dalyvius diskusijai ir klausė, su kokiais veiklos trikdžiais jie susiduria ir kaip galima būtų tobulinti šių atliekų tvarkymą.
Susitikime diskutuota apie galimybę labiau viešinti elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų veiklą, teikiamas ataskaitas ir įdiegti realiu laiku internete pildomą sutvarkytų atliekų apskaitos sistemą. Pastaroji, atliekų tvarkytojų nuomone, palengvintų kontrolę ir užtikrintų didesnį veiklos skaidrumą.
Kalbėta ir apie galimybę privalomai taikyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo standartus. Svarstyti būdai, kaip gerinti elektroninės įrangos, ypač stambiosios, surinkimą ir sutvarkymą.
Visuomenės informavimo skyrius