Rockwool

Gatvių duobės sekina kantrybę

Gatvių duobės sekina kantrybę

Nors magistralinės miesto gatvės ir remontuojamos, daugybėje nuošalesniųjų žiojėja gilios duobės, kurios gausiau palijus tampa nepastebimos.

Žada tik prieš rinkimus

Kai „Klaipėda” paprašė skaitytojų pranešti apie labiausiai duobėtas uostamiesčio gatves, skambinusieji vardijo apie dvidešimt skirtingose vietose esančių duobių.

Klaipėdiečiai dažniausiai minėjo Varpų, Smiltelės, Naujakiemio, Mokyklos, Dubysos, Paryžiaus Komunos, Minijos, Galinio Pylimo, Rumpiškės, Žemaičių, Joniškės, Didžiąją Vandens gatves, Taikos ir Baltijos prospektus.

Nemažai žmonių skundėsi, kad nelyginamos duobės jau ne vienerius metus žiojėja jų daugiabučių namų kiemuose arba įvažose į juos.

„Politikai prieš rinkimus vis žada sutvarkyti negrįstą Nendrių gatvę, kuria neįmanoma pasiekti garažų. Tačiau pažadai lieka pažadais, – skundėsi vienas miestietis.

Klaipėdoje gyvenanti Jovita nesupranta, kodėl niekas neužlygina duobių prie 3-iojo policijos komisariato, kur buvo prakirsta ne vieno automobilio padanga.

Greitoji nenori važiuoti

Daugiausiai nusiskundimų dienraštis sulaukė dėl duobių Rimkuose.

Valdininkai ramina, kad kitąmet rekonstravus kelią duobių neliks ir siūlo kol kas pakentėti. Bet rimkiečiai sako, jog vaikščioti ir važinėti jiems reikia jau dabar.

„Pas mus net greitoji nebenori važiuoti”, – guodėsi Rimkuose gyvenanti Virginija.

Blogiausia esą, kad statybininkai nenutiesė nors laikinų takų iš lentų pėstiesiems, todėl skubantys į mokyklas vaikai iki stotelės turi eiti arba geležinkelio bėgiais, arba važiuojamąja dalimi. Pasimalę po duobes irzlūs tampa ir vairuotojai.

„Prašėme įrengti laikinus takus pėstiesiems, sutvarkyti įvažas į gatves. Kai kas jau padaryta – Lanko gatvėje užpilta skalda. O šaligatvių dabar, žiemą, niekas neklos”, – teigė Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus.

Direktorius girdėjęs, kad Kelių direkcija jau paskelbė konkursą rangovui išrinkti. Jis remontuotų Rimkų gatvę ir jau pavasarį turėtų būti pradėti darbai. Žadama, kad jau kitų metų pabaigoje Rimkų gatvė bus nutiesta, pakloti šaligatviai, sumontuotas apšvietimas.

Duobei sukako aštuoneri

Dėl duobių skundėsi ir nemažai Tauralaukio gyventojų, ypač gyvenančių naujai statomo Ringelės kvartalo kaimynystėje. Žmonės pyksta, kad statybos bendrovė „Selka” išmalė keliukus ir dabar namus tauralaukiečiams sunku pasiekti tiek pėstiems, tiek ratuotiems.

A.Šimkus tvirtino, kad dėl suniokotų kelio dangų bendrovei „Selka” buvo parašytas ne vienas įspėjimas, skirta ir nuobaudų. Tačiau situacija nesikeičia.

Gili duobė žiojėja ir senojoje Tauralaukio gyvenvietės dalyje, Uosių gatvėje.

Čia gyvenanti ponia Dalia sakė, kad didelės ir skersai gatvės esančios, todėl neapvažiuojamos duobės niekas neužlygina jau apie aštuonerius metus. Dėl šios duobės Tauralaukio gyventojai jau kreipėsi į savivaldybę, bet buvo atsakyta, kad kitąmet rajone bus klojamos naujos vandentiekio komunikacijos, todėl dabar tvarkyti gatvės nėra reikalo.

