Klaipėdiečiai pašiurpo išvydę, kaip švaistomi jų, mokesčių mokėtojų, pinigai – esant pliusinei temperatūrai paryčiais barstytuvas druska barstė miesto gatves. Klaipėdietis Jonas 6 valandą ryto Statybininkų prospekte esančioje stotelėje laukė autobuso.
„Stovėjau vos už 15 metrų nuo I.Simonaitytės gatvės, todėl aiškiai mačiau, kaip ja atvažiavo barstytuvas. Mano nuostaba buvo dar didesnė, kai mašina stabtelėjo, garsiai įjungė barstymo mechanizmą ir visu pajėgumu ėmė ant gatvės berti druską. Tuomet buvo keturi laipsniai šilumos, tad gatvės nė nepanašėjo į apledijusias”, – stebėjosi klaipėdietis.
Pasak jo, pabarstęs I.Simonaitytės gatvę, barstytuvas įsuko į Statybininkų prospektą ir, barstydamas druską, nuvažiavo Taikos prospekto link.
Temperatūra – skirtinga
Bendrovės „Specialus autotransportas”, kuri žiemą valo miesto gatves, technikos direktorius Artūras Palujanskas neneigė, jog tądien barstytuvai tikrai barstė gatves.
„Mūsų budėtojai, kurie seka temperatūros pokyčius, užfiksavo, jog naktį ji nukrito iki nulio laipsnių. Todėl barstytuvas ir buvo išsiųstas barstyti gatvių. Klaipėda yra ilgas miestas. Viename gale termometrai gali rodyti vieną laipsnį šalčio, o kitame – kelis laipsnius šilumos”, – logiškų paaiškinimų ieškojo A.Palujanskas.
Tąnakt į miestą buvo išsiųstas vienas barstytuvas, kuris tris valandas barstė pagrindines gatves ir keturias valandas druskos ir smėlio mišinį pylė ant tiltų ir įkalnių.
Piktnaudžiauti negali
Suabejojus, kad gatvės buvo barstomos dėl įtartinos būtinybės, tad galbūt „Specialus autotransportas”, išbėręs druską, siekė užsidirbti, nes ši žiema kelininkams nėra pelninga, A.Palujanskas tokias prielaidas griežtai paneigė.
„Jei norėtume užsidirbti, tuomet gatves barstytume kiekvieną dieną. Tačiau taip elgtis negalime, nes savivaldybė turi GPS sistemą, kuria tikrina, kada ir kokiais maršrutais juda mūsų barstytuvai. Jei gatves barstytume be reikalo, savivaldybė mums už tai nemokėtų”, – sakė technikos direktorius.
„Gatves barstyti tądien tikrai reikėjo, nes jas pradėjo traukti. Geriau jau pabarstyti, nei likti kaltiems”, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vyriausioji specialistė Aldona Vybernaitienė.
Už lapkritį valytas gatves savivaldybė „Specialiam autotransportui” atseikėjo apie 200 tūkst. litų.
Skaičiuojama, kad per mėnesį bendrovė gatves valė 353 valandas.
Sąskaita už gruodį gali būti mažesnė, nes kol kas šį mėnesį kelininkai dirbo tik septynias valandas, o pernai paskutinįjį metų mėnesį „Specialus autotransportas” gatves valė 26 valandas.