Šimtus milijonų litų kainuosiančią geležinkelio plėtrą uostamiestyje numačiusi AB „Lietuvos geležinkeliai” vadovybė dievagojasi su miesto valdžios pagalba šiemet jau išrinksianti rangovą prašmatniam pėsčiųjų tiltui, jungsiančiam Kretingos bei Priestočio gatves, statyti.
Pasak „Lietuvos geležinkelių” generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, pėsčiųjų tiltas turėtų būti pastatytas maždaug per metus – iki 2009-ųjų pabaigos. Naujasis tiltas bus 300 metrų ilgio, turės nuovažas neįgaliesiems, dviratininkams ir mamoms su vežimėliais.
Šiemet planuojama pradėti rūpintis ir garsą izoliuojančių sienučių įrengimu ties Herkaus Manto ir Geležinkelio gatvėmis. Sienutės iš abiejų geležinkelio pusių tiesis po 500 metrų.
S. Dailydka pateikė gerą žinią ir „Dituvos” bendrijoje sodus turintiems klaipėdiečiams – vasarą arba rudenį žadama atnaujinti ir maršrutą į Šilutę, kuris buvo nutrauktas rekonstruojant geležinkelio viaduką per Liepų gatvę.
Tolimesnėje ateityje – 2010-2012 metais – „Lietuvos geležinkeliai” planuoja pakeisti maršrutą Vilnius-Klaipėda aptarnaujančius traukinius. Naujieji galės važiuoti iki 160 km/h greičiu. Tačiau dėl didelio stotelių skaičiaus, kelionės trukmę tai leis sumažinti tik valanda. Dabar kelione trunka daugiau nei puspenktos valandos.
„Lietuvos geležinkelių” planuojama Klaipėdos geležinkelių mazgo plėtra, kurią tikimasi įgyvendinti iki 2014 metų, atsieis apie 261 mln. litų. 39 mln. litų turėtų būti skirti iš valstybės biudžeto, likusią dalį finansuos Europos Sąjunga. Įgyvendinant planus turėtų būti pertvarkomi keliai ir iešmynai Klaipėdos, „Draugystės”, Rimkų stotyse, Pauosčio kelyne.
Maždaug penktadaliu turėtų sumažėti pro patį uostamiestį važiuojančių traukinių – planuojamas papildomas kelias, kuriuo iš Šiaulių atvažiuojantys traukiniai suks per Pagėgius į „Draugystę” aplenkdami Klaipėdos stotį.
Anot S. Dailydkos, klaipėdiečiams geležinkelininkų planai reiškia mažiau triukšmo ir taršos, uostui – didesnį konkurencingumą, susijusį su krovinių gabenimu, patiems „Lietuvos geležinkeliams” – mažesnes sąnaudas.
Uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius minėtuose planuose dar pasigedo dviejų lygių pervažos Rimkuose, kur klaipėdiečiams ir miesto svečiams praleidžiant traukinius tenka stovėti po 10-20 minučių.