Remontuos viaduką

Daug triukšmo sukėlė didelės duobės ant Mokyklos gatvės viaduko. Prieš mėnesį jas užlopė, bet šios dabar vėl veriasi. A.Šimkus teigė, jog reikia keisti visą viaduko dangą, kuri yra kritiškos būklės.

Tikimasi, kad remontą bus galima pradėti jau kitąmet. Žadama apriboti automobilių eismą iš pradžių vienoje, vėliau kitoje viaduko pusėje.

Kol remontas nepradėtas, kelininkams nurodyta stebėti čia atsiveriančias duobes. Ant Mokyklos gatvės viaduko kol kas nebeleidžiama važiuoti 70 kilometrų per valandą greičiu, pastatyti ir ženklai, įspėjantys, kad kelias duobėtas. Pasak A.Šimkaus, sunkiau užlyginti senamiestyje žiojėjančias duobes. Čia gatvėms tvarkyti reikia ruošti atskirus projektus ir derinti juos su paveldosaugininkais.

Kitąmet rekonstruoti žadama ir Joniškės gatvę, likusį Minijos gatvės ruožą bei dalį Šilutės plento.

Miestas – pelkėje

Klaipėdos gatvių ir kiemų remontui šiemet nebuvo skirta apie 600 tūkst. litų. Beveik visi pinigai jau išnaudoti. Kiek litų gatvių ir kiemų remontui savivaldybės taryba skirs kitąmet, dar nežinia.

A.Šimkus nemano, jog tikslinga vien lopyti duobes – tai problemų neišspręs. Norint, kad duobių Klaipėdoje nebūtų, reikėtų gatvėse kloti ištisines dangas. Jos jau atnaujintos dalyje Minijos, Naujojoje Uosto gatvėje, Taikos prospekte, anksčiau – ir Liepojos plente.

Pasak direktoriaus, nauja danga tarnauja apie 15 metų. Tačiau daugelio Klaipėdos gatvių danga yra kur kas senesnė – paklota prieš 30-40 metų.

„Pas mus dar ne tokia bloga padėtis. Kaune ir kituose miestuose duobių dar daugiau”, – pastebėjo A.Šimkus.

Klaipėdos gatvių ir kiemų priežiūra patikėta bendrovei „Klaipėdos keliai”. Šios bendrovės generalinis direktorius Juozas Rukšėnas mano, kad miestą nuo duobių išgelbėtų tik gatvių rekonstrukcija. Kitoks tvarkymas esą tolygus tik sviesto užtepimui ant duonos.

Direktorius teigė, kad įtakos tam, jog Klaipėdoje vis atsiveria naujos duobės, turi ir tai, kad miestas yra pastatytas, galima sakyti, pelkėje.

Tenka keisti guolius

Bendrovės „Lietuvos draudimas” atstovas Valdas Lopeta pasakojo, kad jei pavyksta įrodyti, jog automobilis buvo apgadintas dėl nelygaus kelio, draudimo bendrovės kreipiasi į jį prižiūrinčią instituciją ir reikalauja atlyginti kliento patirtą nuostolį.

Paprastai nuostoliai atlyginami tik tiems, kurie savo mašinas buvo apsidraudę Kasko draudimu.

„Lietuvos draudimo” transporto žalų vertintojas Mindaugas Narsčius sakė, kad daugiausiai jo klientų automobilius apgadino važiuodami per duobėtą Mokyklos viaduką. Kol viaduko duobės nebuvo užlopytos, į draudiką kasdien kreipdavosi po tris keturis žmones.

Dažniausiai, anot M.Narsčiaus, į duobes įvažiavę automobiliai sugadina padangas, ratlankius.

Autoservisų atstovai prisiminė ir rimtesnių gedimų, kai įvažiavus į duobes atsirasdavo važiuoklės defektų, lūždavo ratų ašys, tekdavo keisti guolius.

REKOMENDUOJAME